Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost 2.5 naar 3.x geeft foutmelding

2.5 naar 3.x geeft foutmelding

30 apr 2015 22:02
#1
Joomlers,

Een upgrade zip gehaald van 2.5.x naar 3.x . Begonnen met backup van oude site te maken. Zip gestart via controlepaneel en deze liep vast op : Uw webhost dient magic_quotes_gpc uit te schakelen voor deze versie van Joomla!
dus webhost dit gemeld en die heeft dit uitgezet.
Opnieuw proberen dus....... Inloggen op administrator .......... gaat niet . foutmelding:
Fatal error: Call to undefined method JAdministrator::setHeader() in /home/verkeers/domains/kamhoot.nl/public_html/joomla/libraries/cms/html/behavior.php on line 750.

Wat nu weer , aaargh....

Backup terug zetten werkt niet want geeft dezelfde fout weer terug.

Hoe kan ik dit oplossen???? Ehhh. ... help !!! ;-)

Vr.grtz Kees
  • Kamhsbrg
  • Kamhsbrg's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

2.5 naar 3.x geeft foutmelding

30 apr 2015 22:16
#2
Heb je wel eerst je rootmap en database leeggemaakt voordat je je backup hebt teruggezet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

2.5 naar 3.x geeft foutmelding

01 mei 2015 17:22
#3
Hallo Astrid,

Voordat ik de zaak definitief sloop ( heb ik al een paar keer eerder gehad bij terug zetten backups ;-( ) , wat is precies de rootmap?

Op het domein staat de Joomla map met hierin een aantal dir's is dit geheel de rootmap ?

Ben er bijna 2 jaar tussen uitgeweest ivm gezondheids omstandigheden dus moet alles weer oppakken nu en dus ook de 3 versie bekijken ;-)

Vast bedankt voor je goede tips,

Vr.grtz Kees
  • Kamhsbrg
  • Kamhsbrg's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

2.5 naar 3.x geeft foutmelding

01 mei 2015 18:45
#4
Normaal is dat public_html, maar om een of andere reden heb jij je site inderdaad in de map joomla gezet. Dus die moet leeg.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

2.5 naar 3.x geeft foutmelding

05 mei 2015 16:42
#5
Hallo Astrid,

Na leeg maken map en database kon ik de backup terug zetten. Maar...... administrator bleef onbereikbaar. Na diverse kerne opnieuw leegmaken en terugzetten geen oplossing. Uit irritatie de oude sitebackup uit mijn oude PC maar opgezocht en op de site ingelogd. Nog even kijken of admin werkte en.... ja hoor kon zo de site opkomen via administrator. Wachtwoord opnieuw opgeslagen en de backup via de oude situatie terug gezet en.... werkte weer. Waarom..... vraag dat met niet maar kan weer binnenkomen. Toen met huidige PC gekeken en ook daar werkt het weer. Meteen maar de 2.x naar 3.x update zip gedraaid en ne wat tegensputteren en een enorme lijst met fouten werkt nu de 3.x versie. Via Beez template kan ik de site nu weer zien. Mij oudere template blijkt niet meer te werken terwijl die met artisteer exportfile op 2.5 en 3.1 moet werken. Ben nu begonnen met nieuwe template te maken want tijdelijk werkt de site weer.
Bedankt voor je tip, kan nu weer even verder.
vr.gtz
Kees
  • Kamhsbrg
  • Kamhsbrg's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.239 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie