Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

404 component not found

404 component not found

14 mei 2015 15:13 - 14 mei 2015 15:14
Beste forumleden,
Na verhuizing (van Solcon naar Vevida) en upgrade van J2.5.8 naar J3.3 krijg ik, wanneer ik probeer in te loggen in het backend, een "404 component not found" melding.
Het front werkt wel allemaal naar behoren.
Heb met Filezilla de hele directory op de webserver (Vevida) doorlopen en vergeleken met de oude situatie. Hierin heb ik geen verschillen in kunnen ontdekken.
Wie zou me kunnen helpen een oplossing te vinden.

Dank en groet Wim
www.willemvanalthuis.nl
  • wgschol
  • wgschol's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

404 component not found

14 mei 2015 16:28
Hallo Wim,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Heb je wel alles goed ingesteld na de verhuizing? Map- en bestandrechten, paden naar /tmp en /logs bijvoorbeeld.
Overigens jammer dat als je toch verhuist, je dan naar een Windows server gaat. Maar dat even terzijde. Het feit dat alles er hetzelfde uitziet als bij je andere hoster, wil namelijk niet alles zeggen. Elke hoster heeft zijn eigen serverconfiguratie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

404 component not found

14 mei 2015 17:51 - 14 mei 2015 18:05
Hallo Astrid
dank voor je reactie.
Ik beheer een vijftal websites die allen probleemloos al jaren bij Vevida worden gehost. Deze verhuizing is de eerste die problemen opgeleverd heeft. Althans ik ga er vooralsnog vanuit dat het een configatieprobleem is waar ik overheen kijk.....
Ik heb alle instellingen in de configuration.php nagelopen maar ik kan er geen fouten in ontdekken.

Wellicht dat je eens met me mee wil kijken.... (Je begrijpt dat achter de XXXXX andere info zit)

Dank en groet Wim
Code:
<?php class JConfig { public $MetaAuthor = '1'; public $MetaDesc = 'Willem van Althuis friese kunstschilder'; public $MetaKeys = 'Friese kunstenaar, Willem van Althuis, Heerenveen, Dornrijp, Fries Museum, Museum Belvédère, Museum Willem van Haren, Thom Mercuur, Kunstschilder, Stratenmaker, Louis le Roy, zuurkoolpakhuis, Laaxum, Laaksum, Suzan van den Berg, Boele Bregman, Jan Mankes, Sjoerd de Vries, Sies Bleeker'; public $MetaRights = 'Alle rechten van deze website berusten bij de Willem van Althuis Stichting'; public $MetaTitle = '1'; public $MetaVersion = '0'; public $access = '1'; public $cache_handler = 'file'; public $cachetime = '15'; public $caching = '0'; public $captcha = '0'; public $cookie_domain = ''; public $cookie_path = ''; public $db = 'XXXXX'; public $dbprefix = 'XXXXX_'; public $dbtype = 'mysql'; public $debug = '0'; public $debug_lang = '0'; public $display_offline_message = '1'; public $editor = 'ckeditor'; public $error_reporting = 'none'; public $feed_email = 'author'; public $feed_limit = '10'; public $force_ssl = '0'; public $fromname = 'Willem van Althuis Stichting'; public $ftp_enable = '1'; public $ftp_host = 'ftp.vevida.com'; public $ftp_pass = 'XXXXX'; public $ftp_port = '21'; public $ftp_root = '/www'; public $ftp_user = 'XXXXX'; public $gzip = '0'; public $helpurl = 'http://help.joomla.org/proxy/index.php?option=com_help&keyref=Help{major}{minor}:{keyref}'; public $host = 'net3-nl-mysql-23'; public $lifetime = '15'; public $list_limit = '50'; public $live_site = 'http://www.willemvanalthuis.nl'; public $log_path = 'D:/www/willemvanalthuis.nl/www/logs'; public $mailer = 'smtp'; public $mailfrom = 'info@willemvanalthuis.nl'; public $memcache_compress = '0'; public $memcache_persist = '1'; public $memcache_server_host = 'localhost'; public $memcache_server_port = '11211'; public $offline = '0'; public $offline_image = ''; public $offline_message = 'Deze website is tijdelijk niet beschikbaar i.v.m. werkzaamheden.<br /> Probeert u het later nog eens.'; public $offset = 'Europe/Amsterdam'; public $offset_user = 'UTC'; public $password = 'XXXXX'; public $robots = ''; public $secret = 'vfj16ONmQMtEF098ejbWYPEV4PD4D8rk'; public $sef = '0'; public $sef_rewrite = '0'; public $sef_suffix = '0'; public $sendmail = '/usr/sbin/sendmail'; public $session_handler = 'database'; public $sitename = 'Willem van Althuis Stichting'; public $sitename_pagetitles = '1'; public $smtpauth = '0'; public $smtphost = 'smtp.vevida.com'; public $smtppass = ''; public $smtpport = '25'; public $smtpsecure = 'none'; public $smtpuser = ''; public $tmp_path = 'D:/www/willemvanalthuis.nl/www/tmp'; public $unicodeslugs = '0'; public $user = 'willemvanalthuis'; public $memcached_persist = '1'; public $memcached_compress = '0'; public $memcached_server_host = 'localhost'; public $memcached_server_port = '11211'; public $proxy_enable = '0'; public $proxy_host = ''; public $proxy_port = ''; public $proxy_user = ''; public $proxy_pass = ''; public $mailonline = '1'; public $session_memcache_server_host = 'localhost'; public $session_memcache_server_port = '11211'; public $session_memcached_server_host = 'localhost'; public $session_memcached_server_port = '11211'; public $frontediting = '1'; public $asset_id = '1'; }
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • wgschol
  • wgschol's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

404 component not found

14 mei 2015 18:20
Paden weet ik zo niet, zou je nog kunnen controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
Zou ook nog kunnen dat niet alles goed overgezet is. Je kunt proberen of het helpt als je een compleet installatiepakket van 3.3.6 (zonder de map installation) overzet met ftp.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.747 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie