Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost error update 2.5 naar 3.4
error update 2.5 naar 3.4
21 sep 2015 11:23 - 21 sep 2015 14:27
Hallo, ik heb een complete backup gemaakt van de site en de gekopieerd naar een andere server om er een update te doen.
Ook van de database. DE site draait prima, echter als ik aangeef via componenten - joomla update - krijg ik deze melding:
map rechten heb ik al aangepast, maar de melding blijft.
Als ik een update probeer via het update bestand wordt deze geladen tot 100%, maar de site blijft 2.2
Edit Romke: Ik heb de melding tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Ook van de database. DE site draait prima, echter als ik aangeef via componenten - joomla update - krijg ik deze melding:
Warning: file_put_contents(/home/newivt/domains/new.ivtontwikkeling.nl/public_html/administrator/components/com_joomlaupdate/restoration.php) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/newivt/domains/new.ivtontwikkeling.nl/public_html/libraries/joomla/filesystem/file.php on line 421
map rechten heb ik al aangepast, maar de melding blijft.
Als ik een update probeer via het update bestand wordt deze geladen tot 100%, maar de site blijft 2.2
Edit Romke: Ik heb de melding tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel mij onduidelijk leek voor andere lezers.
- maffeaffe
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
21 sep 2015 13:08Dat zou al niet nodig moeten zijn.map rechten heb ik al aangepast
En van welke versie wil je updaten? 2.2. bestaat namelijk niet.
Code:
new.ivtontwikkeling.nl/
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
21 sep 2015 13:46
Hallo Astrid, dank voor je reactie.
Als ik wil updaten naar 2.2.28 krijg ik deze melding: Joomla!
-1 - Er deed zich een fout voor.
Kopiëren mislukt
In google gezocht naar oplossing:
- ik ben eigenaar van de mappen.
- safemode is uit
- map logs en tmp is goed
- mappen zijn schrijfbaar
Als ik wil updaten naar 2.2.28 krijg ik deze melding: Joomla!
-1 - Er deed zich een fout voor.
Kopiëren mislukt
In google gezocht naar oplossing:
- ik ben eigenaar van de mappen.
- safemode is uit
- map logs en tmp is goed
- mappen zijn schrijfbaar
- maffeaffe
-
21 sep 2015 14:03 - 21 sep 2015 14:20
metaversion in config op 1 gezet, daarna ziet de sitew de update.
Geprobeerd te updaten naar 2.5.28 maar krijg weer een foutmelding:
Edit Jelle. Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Geprobeerd te updaten naar 2.5.28 maar krijg weer een foutmelding:
Warning: file_put_contents(/home/newivt/domains/new.ivtontwikkeling.nl/public_html/administrator/components/com_joomlaupdate/restoration.php) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in /home/newivt/domains/new.ivtontwikkeling.nl/public_html/libraries/joomla/filesystem/file.php on line 421
Edit Jelle. Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
- maffeaffe
-
error update 2.2 naar 3.4
21 sep 2015 14:29 - 21 sep 2015 14:32
Je voert de update uit in het subdomein new
Heb je daar wel de juiste rechten?
Stel dat je een htaccess-bestand actief hebt op het hoofddomein, dan kunnen daar regels in staan die invloed uitoefenen op het subdomein.
Zet het htaccess-bestand in dat geval eens even uit door het tijdelijk te hernoemen naar htaccess.old
Als de update in het subdomein het daarna wel doet, kun je na afloop het htaccess-bestand weer hernoemen naar .htaccess
Heb je daar wel de juiste rechten?
Stel dat je een htaccess-bestand actief hebt op het hoofddomein, dan kunnen daar regels in staan die invloed uitoefenen op het subdomein.
Zet het htaccess-bestand in dat geval eens even uit door het tijdelijk te hernoemen naar htaccess.old
Als de update in het subdomein het daarna wel doet, kun je na afloop het htaccess-bestand weer hernoemen naar .htaccess
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
21 sep 2015 15:00
Hallo Woody, dank voor je reactie.
Ja ik heb alle rechten en gebruik geen htacces op ivtontwikeling.nl
Voor nu even alle bestanden op 777 gezet (weet, mag niet)
update 2.5.28 is gelukt.
Nu update naar 3.4.4. krijg ik onderstaande error
Ja ik heb alle rechten en gebruik geen htacces op ivtontwikeling.nl
Voor nu even alle bestanden op 777 gezet (weet, mag niet)
update 2.5.28 is gelukt.
Nu update naar 3.4.4. krijg ik onderstaande error
- maffeaffe
-
21 sep 2015 15:09
Zet je site lokaal en update hem daar. Je hoster heeft zijn configuratie niet op orde, dus dat gaat zo niet werken.
Beter nog: stap over naar een Joomla!-vriendelijke hoster.
Beter nog: stap over naar een Joomla!-vriendelijke hoster.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
21 sep 2015 15:42
Hallo Astrid, dank voor je reactie.
Helaas kan ik niet overstappen omdat de klant waar ik de website voor maak een klant van de hoster is.
Is een alternatief mogelijk? ik hoef eigenlijk alleen de teksten en menu uit 2.5.28 e hebben.
Is het mogelijk om en 3.4.4. installatie te doen en de database met content te kopieren in de nieuwe database?
Helaas kan ik niet overstappen omdat de klant waar ik de website voor maak een klant van de hoster is.
Is een alternatief mogelijk? ik hoef eigenlijk alleen de teksten en menu uit 2.5.28 e hebben.
Is het mogelijk om en 3.4.4. installatie te doen en de database met content te kopieren in de nieuwe database?
- maffeaffe
-
21 sep 2015 15:45
Als je graag aan wilt blijven modderen, dan moet je dat vooral doen. En ja, die mogelijkheid is er met J2xml.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
25 sep 2015 11:36
Hallo Astrid klant over kunnen halen naar andere hostingpartij, gelukkig
- maffeaffe
-
25 sep 2015 11:50
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.804 seconden