Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Tabblad FTP staat er niet tussen bij installatie van 3.4.1
23 jun 2015 20:38
Ik heb Joomla installatie 3.4.1 stable full package volledig gecopieerd onder
www.xxx.be/joomla/
.
Als ik dan naar deze URL ga om Joomla te installeren dan mis ik het tabblad betreffende FTP.
Dus ipv 4 installatietabbladen Configuratie/Database/FTP/Samenvatting heb ik er maar 3 meer: Configuratie/Database/Samenvatting.
Wie weet raad.
Als ik dan naar deze URL ga om Joomla te installeren dan mis ik het tabblad betreffende FTP.
Dus ipv 4 installatietabbladen Configuratie/Database/FTP/Samenvatting heb ik er maar 3 meer: Configuratie/Database/Samenvatting.
Wie weet raad.
- WaTCO
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
23 jun 2015 20:50
Hallo WaTCO,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Dat bestaat niet meer in een Joomla 3 Installatie. Als je hoster zijn serverconfiguratie zo slecht voor elkaar heeft dat je de ftp-laag nog aan moet zetten, dan kan je dat na de installatie instellen.
Dat bestaat niet meer in een Joomla 3 Installatie. Als je hoster zijn serverconfiguratie zo slecht voor elkaar heeft dat je de ftp-laag nog aan moet zetten, dan kan je dat na de installatie instellen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 jun 2015 20:51 - 23 jun 2015 20:52
Hallo WaTCO,
Lukt de installatie verder wel?
Als de server goed, lees joomla-vriendelijk, is ingericht zal dit waarschijnlijk geen probleem geven.
Mocht de installatie lukken kun je altijd nog op tabblad algemene instellingen de FTP gegevens invullen.
Edit: nagenoeg gelijk met Astrid.
Lukt de installatie verder wel?
Als de server goed, lees joomla-vriendelijk, is ingericht zal dit waarschijnlijk geen probleem geven.
Mocht de installatie lukken kun je altijd nog op tabblad algemene instellingen de FTP gegevens invullen.
Edit: nagenoeg gelijk met Astrid.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
24 jun 2015 08:42
Beste Astrid en Romke,
Ik heb een blanco configuration.php file onder de Joomla folder gezet en heb de installatie verder gezet zonder de FTP gegevens in te vullen omdat Joomla ze dus niet vraagt.
Pre installatie controle : alles Ja (groen) Behalve gebufferde uitvoer staat Aan (oranje) aanbevolen is Uit. Weet wel niet hoe dit uit te zetten.
Installatie geslaagd !
Maar als ik website offline zet of online , maakt niet uit dan krijg ik zonder reeds iets aan de standaard instellingen te wijzigen gewoon een blanco blad met daarom "startpagina" als ik naar de site surf.
Ik zie wel dat er in de lege configutation.php file vanalles is geschreven door joomla maar misschien is het probleem dat er wat betreft FTP niks in staat:
public $ftp_host = '';
public $ftp_port = '';
public $ftp_user = '';
public $ftp_pass = '';
public $ftp_root = '';
public $ftp_enable = '0';
Moet ik misschien daar toch de ftp enable op 1 zetten en alle gegevens manueel invullen ?
Ik heb een blanco configuration.php file onder de Joomla folder gezet en heb de installatie verder gezet zonder de FTP gegevens in te vullen omdat Joomla ze dus niet vraagt.
Pre installatie controle : alles Ja (groen) Behalve gebufferde uitvoer staat Aan (oranje) aanbevolen is Uit. Weet wel niet hoe dit uit te zetten.
Installatie geslaagd !
Maar als ik website offline zet of online , maakt niet uit dan krijg ik zonder reeds iets aan de standaard instellingen te wijzigen gewoon een blanco blad met daarom "startpagina" als ik naar de site surf.
Ik zie wel dat er in de lege configutation.php file vanalles is geschreven door joomla maar misschien is het probleem dat er wat betreft FTP niks in staat:
public $ftp_host = '';
public $ftp_port = '';
public $ftp_user = '';
public $ftp_pass = '';
public $ftp_root = '';
public $ftp_enable = '0';
Moet ik misschien daar toch de ftp enable op 1 zetten en alle gegevens manueel invullen ?
- WaTCO
- Nieuw op Joomla!NL
24 jun 2015 09:13
Heb je een link naar je site? Wat bedoel je met "blanco startpagina"? Staat er toevallig nog een index.html in de root van je installatie?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
24 jun 2015 09:15
Inderdaad een slechte serverconfiguratie dat dit niet standaard goed werkt . (Low bugdgethosting gekozen? )
Hoe dan ook....
Ik raad je aan om de installatie eens opnieuw uit te voeren.
Dus rootmap eerst leegmaken.
Dan database leegmaken.
Vervolgens installatie-pakket opnieuw in de rootmap plaatsen.
Nu de installatie starten en alles doorlopen.
Op het eind geeft Joomla! je dan aan dat het configuration.php bestand niet kon worden aangemaakt.
Maar het toont wel een vlakje met daarin de inhoud van hoe het bestand zou moeten zijn.
Kopieer dat en plak dat in bijvoorbeeld Notepad++ lokaal op je PC in een leeg document dat je opslaat als configuration.php
Zet dat bestand vervolgens handmatig met een FTP-programma naar de rootmap waar je de installatiebestanden hebt gezet.
Rond daarna de installatie verder af.
Als het goed is heb je dan wel een werkende Joomla!-site.
Hoe dan ook....
Ik raad je aan om de installatie eens opnieuw uit te voeren.
Dus rootmap eerst leegmaken.
Dan database leegmaken.
Vervolgens installatie-pakket opnieuw in de rootmap plaatsen.
Nu de installatie starten en alles doorlopen.
Op het eind geeft Joomla! je dan aan dat het configuration.php bestand niet kon worden aangemaakt.
Maar het toont wel een vlakje met daarin de inhoud van hoe het bestand zou moeten zijn.
Kopieer dat en plak dat in bijvoorbeeld Notepad++ lokaal op je PC in een leeg document dat je opslaat als configuration.php
Zet dat bestand vervolgens handmatig met een FTP-programma naar de rootmap waar je de installatiebestanden hebt gezet.
Rond daarna de installatie verder af.
Als het goed is heb je dan wel een werkende Joomla!-site.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
24 jun 2015 09:26 - 24 jun 2015 09:33
Index.html staat erin maar ik ga alles nogmaals opnieuw installeren zonder een blanco configuration.php file in de rootmap te zetten. Joomla zal mij blijkbaar dan vragen om deze aan te maken en zal voorstellen wat ik erin moet kleven.
Wat de hosting betreft. Deze host alle scoutsgroepen van gans België. het zou mij sterk verwonderen dat zij de server niet goed configureren. Ik heb met hen contact gehad en ze zouden mijn schrijfrechten van mijn ftp gedeelte aanpassen om met Joomla te kunnen werken. Normaal werken ze met een concurrerend programma beginnend met W..
Wat de hosting betreft. Deze host alle scoutsgroepen van gans België. het zou mij sterk verwonderen dat zij de server niet goed configureren. Ik heb met hen contact gehad en ze zouden mijn schrijfrechten van mijn ftp gedeelte aanpassen om met Joomla te kunnen werken. Normaal werken ze met een concurrerend programma beginnend met W..
- WaTCO
- Nieuw op Joomla!NL
24 jun 2015 09:33
Dan hernoem die eens naar index_oud.html
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.741 seconden