Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
update van 2.5.28 naar 3.3 in sub map
03 feb 2015 13:32
Hallo Allemaal,
Ik heb 2 site die live zijn en draaien op 2.5.28. ( www.ukef.nl en www.grassere.nl )
Ik wil deze graag omzetten naar 3.3.
Aangezien er nogal wat oudere plugin's op draaien zou ik graag alleen de content overzetten naar 3.3 en ze voor de rest opnieuw willen opbouwen.
Ik dacht er aan om 3.3 te installeren in een submap en daar ze klaar te maken om live te gaan.
Kunnen jullie dat adviseren, of gaat het voor problemen zorgen als ik de 3.3 uit de submap haal en in de root zet.
Graag wat advies van jullie.
Avast bedankt voor jullie medewerking
Ik heb 2 site die live zijn en draaien op 2.5.28. ( www.ukef.nl en www.grassere.nl )
Ik wil deze graag omzetten naar 3.3.
Aangezien er nogal wat oudere plugin's op draaien zou ik graag alleen de content overzetten naar 3.3 en ze voor de rest opnieuw willen opbouwen.
Ik dacht er aan om 3.3 te installeren in een submap en daar ze klaar te maken om live te gaan.
Kunnen jullie dat adviseren, of gaat het voor problemen zorgen als ik de 3.3 uit de submap haal en in de root zet.
Graag wat advies van jullie.
Avast bedankt voor jullie medewerking
- EdGrassere
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
03 feb 2015 13:40
Is de beste methode en gaat geen problemen opleveren. Je moet er dus wel voor zorgen dat elke site zijn eigen database heeft!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
03 feb 2015 13:41
OK dat is goed nieuws,
Is er een stukje software waarmee je menu's en artikelen en foto's kunt overzetten ?
Is er een stukje software waarmee je menu's en artikelen en foto's kunt overzetten ?
- EdGrassere
03 feb 2015 13:45 - 03 feb 2015 13:46
Yep. J2XML. Geen menu's volgens mij, maar de rest wel.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
03 feb 2015 13:49
OK ga ik daarmee aan de slag.
Kan ik de nieuwe site als hij klaar is gewoon naar de root map kopieren zonder problemen of moet ik dan nog ergens rekening meehouden ?
Kan ik de nieuwe site als hij klaar is gewoon naar de root map kopieren zonder problemen of moet ik dan nog ergens rekening meehouden ?
- EdGrassere
03 feb 2015 14:00
Enige dat je moet doen is in configuration.php de naam van je submap verwijderen uit de paden naar /tmp en /logs. Maar dat kan je in principe direct na het verplaatsen ook wel doen bij Algemene Instellingen. En natuurlijk voor het verplaatsen altijd een backup maken. Je weet maar nooit.............
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
- EdGrassere
03 feb 2015 18:11
Succes. Om het forum overzichtelijk te houden, sluit ik dit draadje. Als je nog ergens tegenaan loopt, maak dan gerust een nieuwe vraag aan.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.693 seconden