Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Hack?
Hack?
06 apr 2016 22:26
Zojuist wilde ik een site via Administrator updaten van Joomla 3.5.0. naar Joomla 3.5.1. Dit lukt niet via de Joomla updater. I.p.v. krijg ik een scherm te zien (zie bijlage ). Ook de home pagina geeft alleen maar een blanco scherm. Gehackt dus denk ik!
Ik heb alleen nog een via Installatron aangemaakte backup van vorige maand, opgeslagen op een externe server (geen Akeeba backup helaas). Op zich is deze niet te oud. Het vervelende is dat ik deze backup niet meer in Installatron zichtbaar krijg ondanks dat ik dit backupbestand in de ’application_backups’ terug heb geplaatst.
Wat is de beste/snelste manier om deze site weer online te krijgen?
Ik heb alleen nog een via Installatron aangemaakte backup van vorige maand, opgeslagen op een externe server (geen Akeeba backup helaas). Op zich is deze niet te oud. Het vervelende is dat ik deze backup niet meer in Installatron zichtbaar krijg ondanks dat ik dit backupbestand in de ’application_backups’ terug heb geplaatst.
Wat is de beste/snelste manier om deze site weer online te krijgen?
- schenderling
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Hack?
06 apr 2016 22:43
Kan je die Installatron backup niet lokaal uitpakken? Lijkt me overigens vreemd dat je dit te zien krijgt direct na een update. Lijkt wel een scherm wat je krijgt bij een niet meer bestaande domeinnaam.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Hack?
06 apr 2016 22:50
Waarschijnlijk kan ik die wel uitpakken (tar gz), maar dan? Ik heb de host inmiddels ook op de hoogte gesteld van de Installatron perikelen.
- schenderling
- Bekend met Joomla!NL
-
Hack?
07 apr 2016 10:34 - 07 apr 2016 10:42
Het scherm wat ik te zien krijg/kreeg heeft waarschijnlijk te maken met een aanpassing in htaccess
Ik heb daar
geplaatst.
Nadat ik dit heb verwijderd verdwijnt die advertentiepagina en kan ik in ieder geval gewoon weer in backend via de updateknop updaten naar 3.5.1.
Wel wordt aan frontsite nog steeds die blanco pagina vertoont waarvan ik niet weet hoe dit komt ondanks dat alle extensies zijn bijgewerkt ook.
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Ik heb daar
Code:
’RewriteRule .* http://gggooooooglleee.com/ [R,L]’
Nadat ik dit heb verwijderd verdwijnt die advertentiepagina en kan ik in ieder geval gewoon weer in backend via de updateknop updaten naar 3.5.1.
Wel wordt aan frontsite nog steeds die blanco pagina vertoont waarvan ik niet weet hoe dit komt ondanks dat alle extensies zijn bijgewerkt ook.
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- schenderling
- Bekend met Joomla!NL
-
Hack?
07 apr 2016 10:43
Dat is niet handig
Je kunt je administratormap dan beter beveiligen met of een extensie of met een .htaccess met wachtwoord.
Misschien dat je iets meer ziet dan een blanco pagina als je de foutrapportage op Ontwikkeling zet.
Je kunt je administratormap dan beter beveiligen met of een extensie of met een .htaccess met wachtwoord.
Misschien dat je iets meer ziet dan een blanco pagina als je de foutrapportage op Ontwikkeling zet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Hack?
07 apr 2016 10:51 - 07 apr 2016 11:03
Gedaan, dit is de melding:
Site is weer zichtbaar!
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Astrid: Ik heb je reacties samengevoegd.
Dat is het, een verouderde ’mod ariimageslider’!’Fatal error: Using $this when not in object context in /home/woornl/public_html/libraries/joomla/filter/input.php on line 233’
Site is weer zichtbaar!
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Astrid: Ik heb je reacties samengevoegd.
- schenderling
- Bekend met Joomla!NL
-
Hack?
07 apr 2016 11:29
Loop echt al je bestanden na, het toevoegen van code aan een .htaccess is meestal niet alles.
- itzmie
- Bezoeker
Hack?
07 apr 2016 11:31
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.701 seconden