Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost migratie Joomla 2.5 --> andere host --> joomla 3
migratie Joomla 2.5 --> andere host --> joomla 3
14 aug 2015 15:04 - 14 aug 2015 15:05
Hoi mensen
Even paniek. Wegens hacking liggen al mijn websites plat, omdat de server mijn account heeft gedeactiveerd. Ik krijg geen of weinig hulp daar.
Ik wil op een andere host een nieuwe site opzetten.
Ik heb inmiddels de laatste versie van joomla 3 geïnstalleerd op de nieuwe host.
Ik zou vooral de gebruikers met hun paswoorden, willen overbrengen van de ene host naar de andere.
Ik kan op mijn vorige host geen backup maken van mijn database, en de admins willen dit ook niet doen voor me.
De inhoud van de site is niet zo belangrijk, wel de gebruikers.
Ik kan de database niet exporteren (op zijn geheel), maar wel bekijken. Ik denk dat gebruikers in de deeltabel (?) spufb_users staan. Hoe breng dit over naar de/een database van joomla 3 ? Kan dit zodat ze hun paswoord behouden, en dat de goedgekeurde registaties toegang blijven hebben, en de niet goedgekeurde, niet ?
Ik ben nu al ongeveer 30h nonstop aan het werken om dit op te lossen ... misschien staat het antwoord hier ergens al ... mijn excuses ... maar de website dient ter voorbereiding van de ingangsexamen geneeskunde, en het examen is over 10 dagen. Ik wil de duizenden studenten zo snel mogelijk helpen.
Dank bij voorbaat.
Als iemand het zou zien zitten om mee te helpen ... graag, vele studenten gaan je dankbaar zijn.
Even paniek. Wegens hacking liggen al mijn websites plat, omdat de server mijn account heeft gedeactiveerd. Ik krijg geen of weinig hulp daar.
Ik wil op een andere host een nieuwe site opzetten.
Ik heb inmiddels de laatste versie van joomla 3 geïnstalleerd op de nieuwe host.
Ik zou vooral de gebruikers met hun paswoorden, willen overbrengen van de ene host naar de andere.
Ik kan op mijn vorige host geen backup maken van mijn database, en de admins willen dit ook niet doen voor me.
De inhoud van de site is niet zo belangrijk, wel de gebruikers.
Ik kan de database niet exporteren (op zijn geheel), maar wel bekijken. Ik denk dat gebruikers in de deeltabel (?) spufb_users staan. Hoe breng dit over naar de/een database van joomla 3 ? Kan dit zodat ze hun paswoord behouden, en dat de goedgekeurde registaties toegang blijven hebben, en de niet goedgekeurde, niet ?
Ik ben nu al ongeveer 30h nonstop aan het werken om dit op te lossen ... misschien staat het antwoord hier ergens al ... mijn excuses ... maar de website dient ter voorbereiding van de ingangsexamen geneeskunde, en het examen is over 10 dagen. Ik wil de duizenden studenten zo snel mogelijk helpen.
Dank bij voorbaat.
Als iemand het zou zien zitten om mee te helpen ... graag, vele studenten gaan je dankbaar zijn.
Gemarkeerd als webneus door: WoodyF4u
- diedhert
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
14 aug 2015 15:25
En je hebt natuurlijk zelf nooit een backup gemaakt?
Waarom kan je je database niet exporteren? Als dat niet lukt, dan wordt het lastig omdat Joomla 2.5 qua database anders in elkaar zit dan Joomla 3.
Waarom kan je je database niet exporteren? Als dat niet lukt, dan wordt het lastig omdat Joomla 2.5 qua database anders in elkaar zit dan Joomla 3.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 aug 2015 15:26
Klinkt lastig.
Toch even een praktische vraag:
Heb je geen (recente) back-up van die in de afgelopen tijd gemaakt en die naar je PC gedownload voordat deze problemen ontstonden?
Toch even een praktische vraag:
Heb je geen (recente) back-up van die in de afgelopen tijd gemaakt en die naar je PC gedownload voordat deze problemen ontstonden?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
14 aug 2015 15:32
Ik heb een bacup van januari, maar daar zit maar een fractie van de gebruikers in.
Ik kan de inhoud van de volledige database op servage zien, alleen laten ze me niet toe nu een backup te nemen, hoewel er niets fout mee is.
De admins willen het niet doen, ik vraag er al twee dagen naar.
Ik raak dus wel op phpmyAdmin.
Kan ik van daaruit de database exporteren (met alle tabellen) ? (Bevat deze dezelfde inhoud van een backup) ?
Ik kan de inhoud van de volledige database op servage zien, alleen laten ze me niet toe nu een backup te nemen, hoewel er niets fout mee is.
De admins willen het niet doen, ik vraag er al twee dagen naar.
Ik raak dus wel op phpmyAdmin.
