Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Na update front end niet meer bereikbaar
13 sep 2015 04:04 - 13 sep 2015 09:16
Hi
Ik heb Cagox van Joomlart als template en na eerst een backup te hebben gemaakt T3 en Joomla van 3.4.3 naar versie 3.44 geupdate.
Ik krijg deze melding;
De backup krijg ik niet terug gezet
Dit overstijgt mijn kunnen kunnen jullie me alstublieft helpen.
Hartelijke groet Cees Duijndam
Edit Juliank92: Ik heb de melding tussen citaattags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Ik heb Cagox van Joomlart als template en na eerst een backup te hebben gemaakt T3 en Joomla van 3.4.3 naar versie 3.44 geupdate.
Ik krijg deze melding;
Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 10057678 bytes) in /customers/0/e/0/laongvivah.com/httpd.www/libraries/joomla/cache/storage/file.php on line 128
De backup krijg ik niet terug gezet
Dit overstijgt mijn kunnen kunnen jullie me alstublieft helpen.
Hartelijke groet Cees Duijndam
Edit Juliank92: Ik heb de melding tussen citaattags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Ceesdu
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
13 sep 2015 09:44 - 13 sep 2015 09:47
Goeiemorgen,
Misschien handiger om de fout even te gaan lezen, wat staat er in de melding:
Je hebt 128MB RAM toegekend aan je PHP scripts, en die zijn nu volop in gebruik. Aan het bestand file.php op regel 128, moet er nog 9,6MB worden toegewezen.(maar dat kan niet want er is geen RAM meer toegewezen)
De PHP variabele memory_limit, geeft aan hoeveel RAM je scripts mogen gebruiken. Soms kun je deze waarde aanpassen, soms in een controlepaneel van je hosting, soms mag dit in het htaccess bestand maar als dit mag staat het vaak op de helppagina's van je hoster. Staat het er niet bij, of heeft je hoster geen helppagina's, stel hem dan de vraag of hij dit voor je kan vergroten.
Hou er ook rekening mee dat als je het vergroot, je er bijvoorbeeld 256M van maakt. Het script is nu gestopt omdat hij teweinig geheugen beschikbaar heeft, maar na deze regel waar het script stopt is er al 10MB extra nodig. Verhoog dus niet je waarde met 10M, anders denk ik dat het script snel weer zal stoppen
Misschien handiger om de fout even te gaan lezen, wat staat er in de melding:
Je hebt 128MB RAM toegekend aan je PHP scripts, en die zijn nu volop in gebruik. Aan het bestand file.php op regel 128, moet er nog 9,6MB worden toegewezen.(maar dat kan niet want er is geen RAM meer toegewezen)
De PHP variabele memory_limit, geeft aan hoeveel RAM je scripts mogen gebruiken. Soms kun je deze waarde aanpassen, soms in een controlepaneel van je hosting, soms mag dit in het htaccess bestand maar als dit mag staat het vaak op de helppagina's van je hoster. Staat het er niet bij, of heeft je hoster geen helppagina's, stel hem dan de vraag of hij dit voor je kan vergroten.
Hou er ook rekening mee dat als je het vergroot, je er bijvoorbeeld 256M van maakt. Het script is nu gestopt omdat hij teweinig geheugen beschikbaar heeft, maar na deze regel waar het script stopt is er al 10MB extra nodig. Verhoog dus niet je waarde met 10M, anders denk ik dat het script snel weer zal stoppen
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
15 sep 2015 06:36 - 15 sep 2015 08:48
Beste Julian,
Tussen het lezen van de fout en het begrijpen wat je leest zit een hele ruimte. U bent een expert in deze ik een gebruiker die er een heel klein beetje van weet. Ik dank je heel harteleijk voor je antwoord, Ik geef hier het antwoord van One.com mijn host provider.
Al met al heb ik nog het probleem dat af en toe de site niet bereikbaar is wellicht heeft u een tip hoe ik de DB kan verkleiene.
Hartelijke groet Cees Duijndam Roi-et Thailand
Tussen het lezen van de fout en het begrijpen wat je leest zit een hele ruimte. U bent een expert in deze ik een gebruiker die er een heel klein beetje van weet. Ik dank je heel harteleijk voor je antwoord, Ik geef hier het antwoord van One.com mijn host provider.
Al met al heb ik nog het probleem dat af en toe de site niet bereikbaar is wellicht heeft u een tip hoe ik de DB kan verkleiene.
