Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Opbouw website

Opbouw website

10 sep 2015 21:56
Ik start met de opbouw van een website voor een vriend. Ik heb reeds begrepen dat je beter niet onmiddellijk op de uiteindelijke domeinnaam aan de slag gaat, omdat google je dan durft afstraffen in de ranking. Maar hoe begin ik dan best zodat ook mijn vriend van thuis uit al eens mee kan volgen? Want als ik lokaal een website opstart, kan ik niets laten zien tenzij die persoon bij mij een kijkje komt nemen. Is het verstandig om in een subfolder van een bestaande site een website te bouwen en daarna een backup over te zetten eenmaal de site klaar is?
  • smirlala
  • smirlala's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Opbouw website

10 sep 2015 22:20
Waar heb je dat sprookje vandaan? Je kunt of de site offline zetten en je vriend de inloggegevens geven of je zet dit tijdelijk als eerste regel in robots.txt
Code:
Disallow: /
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

Opbouw website

11 sep 2015 07:41
Ok. Als ik de algemene instellingen op noindex, nofollow zet, komt dit dan op hetzelfde neer?

En: als de site enkel zichtbaar is voor bepaalde geregistreerde bezoekers, dan is dat ook goed? De homepagina moet trouwens zichtbaar blijven, zo krijgt de bezoeker toch al iets van informatie.
  • smirlala
  • smirlala's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Opbouw website

11 sep 2015 09:16
Goeiemorgen,

Noindex nofollow, zal leiden tot een meta tag die aangeeft deze pagina niet indexeren en de links die op deze pagina staan niet volgen. En disallow is het verbieden van een robot of spider om data te openen (en dus ook te indexeren), binnen de map die je daarmee aangeeft. In de situatie die jij geeft, zal het dus inderdaad beiden tot het zelfde leiden, maar onthoud dus wel dat er een verschil zit tussen de twee.

Site enkel voor leden openzetten kan je inderdaad ook doen. Maar dan is het makkelijker om te doen wat Astrid schreef, website op offline zetten binnen Joomla, en je vriend de inloggegevens geven. ;)
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

Opbouw website

12 sep 2015 07:18
Hoi Smirlala,

Zelf beveilig ik altijd de root directory met een gebruikersnaam en wachtwoord.

Hier vindt je een uitleg daarover.

Het is eenvoudig en snel toe te passen.

Hier vind je een voorbeeld van hoe het eruit ziet:
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.677 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie