- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Installatie Joomla 3.4.1 werkt niet op XAMMP 1.8.2
Installatie Joomla 3.4.1 werkt niet op XAMMP 1.8.2
14 jun 2015 20:03vandaag een herinstallatie uitgevoerd van XAMMP omdat ik las dat de nieuwe versie mogelijk niet werkt. Ik heb mijn poort 80 aan moeten passen naar poort 800 omdat 80 al in gebruik is. Bij het installeren van de database gaat het mis, dit blijft gewoon doorlopen terwijl ik lees dat het secondenwerk zou moeten zijn. Iemand nog een andere tip??
- taling1
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
14 jun 2015 21:22Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
De laatste versie werkt bij mij wel goed. Maar 1.8.2 kan ook. Kan zijn dat je
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 jun 2015 21:51- taling1
- Nieuw op Joomla!NL
14 jun 2015 22:12Het lijkt me vreemd als dit veroorzaakt wordt door het wijzigen van de port, maar het zou zo maar de oorzaak kunnen zijn.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
15 jun 2015 14:07 - 15 jun 2015 14:14waarbij flexpact de naam van de database is... Weet iemand hoe ik deze hobbel kan nemen??Can't find file: '.\flexpact\flex_viewlevels.frm' (errno: 13 - Permission denied) SQL=INSERT INTO `Flex_viewlevels` (`id`, `title`, `ordering`, `rules`) VALUES (1, 'Public', 0, '[1]'), (2, 'Registered', 2, '[6,2,8]'), (3, 'Special', 3, '[6,3,8]'), (5, 'Guest', 1, '[9]'), (6, 'Super Users', 4, '[8]');
Tablespace for table '`flexpact`.`flex_viewlevels`' exists. Please DISCARD the tablespace before IMPORT. SQL=CREATE TABLE IF NOT EXISTS `Flex_viewlevels` ( `id` int(10) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT COMMENT 'Primary Key', `title` varchar(100) NOT NULL DEFAULT '', `ordering` int(11) NOT NULL DEFAULT 0, `rules` varchar(5120) NOT NULL COMMENT 'JSON encoded access control.', PRIMARY KEY (`id`), UNIQUE KEY `idx_assetgroup_title_lookup` (`title`) ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 AUTO_INCREMENT=7
Tablespace for table '`flexpact`.`flex_user_usergroup_map`' exists. Please DISCARD the tablespace before IMPORT. SQL=CREATE TABLE IF NOT EXISTS `Flex_user_usergroup_map` ( `user_id` int(10) unsigned NOT NULL DEFAULT 0 COMMENT 'Foreign Key to #__users.id', `group_id` int(10) unsigned NOT NULL DEFAULT 0 COMMENT 'Foreign Key to #__usergroups.id', PRIMARY KEY (`user_id`,`group_id`) ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- taling1
- Nieuw op Joomla!NL
15 jun 2015 14:17Dit bestand bijvoorbeeld:
verwijst naar xampp\mysql\data\flexpactflex_viewlevels.frm
En bij een standaard Joomla installatie op xampp hoef je niet eerst een database aan te maken. Vul als gebruikersnaam root in en laat het wachtwoordveld leeg. Databasenaam en prefix kan je zelf bepalen.
sluiten
- Astrid
15 jun 2015 14:40- taling1
- Nieuw op Joomla!NL
15 jun 2015 14:50 - 15 jun 2015 14:51Als het antwoord van Astrid niet helpt zou ik je even aanraden om alles weer terug te zetten naar poort 80.
Deze veranderingen die jij gemaakt hebt moet in verschillende configuraties worden aangepast.
Ik denk dus dat je daar iets vergeten bent.
Dus de poort terug brengen naar poort 80. En even de poort uit schakelen waar je last van hebt, dan kijken of het allemaal wel lukt.
Als je dat niet meer weet even opnieuw installeren.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
15 jun 2015 17:08bedankt voor jullie hulp, herinstallatie heeft uiteindelijk gewerkt, de poorten zijn ondanks (het gewaardeerde) advies naar 800 gezet in de twee verschillende configuraties, het werkt nu, ik kan aan de slag!
Fijn om hulp van jullie te mogen krijgen!!!
- taling1
- Nieuw op Joomla!NL