Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Foutmelding na update Joomla 3.5.0
Foutmelding na update Joomla 3.5.0
05 apr 2016 21:48
Beste allen,
Ook ik krijg een foutmelding op de front-end nadat ik Joomla heb ge-update naar 3.5.0
Extensie gecontroleerd, uitgezet en weer aangezet. Ook Joomla Statistic gecontroleerd, maar niets helpt.
Ik heb PHP 5.6, de host faciliteert nog niet 7.0
Gebruikte template 'Protostar'
Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen?
Ook ik krijg een foutmelding op de front-end nadat ik Joomla heb ge-update naar 3.5.0
"Notice: Undefined variable: this in /public/sites/www.loopgroepkloosterveen.nl/libraries/cms/application/cms.php on line 430"
Extensie gecontroleerd, uitgezet en weer aangezet. Ook Joomla Statistic gecontroleerd, maar niets helpt.
Ik heb PHP 5.6, de host faciliteert nog niet 7.0
Gebruikte template 'Protostar'
Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen?
- JanKJomL
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
05 apr 2016 21:59
Dat wordt toch veroorzaakt door een extensie. Dus je moet even alle zelf geïnstalleerde extensies uitzetten en een voor een weer aanzetten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
06 apr 2016 21:39
Misschien een domme vraag (alhoewel ze hebben mij altijd verder dat alleen domme vragen, vragen zijn die niet gesteld worden ) . Als ik alle extensie moet controleren, dan doe ik dat via extensies > beheren > beheren ? En moet ik ze dan allemaal hebben of alleen die in de map system zitten? Die in de map system zitten heb ik namelijk al gehad en daar zat geen corrupte extensie/plugin tussen.
- JanKJomL
- Bekend met Joomla!NL
06 apr 2016 21:45
Niet controleren maar uitzetten zoals Astrid vermelde.
En dan met name je eigen geïnstalleerde extensies.
En dan met name je eigen geïnstalleerde extensies.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
08 apr 2016 12:44 - 08 apr 2016 12:45
Ik ben benieuwd of JanKJomL het gevonden heeft. Zo ja, wil je dan laten weten wat de oplossing was.
Ik heb hetzelfde probleem. De regel wordt weergegeven in het menu, zie: www.volkstuinendegoorns.nl/
Alle extensies uitschakelen? Ik moet dan 9 pagina's bij langs. Ik heb in ieder geval de extensies, waarvan ik nog weet, dat ik die zelf het geïnstalleerd, uitgeschakeld maar het probleem blijft bestaan.
Ik zag op deze pagina een oplossing maar ik kan daar ook niets mee. Misschien kan iemand anders uitleggen wat hier gebeurd is? issues.joomla.org/tracker/joomla-cms/9587?lang=nl-NL
Ik heb hetzelfde probleem. De regel wordt weergegeven in het menu, zie: www.volkstuinendegoorns.nl/
Alle extensies uitschakelen? Ik moet dan 9 pagina's bij langs. Ik heb in ieder geval de extensies, waarvan ik nog weet, dat ik die zelf het geïnstalleerd, uitgeschakeld maar het probleem blijft bestaan.
Ik zag op deze pagina een oplossing maar ik kan daar ook niets mee. Misschien kan iemand anders uitleggen wat hier gebeurd is? issues.joomla.org/tracker/joomla-cms/9587?lang=nl-NL
Met vriendelijke groet,
Wim
Wim
- wijo
- Joomla!NL ontdekker
08 apr 2016 12:57 - 08 apr 2016 13:18
@ wijo. Toch zal je dus moeten kijken welke extensie of bijvoorbeeld een module de boosdoener is.
Je zal ze dus toch bij langs moeten.
Je zal ze dus toch bij langs moeten.
This isn't a core issue. The method raising the error, JApplicationCms::getMenu(), is not declared as static and should not be called in a static manner. If you're getting this error, it means that an extension is calling this method statically.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
08 apr 2016 16:48 - 08 apr 2016 16:52
@Jelle; Ik had ze ook uitgezet
- JanKJomL
- Bekend met Joomla!NL
08 apr 2016 16:52
Hoi Wijo, dat is idd ook mijn probleem, het zijn er wel heel erg veel. Ik had de extensie in de map 'system' al een keertje uitgezet maar dat hielp niet. Mocht ik tijd hebben, dan ga ik er nog wel een keertje voor zitten en laat ik het je weten welke extensie bij mij voor problemen zorgt. Voorlopig zet ik de melding 'algemene instellingen > server > foutopsporing' gewoon uit, dan wordt de fout niet weergegeven op de front-end. Maar een goed gevoel geeft het niet.
Mocht jij de oplossing eerder hebben, dan hou ik mij aanbevolen
Mocht jij de oplossing eerder hebben, dan hou ik mij aanbevolen
- JanKJomL
- Bekend met Joomla!NL
08 apr 2016 17:02
Wat zetten jullie dan allemaal voor extensies in die sites? Als het er echt zo veel zijn, dan is het misschien handig om grote schoonmaak te houden.
@wijo: ik zie al een sterk verouderde extensie:
De laatste versie van JEvents is 3.4!!
@wijo: ik zie al een sterk verouderde extensie:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
De laatste versie van JEvents is 3.4!!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
08 apr 2016 17:08
GEVONDEN !!
Het was Phoca Gallery. Ik had versie 4.0.2. en de meest recente is version: 4.2.2.
Gedownload en geinstalleerd en de melding is niet meer zichtbaar.
bij deze sluit ik deze discussie.
Het was Phoca Gallery. Ik had versie 4.0.2. en de meest recente is version: 4.2.2.
Gedownload en geinstalleerd en de melding is niet meer zichtbaar.
bij deze sluit ik deze discussie.
- JanKJomL
- Bekend met Joomla!NL
08 apr 2016 17:16
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde reactie geen oplossing bevat, heb ik dit gecorrigeerd, zodat wel duidelijk is wat de oplossing is. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een reactie waarin de oplossing staat beschreven.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.810 seconden