Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

back-up met ext. tar.gz terug zetten naar localhost met kick

23 aug 2015 15:49
ik heb joomla 3.4.3
Van een bestaande site www.hvza.nl heb ik met cpanel een backup gedownload welke de extensie tar.gz heeft deze wil ik installeren op mijn lokale computer om tal van wijzigingen te testen alvorens deze opnieuw te publiceren.
Ik heb daartoe geinstalleerd XAMPP versie 3.2.1 vervolgens wil ik via kickstart e.e.a. terug plaatsen op deze localhost in de map:
c:xampp/htdocs/joomla nu heb ik het probleem dat kickstart deze extensie niet herkent hoe kan ik e.e.a. omzetten naar jpa zodat ik kickstart e.e.a. herkent of zijn er mogelijk andere oplossingen om de back-up in genoemde map terug te plaatsen en te openen.
  • Henk Degenhart
  • Henk Degenhart's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

23 aug 2015 16:16 - 23 aug 2015 16:17
Hallo Henk,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

kickstart werkt alleen met backups die je met Akeeba maakt. Lijkt me het handigste om even een nieuwe Akeeba backup te maken.
Je kunt eventueel de cpanel backup ook uitpakken, de bestanden naar de juiste map kopiëren en de database (.sql bestand) importeren via phpmyadmin.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

26 aug 2015 14:34
Ik heb onderstaande adviezen diverse keren geprobeerd zonder het gehoopte resultaat ik heb het volgende gedaan:
Ik heb middels Akeeba wederom een backup (zie bijlage 1 in zip.) gemaakt en via kickstart teruggezet ogenschijnlijk gaat dat goed maar alleen de homepage pagina werkt goed en naar behoren de vervolgpagina's zoals doelstelling contact etc. geven niet de juiste weergave maar geven het volgende weer:
XAMPP Apache + MySQL + PHP + Perl
Welkom bij XAMPP voor Windows 5.6.11
etc.
Ik vermoed dus dat Akeeba niet een volledige backup maakt is mijn constatering juist of doe ik ergens iets fout? Voor de originele website zie; www.hvza.nl

het 2e advies heb ik als volgt verwerkt
De cpanel backup (zie bijlage 2) heb ik uitgepakt en geplaatst in de map: c:/xampp/htdocs/joomlahvza als ik deze dan open in localhost krijg ik de melding:
Error displaying the error page: Application Instantiation Error: Could not connect to MySQL.
Het onderdeel importeren van het sql bestand met phpmyadmin lukt mij niet mogelijk kunt u mij helpen met een opgave van de te maken stappen.
Ik hoop met deze aanvullende info tot een oplossing te komen.
  • Henk Degenhart
  • Henk Degenhart's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

26 aug 2015 18:21
Ik vermoed eerder dat je in configuration.php de live site hebt ingevuld. Zou dat kunnen? Het is heel vreemd dat een site teruggaat naar localhost. Ik neem aan dat je dan ook http://localhost in je browserbalk ziet?
Zorg er ook altijd voor dat je het backupbestand en kickstart in een lege map zet en dat je met een lege database begint.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.695 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie