Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Archief
Archief
14 jan 2016 22:56
Ik heb mijn Joomla 1.5 website omgezet naar Joomla 3.4.8. In mijn Joomla 1.5 website had ik een hoop gearchiveerde artikelen staan. Na de migratie naar Joomla 3.4 staan die er ook maar als ik ze vanaf het menu laat zien dan is het niet mogelijk de artikelen aan te klikken en volledig te lezen. Ik kan alleen de eerste regel tekst lezen die op het overzichtsscherm komt te staan.
Om nu de migratie niet langer te laten duren dacht ik er handig aan te doen de gearchiveerde artikelen weer te de-archiveren en dan te verplaatsen naar de nieuwe categorie Archief. Deze categorie kan ik dan aan het menu hangen en zo kan ik dan toch de artikelen lezen. Maar helaas ook dat is niet helemaal de oplossing. De artikelen met een verstreken einddatum publicatie komen dan niet in beeld.
Oude website:
test.ligtelaaiers.nl/index.php/archief
Joomla 1.5.26
Nieuwe website (test):
testv3.ligtelaaiers.nl/index.php/archief
Joomla 3.4.8
Hier is het archief nu op basis van de gearchiveerde artikelen
Nieuwe website (productie):
www.ligtelaaiers.nl/index.php/archief
Joomla 3.4.8
Hier is het archief nu op basis van de gepubliceerde artikelen welke aan de categorie archief zijn toegevoegd.
Om nu de migratie niet langer te laten duren dacht ik er handig aan te doen de gearchiveerde artikelen weer te de-archiveren en dan te verplaatsen naar de nieuwe categorie Archief. Deze categorie kan ik dan aan het menu hangen en zo kan ik dan toch de artikelen lezen. Maar helaas ook dat is niet helemaal de oplossing. De artikelen met een verstreken einddatum publicatie komen dan niet in beeld.
Oude website:
test.ligtelaaiers.nl/index.php/archief
Joomla 1.5.26
Nieuwe website (test):
testv3.ligtelaaiers.nl/index.php/archief
Joomla 3.4.8
Hier is het archief nu op basis van de gearchiveerde artikelen
Nieuwe website (productie):
www.ligtelaaiers.nl/index.php/archief
Joomla 3.4.8
Hier is het archief nu op basis van de gepubliceerde artikelen welke aan de categorie archief zijn toegevoegd.
- VincentHemel
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Archief
14 jan 2016 23:10 - 14 jan 2016 23:17
[strike]ik vermoed dat je bij je menu-item (menu-beheer) tabblad opties, toon introtekst op toon hebt staan, Zet die op verbergen.[/strike]
Excuus, bovenstaande klopt niet, ik heb mij even verkeken.
Wat staat op tabblad opties, bij gelinkte titels?
Excuus, bovenstaande klopt niet, ik heb mij even verkeken.
Wat staat op tabblad opties, bij gelinkte titels?
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
Archief
14 jan 2016 23:55
Bedankt Romke voor je reactie en het meedenken.
Bij het menu item staat bij het tabblad Opties bij het item Gelinkte titels "Gebruik algemeen"
Bij Systeem -> Algemene instellingen -> Artikelen staat bij Gelinkte titels "Nee".
Als ik bij het menu item de Gelinkte titels naar Ja zet dan kan ik de titels inderdaad aanklikken om de hele tekst te lezen. Ik zie dan nog steeds maar 2 artikelen in plaats van de 30 artikelen welke er gearchiveerd zijn.
Bij het menu item staat bij het tabblad Opties bij het item Gelinkte titels "Gebruik algemeen"
Bij Systeem -> Algemene instellingen -> Artikelen staat bij Gelinkte titels "Nee".
Als ik bij het menu item de Gelinkte titels naar Ja zet dan kan ik de titels inderdaad aanklikken om de hele tekst te lezen. Ik zie dan nog steeds maar 2 artikelen in plaats van de 30 artikelen welke er gearchiveerd zijn.
- VincentHemel
- Nieuw op Joomla!NL
Archief
15 jan 2016 08:51
Op het tabblad 'Archiveren' kun je een lijstlengte ingeven.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Archief
15 jan 2016 09:16Dat klopt. Maar dat is ook met Archief. Die artikelen worden automatisch gedepubliceerd. Ik denk dat je ze wel ziet als je als super user inlogt in de frontend.De artikelen met een verstreken einddatum publicatie komen dan niet in beeld
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Archief
16 jan 2016 11:29
Hoi Astrid,
Bedankt voor je reactie en het meedenken.