Hartelijke groet Cees Duijndam Roi-et Thailand
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.Beste Cees, Bedankt voor uw bericht. Het klopt dat er nog voldoende ruimte is op uw schijf, maar er is een maximum aan de grootte van de database die u wenst te exporteren: 128 MB. Helaas kunnen wij op dit moment niet meer ruimte bieden. Wellicht kunt u de grootte van de database aanpassen?
Met vriendelijke groet Marije One.com
- Ceesdu
- Joomla!NL ontdekker
15 sep 2015 08:58
Wat voor een soort website heb je draaien dat de database al zo groot is geworden?
Of heb je in het verleden meerdere Joomla!-installaties in dezelfde database uitgevoerd?
Of heb je in het verleden meerdere Joomla!-installaties in dezelfde database uitgevoerd?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
15 sep 2015 10:04
De site is
www.laongvivah.com
Er is volgens mij geen update uitgevoerd het is joomla 3.4.3
Hartelijke groet Cees
Er is volgens mij geen update uitgevoerd het is joomla 3.4.3
Hartelijke groet Cees
- Ceesdu
- Joomla!NL ontdekker
15 sep 2015 10:12Dan kan ik dit niet plaatsen.Joomla van 3.4.3 naar versie 3.44 geupdate
En dit ook niet.De backup krijg ik niet terug gezet
Als je een update hebt gedaan naar Joomla 3.4.4. dan zou je site dus op die versie moeten draaien.
Controleer eerst ook even in phpmyadmin je database en kijk of er verschillende prefixes voor tabellen zijn gebruikt of dat je tabellen met prefix bak_ hebt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 sep 2015 10:22
Hoi Astrid
Ik had problemen met Akeebabackup, zij hadden een backup gemaakt van mijn site toen Akeeba weer werkte heb ik geupdate naar 3.4.4 alles ging fout en front end werkte niet meer. Ik kreeg de backup niet eenvoudig terug geplaats uiteindelijk wel met als resultaat nu joomla 3.4.3
Ik zal kijk ken of ik zal phpmyadmin bekijken op de verschillende prefixes en -bak
hartelijk dank voor je hulp groetjes Cees
Ik had problemen met Akeebabackup, zij hadden een backup gemaakt van mijn site toen Akeeba weer werkte heb ik geupdate naar 3.4.4 alles ging fout en front end werkte niet meer. Ik kreeg de backup niet eenvoudig terug geplaats uiteindelijk wel met als resultaat nu joomla 3.4.3
Ik zal kijk ken of ik zal phpmyadmin bekijken op de verschillende prefixes en -bak
hartelijk dank voor je hulp groetjes Cees
- Ceesdu
- Joomla!NL ontdekker
15 sep 2015 14:03
Beste Astrid,
De problemen met de database zijn groot ik zie er vermeldingen van bijvoorbeeld K2 (van een template Hawkstore 1 jaar terug) ik heb geen idee waar ik moet beginnen, Er is blijkbaar de afgelopen 5 jaar alleen maar bijgekomen en niet verwijderd, wat ik dacht als je een schone installatie doet.
Hartelijke groet Cees
De problemen met de database zijn groot ik zie er vermeldingen van bijvoorbeeld K2 (van een template Hawkstore 1 jaar terug) ik heb geen idee waar ik moet beginnen, Er is blijkbaar de afgelopen 5 jaar alleen maar bijgekomen en niet verwijderd, wat ik dacht als je een schone installatie doet.
Hartelijke groet Cees
- Ceesdu
- Joomla!NL ontdekker
15 sep 2015 14:10
Als je een schone installatie doet, dan kan het hooguit gebeuren dat de oude tabellen gebackupped worden of dat ze naast de nieuwe tabellen blijven bestaan met een andere prefix. Als al je tabellen dezelfde prefix hebben, dan kan het (voor zover ik weet) nooit om een schone installatie gaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
16 sep 2015 02:59
Beste Astrid,
Ik heb een andere prefix gebruikt, zou ik dan alles wat niet onder die prefix valt kunnen wissen?
Ik heb een andere prefix gebruikt, zou ik dan alles wat niet onder die prefix valt kunnen wissen?
- Ceesdu
- Joomla!NL ontdekker
16 sep 2015 08:46
Ja. Joomla gebruikt alleen de tabellen met de prefix die ingevuld staat bij Algemene instellingen. Maak wel altijd voor de zekerheid eerst een backup.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.721 seconden