Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Toegevoegde HTML codes na aanbrengen van categorielink
08 feb 2015 18:36 - 08 feb 2015 18:37
Wie kan mij uit de brand helpen?
Al sinds de conversie van Joomla 2.5. naar Joomla 3.6 heb ik een raar fenomeen bij het aanleggen van een artikel-link.
Elke keer als ik een link plaats wordt er achteraan de link 2 extra HTML-codes toegevoegd waardoor de presentatie anders wordt dan verwacht.
Als ik deze 2 codes handmatig verwijder en daarna het artikel opnieuw opsla is de presentatie zoals verwacht.
De website wordt gebruikt in een vrijwilligersorganisatie en de artikelen worden door diverse mensen onderhouden. Het is dus elke keer "mis" zodra er een artikellink wordt aangebracht.
Ik ben de webmaster van de organisatie en puzzel mij suf wat er aan de hand kan zijn.
Via Google wordt ik niets wijzer.
Ik heb de site nu op een testserver geplaatst en een verse, kale, Joomla 3.6 geïmplementeerd en hierin vervolgens de gebruikte templates en plug-ins / modules geïnstalleerd.
Vervolgens heb ik een eenvoudige start pagina gemaakt met een (blinde)Menu link naar een nieuwe startpagina van een categorie.
Het blinde menu is ingesteld op een andere template, andere (kleur) lay-out.
Het gaat "mis" als ik op de "startpagina" vanuit het blinde menu een nieuwe link aanbreng.
Is het mogelijk dat een van de hulpverleners op de testserver kijkt wat er loos is?
Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.
Productie site
Test site
Al sinds de conversie van Joomla 2.5. naar Joomla 3.6 heb ik een raar fenomeen bij het aanleggen van een artikel-link.
Elke keer als ik een link plaats wordt er achteraan de link 2 extra HTML-codes toegevoegd waardoor de presentatie anders wordt dan verwacht.
Als ik deze 2 codes handmatig verwijder en daarna het artikel opnieuw opsla is de presentatie zoals verwacht.
De website wordt gebruikt in een vrijwilligersorganisatie en de artikelen worden door diverse mensen onderhouden. Het is dus elke keer "mis" zodra er een artikellink wordt aangebracht.
Ik ben de webmaster van de organisatie en puzzel mij suf wat er aan de hand kan zijn.
Via Google wordt ik niets wijzer.
Ik heb de site nu op een testserver geplaatst en een verse, kale, Joomla 3.6 geïmplementeerd en hierin vervolgens de gebruikte templates en plug-ins / modules geïnstalleerd.
Vervolgens heb ik een eenvoudige start pagina gemaakt met een (blinde)Menu link naar een nieuwe startpagina van een categorie.
Het blinde menu is ingesteld op een andere template, andere (kleur) lay-out.
Het gaat "mis" als ik op de "startpagina" vanuit het blinde menu een nieuwe link aanbreng.
Is het mogelijk dat een van de hulpverleners op de testserver kijkt wat er loos is?
Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.
Productie site
Test site
- RonP
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
09 feb 2015 10:56
Wat bedoel je met een blind menu? Wat bedoel je met 2 extra html codes? Hoe voeg je de artikellink toe?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
09 feb 2015 13:34
Astrid, Bedankt voor je reactie.
De Editor waarmee ik werk is JCE-editor. De links zijn aangebracht via "content -> catgorie > artikel
Hieronder de code van de "gecorrigeerde" en de standaar .m.b.v. JCE aangemaakt link
De "extra codes" zijn dus:
Met een "blind menu" bedoel ik dat er wel een menu aanwezig is maar de positie van het menu wordt niet getoond, positie is "blind".
Ron
De Editor waarmee ik werk is JCE-editor. De links zijn aangebracht via "content -> catgorie > artikel
Hieronder de code van de "gecorrigeerde" en de standaar .m.b.v. JCE aangemaakt link
Code:
<a href="index.php?option=com_content&view=article&id=216:programma-voorjaar-2015&catid=11:programma-voorjaar-2015">Programma voorjaar 2015</a>
Code:
<a href="index.php?option=com_content&view=article&id=216:programma-voorjaar-2015&catid=11:programma-voorjaar-2015&Itemid=101">
Code:
&Itemid=101"
Met een "blind menu" bedoel ik dat er wel een menu aanwezig is maar de positie van het menu wordt niet getoond, positie is "blind".
Ron
- RonP
- Bekend met Joomla!NL
-
10 feb 2015 08:34
Dat is geen html code dat is een deel van een url. Ik vermoed dat er iets niet klopt met je menuconstructie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
10 feb 2015 16:39
Astrid,
Je hebt gelijk, het is geen HTML-code.
Maar goed. Ik heb of een blinde vlek en zie over de "fout" heen.
Bij elke aangebrachte link komt er dus extra informatie mee.
Heb je een hint voor me waar ik verder moet zoeken, of wil je zelf via de backend kijken?
Ik heb 1 hoofdmenu dat een artikel opstart
Van uit dat artikel ga ik naar een ander artikel, met een template wijziging
Op dat artikel staat een link naar een een ander artikel.
In deze testomgeving heb ik slechts artikelen.
Je hebt gelijk, het is geen HTML-code.
Maar goed. Ik heb of een blinde vlek en zie over de "fout" heen.
Bij elke aangebrachte link komt er dus extra informatie mee.
Heb je een hint voor me waar ik verder moet zoeken, of wil je zelf via de backend kijken?
Ik heb 1 hoofdmenu dat een artikel opstart
Van uit dat artikel ga ik naar een ander artikel, met een template wijziging
Op dat artikel staat een link naar een een ander artikel.
In deze testomgeving heb ik slechts artikelen.
- RonP
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.703 seconden