Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Website gehacked
Website gehacked
18 mrt 2016 13:53
Beste mensen,
De afgelopen dagen loopt mijn postvak vol met Undilivered mails.
Mijn provider heeft dit uitgezocht en geconstateerd dat mijn PHP bestanden van mijn website zijn besmet.
Mijn provider ondersteunt geen Joomla maar is wel bereid om dit samen op te lossen.
De website draaide op 3.2.4. maar konden we niet updaten, deze gaf een foutmelding.
Het advies van de provider was alles van de server af te halen en een nieuwe en schone versie 3.4.8. van Joomla te installeren.
Heb dan ook de bestanden via Filezilla naar een map op mijn pc gezet en een kopie van de Database gemaakt.
Bij de installatie moet ik een ander tabelvoorvoegsel gebruiken.
Kan ik na de installatie dan de gegevens van de oude tabel in de nieuwe tabel plaatsen, of gaat dit problemen opleveren?
Welke PHP bestanden moet ik dan controleren en hoe kan ik dit het beste doen.
Graag jullie advies.
Met vriendelijke groet,
Ton.
De afgelopen dagen loopt mijn postvak vol met Undilivered mails.
Mijn provider heeft dit uitgezocht en geconstateerd dat mijn PHP bestanden van mijn website zijn besmet.
Mijn provider ondersteunt geen Joomla maar is wel bereid om dit samen op te lossen.
De website draaide op 3.2.4. maar konden we niet updaten, deze gaf een foutmelding.
Het advies van de provider was alles van de server af te halen en een nieuwe en schone versie 3.4.8. van Joomla te installeren.
Heb dan ook de bestanden via Filezilla naar een map op mijn pc gezet en een kopie van de Database gemaakt.
Bij de installatie moet ik een ander tabelvoorvoegsel gebruiken.
Kan ik na de installatie dan de gegevens van de oude tabel in de nieuwe tabel plaatsen, of gaat dit problemen opleveren?
Welke PHP bestanden moet ik dan controleren en hoe kan ik dit het beste doen.
Graag jullie advies.
Met vriendelijke groet,
Ton.
- Tonnij01
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Website gehacked
18 mrt 2016 14:08
Het koppelen van de database met een oudere versie gaat niet lukken. Je kunt dan beter even
hier
de oude Joomla versie downloaden. Deze installeren inclusief alle extensies die je had geinstalleerd. Dan de database koppelen/importeren en dan direct updaten naar 3.4.8.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Website gehacked
18 mrt 2016 14:35
Beste Astrid,
Bedankt voor je reactie.
Heb de oude versie gedownload.
Hoe gaat de database koppeling/importeren in zijn werk?
Groeten,
Ton.
Bedankt voor je reactie.
Heb de oude versie gedownload.
Hoe gaat de database koppeling/importeren in zijn werk?
Groeten,
Ton.
- Tonnij01
Website gehacked
18 mrt 2016 14:43
Als je alles hebt geinstalleerd (inclusief extensies), dan kan je in phpmyadmin je database legen en de oude importeren. Je moet dan nog wel even in configuration.php de tabelprefix aanpassen. Of bij de installatie dezelfde prefix meegeven als die van je oude tabellen, dat kan ook. Dan hoef je niets aan te passen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Website gehacked
18 mrt 2016 14:53
Dus als ik het goed begrijp kan ik bij het opnieuw installeren van Joomla 3.2.4. het huidige tabelvoorvoegsel gebruiken?
Omdat er staat: "Zorg dat het gekozen voorvoegsel niet door andere tabellen wordt gebruikt" twijfel ik even.
Omdat er staat: "Zorg dat het gekozen voorvoegsel niet door andere tabellen wordt gebruikt" twijfel ik even.
- Tonnij01
Website gehacked
18 mrt 2016 15:01 - 18 mrt 2016 15:02
Je kunt ook je huidige database op de server laten staan en als je klaar bent je configuration.php aanpassen. Dan moet je dus wel een ander tabelvoorvoegsel gebruiken of een nieuwe database aanmaken voor je nieuwe installatie (mits je hoster dit ondersteunt).
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Website gehacked
21 mrt 2016 21:52
Ik heb hetzelfde probleem als Ton behalve dan dat ik niet weet op welke versie de website draaide. Kan ik daar nu nog achter komen? Zo ja, hoe dan? Ik heb ook met Filezilla de bestanden naar mijn pc gekopieerd en ook een backup van de database gemaakt.
- mus
- Bekend met Joomla!NL
-
Website gehacked
21 mrt 2016 22:03
Je breekt in bij de vraag van een ander. Dat is niet handig. Je kunt je versie zien in het bestand
Als je nog meer wilt weten, maak dan een eigen vraag aan.administrator/manifests/files/joomla.xml
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Website gehacked
08 apr 2016 19:04
Excuus voor de wat late reactie.
Inmiddels contact opgenomen met myjoomla.com
Deze hebben de problemen binnen 24 uur opgelost.
Uitstekende service en binnen 1 uur reactie op vragen per e-mail.
Website was inderdaad gehacked, dit hebben ze hersteld.
Website draait nu onder versie 3.5.1.
Inmiddels contact opgenomen met myjoomla.com
Deze hebben de problemen binnen 24 uur opgelost.
Uitstekende service en binnen 1 uur reactie op vragen per e-mail.
Website was inderdaad gehacked, dit hebben ze hersteld.
Website draait nu onder versie 3.5.1.
- Tonnij01
Tijd voor maken pagina: 0.693 seconden