Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
users van ene db naar andere db verhuizen (hack)
02 sep 2015 18:55
Mijn website is helaas gehackt. Waarschijnlijk was Jomsocial de boosdoener. Van daaruit werden dagelijks honderden mails verzonden.
Afgelopen vrijdag kon ik als administrator ineens niet meer inloggen, mijn gebruikersgegevens werden niet herkend en de pagina waarop je als lid kunt inloggen wil niet meer laden.
Mijn backup is up-to-date met nieuws, maar niet met de laatste user. De database heb ik nog wel, maar als ik de backup terug zet met dezelfde database kan ik weer niet inloggen.
Nu wil ik een nieuwe installatie doen met een versie Joomla (zonder jomsocial), maar ik wil de users, m.u.v. de 'oude' administrator, terug zetten.
Kan dit? Het lukt me niet door de users te exporteren en in de nieuwe database te importeren.
Bedankt voor de tips!
Afgelopen vrijdag kon ik als administrator ineens niet meer inloggen, mijn gebruikersgegevens werden niet herkend en de pagina waarop je als lid kunt inloggen wil niet meer laden.
Mijn backup is up-to-date met nieuws, maar niet met de laatste user. De database heb ik nog wel, maar als ik de backup terug zet met dezelfde database kan ik weer niet inloggen.
Nu wil ik een nieuwe installatie doen met een versie Joomla (zonder jomsocial), maar ik wil de users, m.u.v. de 'oude' administrator, terug zetten.
Kan dit? Het lukt me niet door de users te exporteren en in de nieuwe database te importeren.
Bedankt voor de tips!
Richard
- KR1275
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
02 sep 2015 19:38
Als je nog toegang hebt tot phpMyAdmin bij je hoster, dan kun je toch een wachtwoordreset uitvoeren?
Hoe kun je je administrator wachtwoord herstellen of opnieuw instellen?
Hoe kun je je administrator wachtwoord herstellen of opnieuw instellen?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
03 sep 2015 21:29
Hi Woody, bedankt voor je bericht.
Ik heb een oude backup terug weten te zetten en de hoofdgebruiker kan door jouw tip weer inloggen. Helaas lukt het me niet de andere gebruikers weer te uploaden.
Ik zou graag alle leden weer terug zetten, zonder dat ik als administrator wordt geblokkeerd. Kan dat op één of andere manier?
Ik heb een oude backup terug weten te zetten en de hoofdgebruiker kan door jouw tip weer inloggen. Helaas lukt het me niet de andere gebruikers weer te uploaden.
Ik zou graag alle leden weer terug zetten, zonder dat ik als administrator wordt geblokkeerd. Kan dat op één of andere manier?
Richard
- KR1275
- Bekend met Joomla!NL
03 sep 2015 21:39
Waar haal je die gebruikers vandaan?
Middels een export uit een database?
Middels een export uit een database?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
04 sep 2015 07:43
Ja, precies.
Ik heb de oude xx_users geëxporteerd en geïmporteerd in de nieuwe db. Dan kan ik helaas niet meer inloggen, omdat mijn Super User account was gehackt. Ik heb ook de user 1 voor 1 geëxporteerd. Maar dat lukt niet.
Ik heb de oude xx_users geëxporteerd en geïmporteerd in de nieuwe db. Dan kan ik helaas niet meer inloggen, omdat mijn Super User account was gehackt. Ik heb ook de user 1 voor 1 geëxporteerd. Maar dat lukt niet.
Richard
- KR1275
- Bekend met Joomla!NL
04 sep 2015 08:15 - 08 sep 2015 22:39
Dat is logisch dat dat niet werkt. Je hebt ook minimaal de tabel xxxx_user_usergroup_map nodig. Anders weet Joomla niet bij welke gebruikersgroep de gebruiker hoort. En, mogelijk nog de tabellen xxxx_usergroups en xxxx_viewlevels.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 sep 2015 22:29
Hoi KR1275,
Ik heb dit in het verleden twee maal meegemaakt. Ik kwam al snel tot de conclusie dat beide joomlasites, toen al versie 3, zo lek waren als een kapot rieten mandje. Hoe dat kwam, heel eenvoudig, de sites waren via een instalatron geinstaleerd. Lekker makkelijk een klik en je database en joomlaversie worden binnen nog geen 5 minuten geïnstalleerd. Ik geloof dat ik het op dit forum al ergens gelezen heb, en daar werd ook de tip gegeven om nooit via die methode te werken. Als je dat wel gedaan hebt vergeet dan dat hele zooitje maar en begin met een schone site en database, gewoon zelf even via ftp uploaden nadat je zelf even een lege db aan hebt gemaakt.
Doe je dat niet zal alle zooi zich via plugins en modules blijven verspreiden en komt er geen eind aan je probleem. Pas als je je nieuwe site helemaal klaar hebt ga dan de users uit de oude db overzetten naar de nieuwe. En maak voor je zelf gewoon even een nieuwe aan, moet je toch als je installeerd.
Ik heb dit in het verleden twee maal meegemaakt. Ik kwam al snel tot de conclusie dat beide joomlasites, toen al versie 3, zo lek waren als een kapot rieten mandje. Hoe dat kwam, heel eenvoudig, de sites waren via een instalatron geinstaleerd. Lekker makkelijk een klik en je database en joomlaversie worden binnen nog geen 5 minuten geïnstalleerd. Ik geloof dat ik het op dit forum al ergens gelezen heb, en daar werd ook de tip gegeven om nooit via die methode te werken. Als je dat wel gedaan hebt vergeet dan dat hele zooitje maar en begin met een schone site en database, gewoon zelf even via ftp uploaden nadat je zelf even een lege db aan hebt gemaakt.
Doe je dat niet zal alle zooi zich via plugins en modules blijven verspreiden en komt er geen eind aan je probleem. Pas als je je nieuwe site helemaal klaar hebt ga dan de users uit de oude db overzetten naar de nieuwe. En maak voor je zelf gewoon even een nieuwe aan, moet je toch als je installeerd.
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.684 seconden