Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Probleem afbeelding datum news template Cerulean RocketTheme
Probleem afbeelding datum news template Cerulean RocketTheme
18 nov 2015 18:15 - 18 nov 2015 19:22
Hallo,
Ik wil mijn site upgraden van versie 2.5.18 naar versie 3.4.5 met mijn template Cerulean RocketTheme (welke ik inmiddels al een jaar in gebruik heb waardoor het recht op support vervallen is) die compatibel zou moeten zijn met Joomla 3.x.
De actuele site www.camping-leplo.nl/ geeft de datums goed weer (07 nov en 15 okt) links op de pagina. Op versie 3.4.5 van Joomla worden de datums niet meer weergegeven op mijn test site www.test.rich-design.com/ en de artikels worden in een tabel weergegeven ipv in zijn geheel.
Met de webtools van google chrome zie ik duidelijk een verschil in code
Voor Menu Title "Home" als ik "Menu Item Type" in "Category Blog" verander ipv "Cerulean Blog", de artikels worden helemaal afgebeeld alleen zonder het formaat Cerulean met de datum links.
Alle andere problemen ivm de update naar joomla 3 met deze template heb ik op kunnen lossen, maar met dit probleem kom ik niet verder.... Heb niet veel ervaring...
Dus bedankt alvast voor alle hulp!
Edit Peter: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Ik wil mijn site upgraden van versie 2.5.18 naar versie 3.4.5 met mijn template Cerulean RocketTheme (welke ik inmiddels al een jaar in gebruik heb waardoor het recht op support vervallen is) die compatibel zou moeten zijn met Joomla 3.x.
De actuele site www.camping-leplo.nl/ geeft de datums goed weer (07 nov en 15 okt) links op de pagina. Op versie 3.4.5 van Joomla worden de datums niet meer weergegeven op mijn test site www.test.rich-design.com/ en de artikels worden in een tabel weergegeven ipv in zijn geheel.
Met de webtools van google chrome zie ik duidelijk een verschil in code
Code:
<div class="blog dec12-home"> en <div class="category-list dec12-home">
Voor Menu Title "Home" als ik "Menu Item Type" in "Category Blog" verander ipv "Cerulean Blog", de artikels worden helemaal afgebeeld alleen zonder het formaat Cerulean met de datum links.
Alle andere problemen ivm de update naar joomla 3 met deze template heb ik op kunnen lossen, maar met dit probleem kom ik niet verder.... Heb niet veel ervaring...
Dus bedankt alvast voor alle hulp!
Edit Peter: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- richdesign
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
18 nov 2015 18:40
Hallo richdesign,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Zal lastig worden. De template is dit jaar maart aangepast om goed te werken met joomla 3.4.+, dus ik vermoed dat de overrides niet meer goed zijn.
Je moet het dan zoeken in de bestanden
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Zal lastig worden. De template is dit jaar maart aangepast om goed te werken met joomla 3.4.+, dus ik vermoed dat de overrides niet meer goed zijn.
Je moet het dan zoeken in de bestanden
/html/com_content/category/ceruleanblog_children.php
/html/com_content/category/ceruleanblog_item.php
/html/com_content/category/ceruleanblog_links.php
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
18 nov 2015 18:55
Hallo Astrid,
Bedankt voor je snelle antwoord!
Daarin was ik ook al beland, maar dit werd me te gecompliceerd... Ga nu proberen de versies te vergelijken en zien of ik er het één en ander mee kan testen/uitproberen....????
Vind het wel raar, want hierin heb ik zelf niets aangepast in de template.
Bedankt voor je snelle antwoord!
Daarin was ik ook al beland, maar dit werd me te gecompliceerd... Ga nu proberen de versies te vergelijken en zien of ik er het één en ander mee kan testen/uitproberen....????
Vind het wel raar, want hierin heb ik zelf niets aangepast in de template.
- richdesign
- Nieuw op Joomla!NL
18 nov 2015 20:20 - 18 nov 2015 20:23
Ik heb het eindelijk gevonden;
In de templates/rt_cerulean/html/com_content/category/ceruleanblog.xml file is gedurende de update processen het volgende stukje code toegevoegd wat blijkbaar de ag=fbeelding van de datum tegenhoud:
Bedankt Astrid!
Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
In de templates/rt_cerulean/html/com_content/category/ceruleanblog.xml file is gedurende de update processen het volgende stukje code toegevoegd wat blijkbaar de ag=fbeelding van de datum tegenhoud:
Code:
<field
name="info_block_position"
type="list"
default="0"
label="COM_CONTENT_FIELD_INFOBLOCK_POSITION_LABEL"
description="COM_CONTENT_FIELD_INFOBLOCK_POSITION_DESC">
<option value="">JGLOBAL_USE_GLOBAL</option>
<option value="use_article">COM_CONTENT_FIELD_VALUE_USE_ARTICLE_SETTINGS</option>
<option value="0">COM_CONTENT_FIELD_OPTION_ABOVE</option>
<option value="1">COM_CONTENT_FIELD_OPTION_BELOW</option>
<option value="2">COM_CONTENT_FIELD_OPTION_SPLIT</option>
</field>
Bedankt Astrid!
Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- richdesign
- Nieuw op Joomla!NL
18 nov 2015 21:54
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.630 seconden