Ik heb in de database 6 artikelen waarbij geen einddatum publicatie is vermeld en dan zou ik ook 6 artikelen in het archief moeten zien. Ik zie er echter maar 2 en ook geen volgende pagina.
Groet,
Vincent
Bedankt voor je reactie en het meedenken.
Ik heb in de database 6 artikelen waarbij geen einddatum publicatie is vermeld en dan zou ik ook 6 artikelen in het archief moeten zien. Ik zie er echter maar 2 en ook geen volgende pagina.
Groet,
Vincent
- VincentHemel
- Nieuw op Joomla!NL
Archief
16 jan 2016 11:32
Hoi Romke,
Wederom bedankt.
De lijstlengte staat daar op 20. Als de lijstlengte daar te laag zou staan dan zou ik heel veel pagina's verwachten. Ik zie nu maar 1 pagina met 2 artikelen.
Groet,
Vincent
Wederom bedankt.
De lijstlengte staat daar op 20. Als de lijstlengte daar te laag zou staan dan zou ik heel veel pagina's verwachten. Ik zie nu maar 1 pagina met 2 artikelen.
Groet,
Vincent
- VincentHemel
- Nieuw op Joomla!NL
Archief
16 jan 2016 12:03
Als je naar artikelbeheer gaat, vervolgens status: gearchiveerde artikelen.
Hoeveel staan daar dan?
Hoeveel staan daar dan?
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Archief
17 jan 2016 10:36
Hoi Romke,
Daar staan 30 artikelen met de status gearchiveerd.
Groet,
Vincent
Daar staan 30 artikelen met de status gearchiveerd.
Groet,
Vincent
- VincentHemel
- Nieuw op Joomla!NL
Archief
17 jan 2016 10:55
Misschien dat het helpt als je een keer assetfix draait. Zie bijlage. Uitpakken, in de root van je site zetten en assetfix.php achter je url typen. Menu's opnieuw opbouwen wil ook nog wel eens helpen overigens.
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Archief
17 jan 2016 11:01
Archiveren in Joomla doe ik als volgt.
Ik laat de artikelen altijd in de categorie staan waar ze staan. Ik geef de artikelen ook geen einddatum publicatie.
Een- of tweemaal per jaar selecteer ik de artikelen die ik wil archiveren en klik vervolgens op de knop 'archiveren'.
je wijzigt dan uitsluitend de 'status' van een artikel. Van publiek naar archief.
Het menu-item archief is dus van de soort artikelen - gearchiveerde artikelen. Mogelijk dat jij een ander denkproces hierin hebt.
Misschien dat dit je kan helpen.
Ik laat de artikelen altijd in de categorie staan waar ze staan. Ik geef de artikelen ook geen einddatum publicatie.
Een- of tweemaal per jaar selecteer ik de artikelen die ik wil archiveren en klik vervolgens op de knop 'archiveren'.
je wijzigt dan uitsluitend de 'status' van een artikel. Van publiek naar archief.
Het menu-item archief is dus van de soort artikelen - gearchiveerde artikelen. Mogelijk dat jij een ander denkproces hierin hebt.
Misschien dat dit je kan helpen.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Archief
17 jan 2016 11:09
Hoi Romke,
Als ik een artikel plaats dan krijgt dat meestal al direct een einddatum publicatie. Na enige tijd archiveer ik het artikel.
In mijn Joomla 1.5 website is het artikel na het archiveren direct weer zichtbaar in het archief. In de 3.4 website kan ik maar 2 artikelen bekijken in het archief. Als ik filter op een bepaald jaar dan krijg ik soms wel 2 andere artikelen te zien.
De artikelen houden dus ook de originele categorie. Alleen om de migratie niet nog langer te laten duren heb ik getest met de optie om de artikelen in de categorie archief te plaatsen.
Groet,
Vincent
Als ik een artikel plaats dan krijgt dat meestal al direct een einddatum publicatie. Na enige tijd archiveer ik het artikel.
In mijn Joomla 1.5 website is het artikel na het archiveren direct weer zichtbaar in het archief. In de 3.4 website kan ik maar 2 artikelen bekijken in het archief. Als ik filter op een bepaald jaar dan krijg ik soms wel 2 andere artikelen te zien.
De artikelen houden dus ook de originele categorie. Alleen om de migratie niet nog langer te laten duren heb ik getest met de optie om de artikelen in de categorie archief te plaatsen.
Groet,
Vincent
- VincentHemel
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.831 seconden