Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost foutmeling bij uploaden d.m.v. Akeeba Kickstart
foutmeling bij uploaden d.m.v. Akeeba Kickstart
07 mei 2016 22:50 - 08 mei 2016 00:16
Local
Joomla versie (Xampp) 3.5.1
Akeeba Kickstart 4.6.1
PHP versie 4.5.1
Hosting
Joomla versie (Portal) 3.5.1
PHP versie 4.0.10.6
Bij het inslalleren van de backup d.m.v. Akeeba Kickstart krijg ik onderstaande foutmelding:
Raw query tekst:
Op het Duitse forum zaag ik dat je dan een wijziging moet maken in de charset volgens onderstaand voorbeeld:
Dit wilde ik uitproberen, maar kan er niet achter komen waar ik dat moet aanpassen. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb een minimale database kennis, dus a.u.b. in Jip en Janneke taal. Ik heb op de homepagina van PHPAdmin de collatieverbinding van de server geprobeerd aan te passen in utf8_general_ci, dit lukt wel voor de webhost, maar niet op de localhost. Hier springt de code steeds terug op utf8mb4_general_ci. Helaas werkt ook hierbij het terugplaatsen van een nieuwe backup niet.
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Joomla versie (Xampp) 3.5.1
Akeeba Kickstart 4.6.1
PHP versie 4.5.1
Hosting
Joomla versie (Portal) 3.5.1
PHP versie 4.0.10.6
Bij het inslalleren van de backup d.m.v. Akeeba Kickstart krijg ik onderstaande foutmelding:
Code:
SQL=CREATE TABLE `u8tc2_ak_profiles` ( `id` int(10) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT, `description` varchar(255) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL, `configuration` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci, `filters` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci, `quickicon` tinyint(3) NOT NULL DEFAULT '1', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=InnoDB AUTO_INCREMENT=2 DEFAULT CHARSET=utf8mb4 COLLATE=utf8mb4_unicode_ci
Raw query tekst:
Code:
CREATE TABLE `#__ak_profiles` ( `id` int(10) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT, `description` varchar(255) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL, `configuration` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci, `filters` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci, `quickicon` tinyint(3) NOT NULL DEFAULT '1', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=InnoDB AUTO_INCREMENT=2 DEFAULT CHARSET=utf8mb4 COLLATE=utf8mb4_unicode_ci
Op het Duitse forum zaag ik dat je dan een wijziging moet maken in de charset volgens onderstaand voorbeeld:
Code:
CHARSET file = utf8mb4 COLLATE = utf8mb4_unicode_ci in CHARSET = utf8 COLLATE utf8_general_ci
Dit wilde ik uitproberen, maar kan er niet achter komen waar ik dat moet aanpassen. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb een minimale database kennis, dus a.u.b. in Jip en Janneke taal. Ik heb op de homepagina van PHPAdmin de collatieverbinding van de server geprobeerd aan te passen in utf8_general_ci, dit lukt wel voor de webhost, maar niet op de localhost. Hier springt de code steeds terug op utf8mb4_general_ci. Helaas werkt ook hierbij het terugplaatsen van een nieuwe backup niet.
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Reominte
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
08 mei 2016 06:15
Ik zie geen foutmelding; alleen een query. PHP versie 4 kan nooit overigens. Heb je wel eerst alle bestanden verwijderd op de server en de database leeggemaakt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 mei 2016 11:40 - 08 mei 2016 11:46
Alle bestanden verwijderd op de server en de database leeggemaakt. Opnieuw de handelingen uitgevoerd zoals Michel Minnebreuker beschreven heeft in zijn handleiding "Backup & Herstel".
Nadat ik de gegevens ingevuld heb bij "Herstel hoofddatabase van de site" en op "volgende" klik krijg ik onderstaande melding.
Het probleem nu is dat ik helemaal geen site meer online heb omdat ik de bestanden en de database heb opgeschoond.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt. Astrid
Edit Romke: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen. Zie ook je eerste post!
Nadat ik de gegevens ingevuld heb bij "Herstel hoofddatabase van de site" en op "volgende" klik krijg ik onderstaande melding.
Het kan zijn dat het geen foutmelding is, maar er wordt wel terdege melding gemaakt van een fout die opgetreden is. Zoals ik al bij mijn eerste melding heb aangegeven heb ik te weinig kennis van dit soort dingen om te kunnen zien of het om een fout gaat of om een querie. Vanochtend wederom een nieuwe backup gemaakt van mijn localhost, maar krijg nog steeds dezelfde melding.Database herstel
Er is een fout opgetreden bij het herstellen van de database. De foutmelding is hieronder te vinden. Klik op de × knop in de rechterbovenhoek van dit dialoogvenster om het te sluiten en terug te keren naar de database herstel pagina.
Database fout bij verwerken regel 0
Database server fout antwoord:Raw query tekst:Code:ErrNo #0 SQL=CREATE TABLE `u8tc2_ak_profiles` ( `id` int(10) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT, `description` varchar(255) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL, `configuration` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci, `filters` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci, `quickicon` tinyint(3) NOT NULL DEFAULT '1', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=InnoDB AUTO_INCREMENT=2 DEFAULT CHARSET=utf8mb4 COLLATE=utf8mb4_unicode_ci
Herstel van de hoofd database van de siteCode:CREATE TABLE `#__ak_profiles` ( `id` int(10) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT, `description` varchar(255) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL, `configuration` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci, `filters` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci, `quickicon` tinyint(3) NOT NULL DEFAULT '1', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=InnoDB AUTO_INCREMENT=2 DEFAULT CHARSET=utf8mb4 COLLATE=utf8mb4_unicode_ci
Verbinding gegevens
Database type
Database server hostnaam
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Databasenaam
Toon geavanceerde opties (voor experts)
Copyright ©2006 – 2016 Akeeba Ltd. All rights reserved.
ANGIE is Free Software distributed under the GNU GPL version 3 or any later version published by the FSF.
Vorige Sla herstel over Volgende
Het probleem nu is dat ik helemaal geen site meer online heb omdat ik de bestanden en de database heb opgeschoond.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt. Astrid
Edit Romke: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen. Zie ook je eerste post!
- Reominte
- Nieuw op Joomla!NL
08 mei 2016 20:51
Na nogmaals een aantal keren proberen de oplossing gevonden.
Bij geavanceerde opties een vinkje gezet bij "forceer utf-8 collatie op tabellen" (zie afbeelding).
Bij geavanceerde opties een vinkje gezet bij "forceer utf-8 collatie op tabellen" (zie afbeelding).
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- Reominte
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.641 seconden