Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Fatal error: Call to a member function
Fatal error: Call to a member function
19 jan 2016 11:56 - 19 jan 2016 14:21
Goedemorgen, Ik heb, met weinig joomla kennis, een website overgenomen voor een vrijwilligersorganisatie, die een ander gebouwd heeft. Na een hack, enige weken geleden, heb ik een backup teruggezet. En sindsdien ligt de site helemaal plat. Ik krijg uitsluitend:
Geen idee waar ik moet zoeken om dit te verhelpen. Hoop dat iemand helpen kan.
Joomla versie, 3.4.8.
de website is: www.begravenopdeheuvelrug.nl
Hans
Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Notice: Use of undefined constant JDEBUG - assumed 'JDEBUG' in /public/sites/www.begravenopdeheuvelrug.nl/index.php on line 39
Notice: Undefined variable: _PROFILER in /public/sites/www.begravenopdeheuvelrug.nl/index.php on line 39
Fatal error: Call to a member function mark() on a non-object in /public/sites/www.begravenopdeheuvelrug.nl/index.php on line 39
Geen idee waar ik moet zoeken om dit te verhelpen. Hoop dat iemand helpen kan.
Joomla versie, 3.4.8.
de website is: www.begravenopdeheuvelrug.nl
Hans
Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
- hansnouwens
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
19 jan 2016 12:13 - 19 jan 2016 12:13
Hallo Hans,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Gokje: heb je wel eerst de rootmap leeggemaakt voordat je de backup teruggezet hebt? Heb je nog voldoende ruimte op de server? Heb je al geprobeerd of het helpt als je een compleet installatiepakket (zonder de map installation) overzet met ftp?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Gokje: heb je wel eerst de rootmap leeggemaakt voordat je de backup teruggezet hebt? Heb je nog voldoende ruimte op de server? Heb je al geprobeerd of het helpt als je een compleet installatiepakket (zonder de map installation) overzet met ftp?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
19 jan 2016 12:31 - 19 jan 2016 12:32
dank voor je reactie, Astrid.
- rootmap leegmaken? Niet gedaan. De site wordt gehost door mijndomein.nl en deze host maakt een dagelijkse backup en een weekbackup. die kun je eenvoudig terugzetten door het aan te vragen.
als ik met ftp kijk, staat op de host het volgende:
/private/backup
/logs
/stats
/public/cgi-bin
/plugins
/ sites/begravenopdeheuvelrug.nl
/sites/vroeger-en-nu.nl
/ tmp
van de de site vroeger-en-nu.nl heb ik ook een backup moeten terugzetten dat dat werkt uitstekend.
- ruimte op de server moet geen probleem zijn.
- een compleet installatiepakket (zonder de map installation) teruzetten met ftp? Oeps, hoe pak ik dat aan?
Ik heb het nooit zelf geïnstalleerd. En heeft dat zin als de andere site wel prima funktioneert?
groet, hans
- rootmap leegmaken? Niet gedaan. De site wordt gehost door mijndomein.nl en deze host maakt een dagelijkse backup en een weekbackup. die kun je eenvoudig terugzetten door het aan te vragen.
als ik met ftp kijk, staat op de host het volgende:
/private/backup
/logs
/stats
/public/cgi-bin
/plugins
/ sites/begravenopdeheuvelrug.nl
/sites/vroeger-en-nu.nl
/ tmp
van de de site vroeger-en-nu.nl heb ik ook een backup moeten terugzetten dat dat werkt uitstekend.
- ruimte op de server moet geen probleem zijn.
- een compleet installatiepakket (zonder de map installation) teruzetten met ftp? Oeps, hoe pak ik dat aan?
Ik heb het nooit zelf geïnstalleerd. En heeft dat zin als de andere site wel prima funktioneert?
groet, hans
- hansnouwens
- Nieuw op Joomla!NL
19 jan 2016 12:56
Of het zin heeft kan ik zo ook niet zeggen. Maar het is heel eenvoudig. Download een installatiepakket van Joomla 3.4.8 bij onze downloads. Pak dat lokaal uit op je computer. Verwijder de map installation en zet alles wat je overhoudt over naar de map van je site met een ftp programma (bijvoorbeeld Filezilla).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
19 jan 2016 13:33
Joomla opnieuw geïnstalleerd.
Was inderdaad niet zo moeilijk. Maar er is niks veranderd.
Ik heb er 2 sites op op staan: www.vroeger-en-nu.nl en deze loopt prima. Na herinstallatie nog steeds.
en ook www.begravenopdeheuvelrug.nl en hier is de fatal error.
heb je misschien nog een andere tip?
groet, Hans
Was inderdaad niet zo moeilijk. Maar er is niks veranderd.
Ik heb er 2 sites op op staan: www.vroeger-en-nu.nl en deze loopt prima. Na herinstallatie nog steeds.
en ook www.begravenopdeheuvelrug.nl en hier is de fatal error.
heb je misschien nog een andere tip?
groet, Hans
- hansnouwens
- Nieuw op Joomla!NL
19 jan 2016 13:44
Zo even niet. Wat me overigens wel verbaast is dat je aangeeft dan je versie 3.4.8 hebt en dat het manifests bestand aangeeft dat je Joomla 3.4.4. (zeer onveilig) gebruikt. Kan je nog wel inloggen als administrator? Zo ja, kijk dan eens of alle mappen schrijfbaar zijn bij Systeeminformatie - maprechten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
19 jan 2016 14:16
Je hebt gelijk, Astrid.
Ik heb 2 websites draaien. (en ik dacht op dezelfde joomla versie)
de ene website liep op joomla 3.4.8 en de andere op 3.4.4
Ik heb de 3.4.4. versie nu geupdate naar 3.4.8 en zowaar: het funktioneert weer!
Hartelijk dank voor je ondersteuning.
Maar begrijp ik nu dat ik voor elke site afzonderlijk joomla moet updaten?
groet, Hans
Ik heb 2 websites draaien. (en ik dacht op dezelfde joomla versie)
de ene website liep op joomla 3.4.8 en de andere op 3.4.4
Ik heb de 3.4.4. versie nu geupdate naar 3.4.8 en zowaar: het funktioneert weer!
Hartelijk dank voor je ondersteuning.
Maar begrijp ik nu dat ik voor elke site afzonderlijk joomla moet updaten?
groet, Hans
- hansnouwens
- Nieuw op Joomla!NL
19 jan 2016 14:22Inderdaad.Maar begrijp ik nu dat ik voor elke site afzonderlijk joomla moet updaten?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
19 jan 2016 14:52
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.714 seconden