Kan ik van daaruit de database exporteren (met alle tabellen) ? (Bevat deze dezelfde inhoud van een backup) ?
- diedhert
-
14 aug 2015 15:34
PHPMyadmin heeft toch een exporteerfunctie? Ik begrijp je probleem even niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
14 aug 2015 15:36
Ja, via phpMyAdmin moet je een export kunnen maken van de database.
Dat is vrij snel geregeld.
Daarmee heb je een SQL-bestand dat je ergens anders weer kunt gebruiken.
Als je ook de bestanden en mappen met FTP- kunt overhalen naar je eigen PC, dan kun je een tool als XAMPP op je PC installeren en daar de site lokaal herstellen.
Dat is vrij snel geregeld.
Daarmee heb je een SQL-bestand dat je ergens anders weer kunt gebruiken.
Als je ook de bestanden en mappen met FTP- kunt overhalen naar je eigen PC, dan kun je een tool als XAMPP op je PC installeren en daar de site lokaal herstellen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
14 aug 2015 15:38
Ik heb een export kunnen maken. Het is een zip bestand met een sql file in.
Maar hoe moet ik nu verder ... zucht.
De bestanden en mappen interesseren mij niet zozeer. Via joomla maak ik wel de weinig nieuwe artikels zo aan.
Zoveel zat er niet achter de site.
Maar hoe moe tik nu vanuit de sql de gebruikers overbrengen naar joomla 3 ?
Dank voor de hulp.
Diederik
Maar hoe moet ik nu verder ... zucht.
De bestanden en mappen interesseren mij niet zozeer. Via joomla maak ik wel de weinig nieuwe artikels zo aan.
Zoveel zat er niet achter de site.
Maar hoe moe tik nu vanuit de sql de gebruikers overbrengen naar joomla 3 ?
Dank voor de hulp.
Diederik
- diedhert
-
14 aug 2015 15:42
Dat kan niet. Je zult eerst een kale 2.5.28 installatie moeten doen. Daarvan de database legen. De oude database daar importeren en dan upgraden naar Joomla 3.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
14 aug 2015 15:52 - 14 aug 2015 15:53
Ok.
Dan delete ik joomla 3 weer.
Hopelijk loopt de migratie dan vlot.
Moet ik nu de database van joomla 3 weer deleten/ledigen ?
Dan delete ik joomla 3 weer.
Hopelijk loopt de migratie dan vlot.
Moet ik nu de database van joomla 3 weer deleten/ledigen ?
- diedhert
-
14 aug 2015 15:56
Ja, beginnen met een lege situatie.
Daarna precies volgen wat Astrid net schreef.
Daarna precies volgen wat Astrid net schreef.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
14 aug 2015 16:27 - 14 aug 2015 18:26
Ik heb 2.5 geinstalleerd.
Alle tabellen uit de database verwijderd.
Dan geprobeerd de oude database te importeren.
Ik krijg volgende fout.
Ik heb ondertussen geprobeerd om deze lijnen te verwijderen, maar dan krijg ik een ander fout...
Met enige hulp is het blijkbaar gelukt. De database is geïmporteerd.
Als ik nu naar mijn website ga, krijg ik
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Ik veronderstel dat dat te maken heeft met de verkeerde namen. ik moet dat ergens aanpassenwaarschijnlijk ... maar geen idee in welke bestanden. Via de backened raak ik ook niet meer binnen.
Ik heb in de configuration.php volgende gewijzigd
De fout blijft echter dezelfde.
Diederik
Edit Astrid: Ik heb de code en de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen. En ik heb je reacties samengevoegd.
Alle tabellen uit de database verwijderd.
Dan geprobeerd de oude database te importeren.
Ik krijg volgende fout.
Error
SQL query:
--
-- Database: `toelatingsweb`
--
CREATE DATABASE `toelatingsweb` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;
MySQL said: Documentation
#1044 - Access denied for user 'toelatingsexame'@'%' to database 'toelatingsweb'
Ik heb ondertussen geprobeerd om deze lijnen te verwijderen, maar dan krijg ik een ander fout...
Met enige hulp is het blijkbaar gelukt. De database is geïmporteerd.
Als ik nu naar mijn website ga, krijg ik
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Ik veronderstel dat dat te maken heeft met de verkeerde namen. ik moet dat ergens aanpassenwaarschijnlijk ... maar geen idee in welke bestanden. Via de backened raak ik ook niet meer binnen.
Ik heb in de configuration.php volgende gewijzigd
Code:
public $host = 'localhost';
public $user = 'toelatingsexame';
public $password = ' xxxxxxxxxxxxx'; (xxxxxxxx is paswoord)
public $db = 'toelatingsexame';
public $dbprefix = 'spufb_';
De fout blijft echter dezelfde.
Diederik
Edit Astrid: Ik heb de code en de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen. En ik heb je reacties samengevoegd.
- diedhert
-
Tijd voor maken pagina: 0.773 seconden