Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Content van Site leeg na update naar 3.4.5
Content van Site leeg na update naar 3.4.5
16 nov 2015 21:26
Eind vorige week de website
derijprocedure.nl
geupgrade naar J 3.4.5
Hij stond al in Joomla 3, weet alleen niet meer welke versie.
Na de upgrade was de site leeg, zelfs geen menu.
Cache geleegd, en het menu was weer terug.
Maar waar ik ook klik, er komt geen enkele content tevoorschijn.
De site heeft een half jaar prima gedraaid en in die tijd ben ik er ook niet aan geweest dus er is recentelijk niets gewijzigd.
Bij extensiebeheer/database had ik na het upgraden wel een database error, maar na de knop “repareren” verteld hij nu dat het in orde is.
Ik heb uiteraard de cache weer geleegd, uitgezet, aangezet
Andere browser geprobeerd, blijft hetzelfde.
Buiten de content, doet de inhoud van de linkerkolom en de rechterkolom het prima.
De template gewijzigd in een andere template, zelfde resultaat.
De artikelen in de backend nagekeken, alles is er, geen probleem
De menuverwijzingen nagekeken, ze verwijzen allemaal keurig naar het goede artikel
Met firebug gekeken er is totaal geen inhoud.
Als ik via het menu op een menuitem klik wat ook een andere module vult dan werkt dat wel (voorbeeld, tarieven)
Inloggen op de frontend gaat prima.
Ik heb de “Foutopsporing systeem” aangezet, dat geeft: 4 duplicate found bij de database queries.
2 duplicates: #6 #15
2 duplicates: #9 #10
Is dat laatste het probleem ? Ik dacht dat er bij Joomla site's meer duplicate querys voorkwamen, dat zou volgens mij niet mogen resulteren in een lege inhoud.
Verder ben ik eigenlijk uitgezocht, weet niet meer wat het nog meer zou kunnen zijn.
Ik heb uiteraard een backup, maar ik ben bang dat ik na een upgrade weer hetzelfde mee ga maken.
Hij stond al in Joomla 3, weet alleen niet meer welke versie.
Na de upgrade was de site leeg, zelfs geen menu.
Cache geleegd, en het menu was weer terug.
Maar waar ik ook klik, er komt geen enkele content tevoorschijn.
De site heeft een half jaar prima gedraaid en in die tijd ben ik er ook niet aan geweest dus er is recentelijk niets gewijzigd.
Bij extensiebeheer/database had ik na het upgraden wel een database error, maar na de knop “repareren” verteld hij nu dat het in orde is.
Ik heb uiteraard de cache weer geleegd, uitgezet, aangezet
Andere browser geprobeerd, blijft hetzelfde.
Buiten de content, doet de inhoud van de linkerkolom en de rechterkolom het prima.
De template gewijzigd in een andere template, zelfde resultaat.
De artikelen in de backend nagekeken, alles is er, geen probleem
De menuverwijzingen nagekeken, ze verwijzen allemaal keurig naar het goede artikel
Met firebug gekeken er is totaal geen inhoud.
Als ik via het menu op een menuitem klik wat ook een andere module vult dan werkt dat wel (voorbeeld, tarieven)
Inloggen op de frontend gaat prima.
Ik heb de “Foutopsporing systeem” aangezet, dat geeft: 4 duplicate found bij de database queries.
2 duplicates: #6 #15
2 duplicates: #9 #10
Is dat laatste het probleem ? Ik dacht dat er bij Joomla site's meer duplicate querys voorkwamen, dat zou volgens mij niet mogen resulteren in een lege inhoud.
Verder ben ik eigenlijk uitgezocht, weet niet meer wat het nog meer zou kunnen zijn.
Ik heb uiteraard een backup, maar ik ben bang dat ik na een upgrade weer hetzelfde mee ga maken.
- tvhouwel
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
16 nov 2015 21:34 - 17 nov 2015 09:34
Over het algemeen ontstaan duikt soort fouten alleen als niet alle gebruikte extensies up to date zijn voordat er een Joomla!-update wordt uitgevoerd.
Ter info: Joomla! 3.4.5 was alleen een reparatie van een kritisch lek. In die update werd verder dus niets aan de site gedaan.
Hoogst waarschijnlijk was je site dus al niet op versie 3.4.4, maar al ouder en dus niet actueel.
Je zou die back-up terug kunnen zetten om in ieder geval je site te herstellen.
Vervolgens eerst alles updaten (modules, plugins en componenten).
Daarna updaten naar de meest recente Joomla!-versie (nu 3.4.5)
Ter info: Joomla! 3.4.5 was alleen een reparatie van een kritisch lek. In die update werd verder dus niets aan de site gedaan.
Hoogst waarschijnlijk was je site dus al niet op versie 3.4.4, maar al ouder en dus niet actueel.
Je zou die back-up terug kunnen zetten om in ieder geval je site te herstellen.
Vervolgens eerst alles updaten (modules, plugins en componenten).
Daarna updaten naar de meest recente Joomla!-versie (nu 3.4.5)
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
17 nov 2015 20:19
Dankjewel voor je antwoord.
Inderdaad ik heb inmiddels de backup teruggezet en ook die zit al vol met fouten.
Ik ga eerst een herstelslag uitvoeren voordat ik weer probeer te migreren naar 3.4.5
Inderdaad ik heb inmiddels de backup teruggezet en ook die zit al vol met fouten.
Ik ga eerst een herstelslag uitvoeren voordat ik weer probeer te migreren naar 3.4.5
- tvhouwel
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.649 seconden