Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Update van Joomla 3.3.6 lukt niet

Update van Joomla 3.3.6 lukt niet

22 nov 2015 22:40
Sinds vorige week probeer ik de site www.derijprocedure.nl te upgraden. Hij staat nu in Joomla 3.3.6
Vorige week had ik ongeveer hetzelfde gepost, daar kwam het advies uit dat ik eerst de site zoals hij in 3.3.6 stond eens moest nakijken. Daar zaten inderdaad nogal wat problemen in, maar die zijn inmiddels allemaal opgelost.
Ik heb zoveel mogelijk extentie's die niet echt nodig waren verwijderd. Alle andere extentie's nagekeken of er updates voor waren en die ook geinstalleerd.

Wat ik ook probeer, iedere upgrade wordt zonder problemen uitgevoerd maar de inhoud van de site is daarna leeg. De header, het menu, linker kolom en rechter kolom zijn gevuld, maar de content laat geen artikelen zien.
Als ik via het menu naar een contact form gaat wordt dat wel getoond.

Ik heb automatische upgrades geprobeerd, maar ook de upgrades gevonden op deze site, eerst van een 3.3.X site naar 3.4.4 maar ook daar hetzelfde resultaat.

Andere browser geprobeerd, blijft hetzelfde.
Buiten de content, doet de inhoud van de linkerkolom en de rechterkolom het prima.
De template gewijzigd in een andere template, zelfde resultaat.
De artikelen in de backend nagekeken, alles is er, geen probleem
De menuverwijzingen nagekeken, ze verwijzen allemaal keurig naar het goede artikel
Met firebug gekeken er is totaal geen inhoud.
Als ik via het menu op een menuitem klik wat ook een andere module vult dan werkt dat wel (voorbeeld, tarieven)
Inloggen op de frontend gaat prima.
Er zijn volgens joomla geen database errors

Nu staat de site weer in 3.3.6, dus momenteel geen acuut probleem, maar ik zal toch eens een keer moeten upgraden.
Iemand nog suggesties waar ik het probleem zou moeten zoeken ?
  • tvhouwel
  • tvhouwel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

22 nov 2015 23:03
Ik vermoed dat je template het probleem is. Aangezien het, naar ik aanneem, een betaalde template is, zou ik je probleem eens voorleggen aan de makers.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

22 nov 2015 23:12
Dankjewel voor je antwoord.
De template is idd een betaalde, de ictConches, maar ik heb met dezelfde template ook nog een andere site in beheer en die ging probleemloos naar 3.4.5
Ik heb op de probleemsite nog een gratis template geprobeerd maar ook daarbij bleef de inhoud van de site na een upgrade leeg.
  • tvhouwel
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

22 nov 2015 23:26
Dan weet ik het ook niet. Handigste is om een backup te restoren in een submap en dan die te upgraden, zodat je originele site blijft werken.
En natuurlijk in het vervolg niet meer zo lang te wachten met updaten!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

23 nov 2015 11:02
Joepie, de oplossing eindelijk gevonden.
Vannacht de foutrapportage op maximum gezet en toen kreeg ik een stuk of 10 van de onderstaande regels als fouten op de website

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/..../plugins/content/jooembed/jooembed.php on line 41

Jooembed gebruikte ik om wat YouTube filmpjes op de site te embedden.
Een zoektocht naar een upgrade van Jooembed leverde niets op, in de extension directory van Joomla vond ik alleen dat de plugin unpublished was.
Dus vervangen door ResponsiveMedia, Jooembed gedeinstalleerd en de upgrade naar Joomla 3.4.5. ging als een trein.
Bedankt voor het meedenken.
  • tvhouwel
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.654 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie