Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Installatie Joomla 3.x naast oude 1.5 - en dan wisselen

05 nov 2015 20:24
Hallo ik heb een installatie vraag.

ik draai nog een oude Joomla 1.5.x website op een domein stel www.mijnwebsite.com (via installstron van webhoster geinstalleerd)

1 Nu wil ik graag de nieuwste Joomla 3.x installeren (via installtron weer?) maar volledig 'naast' de oude huidige website / Joomla op locatie www.mijnwebsite.com/nieuw . Zodoende blijft de oude website online en kan ik de nieuwe maken en testen.
Ik denk dat bovenstaande wel kan, gewoon installeren in subfolder? of zijn er nog spannende dingen om rekening mee te houden?

2 Dan alles werkt in versie 3.x met het design, extensies etc. Dan wil ik oud - vervangen door nieuw. Maar dat is misschien lastiger?

Hoe kan ik deze stap het beste aanpakken? Alles in HOME/ROOT verwijderen en subfolder naar root kopieren, mogelijk wat paden aanpassen inconfigs? De nieuwe Joomla versie website moet in ieder geval komen te draaien op het hoofd domein www.mijnwebsite.com maar of deze in de subfolder blijft of naar HOME/ROOT komt maakt me niet zoveel uit.

Ik ben benieuwd naar tips en adviezen. Ik ben redelijk bekend met 1.5 geheel niet met 2.x en 3.x technisch kom ik ook redelijk B) mee dus manual install is geen probleem maar als het makkelijk kan doe ik graag niet moeilijk (installtron), de webhoster ( prioserve.net, linux based. MySQL 5.6.27 en Php 5.4.45)

Dank alvast voor alle tips

Dennis Doffie
  • Doffie
  • Doffie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

05 nov 2015 20:35
Hallo Dennis,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Alles klopt, alleen zou ik wel handmatig installeren. We komen hier op het forum te veel problemen tegen met Installatron installaties.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

05 nov 2015 21:34
OK, dank je wel Astrid. Het wisselen is dus een kwestie van "Alles in HOME/ROOT verwijderen en de complete Joomla 3 installatie en website subfolder naar hierheen kopieren, dan mogelijk wat paden aanpassen in configs of wordt dat een hel karwei?
  • Doffie
  • Doffie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

05 nov 2015 21:37
Niet kopiëren, maar verplaatsen. En je hoeft alleen naar de naam van de submap uit de paden naar /tmp en /logs te verwijderen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.635 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie