Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost php melding bij update Akeeba

php melding bij update Akeeba

28 aug 2015 09:48
#1
Op een nieuwe site, die draait op de laatste versie van Joomla, wilde ik Akeeba updaten, na een melding dat er een update was.
Dat resulteerde echter in de onderstaande melding, waarna de update niet gelukt was.

Waarschuwing
Your PHP version is too old
You need PHP 5.4.0 or later to install this component. Support for PHP 5.3.3 and earlier versions has been discontinued by our company as we publicly announced in February 2013.
You are using PHP 5.3.27 which is an extremely old version, released more than four years ago. This version contains known functional and security issues. The functional issues do not allow you to run Akeeba Backup and cannot be worked around. The security issues mean that your site can be easily hacked since that these security issues are well known for over four years.
You have to ask your host to immediately update your site to PHP 5.4.0 or later, ideally the latest available version of PHP 5.4. If your host won't do that you are advised to switch to a better host to ensure the security of your site. If you have to stay with your current host for reasons beyond your control you can use Akeeba Backup 4.0.5 or earlier, available from our downloads page.
Extensie Updaten: Installatieroutine mislukt.


Nu leek het mij ook dat dit een zaak voor de webhost was (Protagonist), dus legde ik hen dit voor met het verzoek de php versie aan te passen. Maar kennelijk gaat dat niet zomaar. Ik kreeg de volgende reactie:

De melding die u heeft doorgestuurd betreft geen foutmelding maar een service-melding.
Deze geeft aan dat de PHP-versie waarop uw website draait, langzaam maar zeker uit de gratie van Joomla zal geraken.
Wij kunnen de PHP-versie snel en simpel voor u verhogen, maar ervaring leert ons dat niet elke site berekend is op een aanpassing van de PHP-versie.

Als uw website(s) dat wel is, geeft u dan alstublieft de domeinnaam aan ons door en wij zullen direct uw PHP-versie verhogen.


Mijn vragen zijn nu:
Kan ik dit veilig laten doen op een server waar de laatste versie van Joomla op draait?
Zou de webhost niet automatisch een dergelijke oude versie al eerder hebben moeten verhogen?

De site is: [ www.uurwerktechniekleguijt.nl
Discussie gesloten.
  • hammie47
  • hammie47's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 145

php melding bij update Akeeba

28 aug 2015 09:54
#2
Antwoord op beide vragen: ja.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37136

php melding bij update Akeeba

28 aug 2015 10:00
#3
Bedankt.
Discussie gesloten.
  • hammie47
  • hammie47's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 145

php melding bij update Akeeba

28 aug 2015 10:06
#4
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer ;)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37136
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.770 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie