Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
joomla 3.4.8 op Zyxel 310s NAS installeren
27 jan 2016 11:45
Hoi,
Heeft dit al eens gedaan of geprobeerd, joomla 3.4.8 op je eigen (Zyxel) NAS. De installatie doorloopt zonder problemen de eerste twee stappen. Bij stap drie staat bij de preinstallatie gegevens alles op groen muv buffering bij PHP (dit zou geen probleem moeten zijn. Vervolgens wordt de installatie gestart. Er worden tabellen aangemaakt (dan kan ik later zien in PHPadmin) maar na zo'n 3 minuten keert de installatie terug naar stap 3 en er wordt geen "configuratie.php" aangemaakt.
Iemand tips?
Heeft dit al eens gedaan of geprobeerd, joomla 3.4.8 op je eigen (Zyxel) NAS. De installatie doorloopt zonder problemen de eerste twee stappen. Bij stap drie staat bij de preinstallatie gegevens alles op groen muv buffering bij PHP (dit zou geen probleem moeten zijn. Vervolgens wordt de installatie gestart. Er worden tabellen aangemaakt (dan kan ik later zien in PHPadmin) maar na zo'n 3 minuten keert de installatie terug naar stap 3 en er wordt geen "configuratie.php" aangemaakt.
Iemand tips?
- paulwin
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
27 jan 2016 12:30
Hallo paulwin,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Dat is waarschijnlijk een rechten/eigenaarsprobleem. Hierdoor kan de configuration.php niet aangemaakt/opgeslagen worden.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Dat is waarschijnlijk een rechten/eigenaarsprobleem. Hierdoor kan de configuration.php niet aangemaakt/opgeslagen worden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
27 jan 2016 12:36
Hallo Astrid,
Ik start de Joomla installatie terwijl ik als admin op de NAS ben ingelogd, dat zou toch voldoende moeten zijn.
Groetjes Paul
Ik start de Joomla installatie terwijl ik als admin op de NAS ben ingelogd, dat zou toch voldoende moeten zijn.
Groetjes Paul
- paulwin
- Nieuw op Joomla!NL
27 jan 2016 13:12
Ik kom wel vaker problemen tegen met NAS, dus het kan wel aan rechten liggen. Zou ook nog kunnen dat de max_execution_time te laag staat, maar dan zou je installatie eigenlijk moeten blijven hangen bij het aanmaken van de tabellen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
27 jan 2016 13:45
ik heb net ontdekt dat de server standaard de map die via het web wordt geshared op read-only zet, dus dat zal het probleem wel zijn. Ik probeer nu op een andere laptop een ubuntu server te installeren en vervolgens joomla om daarna de installatie te migreren. Ben benieuwd of dat soelaas biedt. Ik heb ook al een poging ondernomen met xammp en windows maar dat was ook geen succes.
wordt vervolgd, misschien heeft iemand anders nog tips.
wordt vervolgd, misschien heeft iemand anders nog tips.
- paulwin
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.700 seconden