Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Upgrade PHP binnen Xampp

Upgrade PHP binnen Xampp

05 jun 2016 13:49
Nu dacht, na mijn eerdere probleem met het plots ophouden van MySQL binnen Xampp de oplossing gevonden te hebben door de meest recente versie van Xammp te downloaden en te installeren (met PHP7). Echterdit bleek van korte duur want bij deze versie duurde het (overdreven) eeuwen voordat er databasetabellen werden aangemaakt.
Ik heb dus deze versie verwijderd en de vertrouwde 1.8.2 genomen.
Dit werkt weer zoals het hoort maar draait nog op 5.4.22 en dat is toch wel achterhaald...
Ik krijg ook bij Akeeba de volgende melding:
Code:
Your site is running on PHP 5.4.16 which has stopped receiving security updates since Thursday, 03 September 2015. Using this on a live site is dangerous: unpatched security issues can get your site hacked. Moreover, we can only guarantee support for obsolete versions of PHP after nine months since their end-of-life date. Therefore, support for your version of PHP may be dropped any time after Friday, 03 June 2016. We strongly advise you to ask your host to upgrade your site to PHP 5.6 or later.

Nu is mijn vraag: hoe kun je de PHP van Xampp verhogen naar een niveau dat de meeste hosts aanbieden?
Is dit een eenvoudige stap of komt er meer bij kijken?
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

Upgrade PHP binnen Xampp

05 jun 2016 14:04
Ik denk dat je er met deze Engelstalige uitleg wel uitkomt.
How to upgrade php 5.6 to php 7 in XAMPP on Windows
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

Upgrade PHP binnen Xampp

05 jun 2016 14:16
Ik heb de uitleg stap voor stap gevolgd maar krijg nu de volgende melding als ik naar de lokale website wil gaan:
Code:
Error displaying the error page: Application Instantiation Error: The MySQL adapter mysqli is not available Warning: session_write_close(): Failed to write session data (user). Please verify that the current setting of session.save_path is correct () in

Geen idee wat dit inhoudt...
  • David

Upgrade PHP binnen Xampp

05 jun 2016 14:17
En ik krijg de volgende foutcode als ik naar Myadmin wil:
Code:
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mb_detect_encoding() in C:\xampp\phpMyAdmin\libraries\php-gettext\gettext.inc:177 Stack trace: #0 C:\xampp\phpMyAdmin\libraries\php-gettext\gettext.inc(279): _encode('Paginanummer:') #1 C:\xampp\phpMyAdmin\libraries\php-gettext\gettext.inc(286): _gettext('Page number:') #2 C:\xampp\phpMyAdmin\libraries\select_lang.lib.php(520): __('Page number:') #3 C:\xampp\phpMyAdmin\libraries\common.inc.php(567): require('C:\\xampp\\phpMyA...') #4 C:\xampp\phpMyAdmin\index.php(11): require_once('C:\\xampp\\phpMyA...') #5 {main} thrown in C:\xampp\phpMyAdmin\libraries\php-gettext\gettext.inc on line 177
  • David

Upgrade PHP binnen Xampp

05 jun 2016 14:45
De 2 aangegeven regels verwijderen en alles weer terugbouwen naar zoals het was, laat alles weer werken.

Wat kan het effect zijn als ik in Xampp de sites bouw in PHP 5.4.22 en deze op een later tijdstip online zet in een omgeving met bijv. PHP 7?
Als er namelijk geen probleem ontstaat, ben ik geneigd alles te laten zoals het is.
  • David

Upgrade PHP binnen Xampp

05 jun 2016 15:17
Ik verwacht niet al te veel problemen.
Wel kan het zijn dat er extensies zijn die je niet kunt installeren op een PHP-versie lager dan 5.6
Ik weet dat o.a. de extensies van Akeeba en RegularLabs een PHP-controle uitvoeren.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

Upgrade PHP binnen Xampp

20 aug 2016 22:39
Hallo,

Wat is de status van dit topic, is het al opgelost?
Zo ja, dan kun je na het terugkoppelen (graag met jouw oplossing) je topic zelf sluiten. Zo nee, geef dan aan wat er niet lukt en verduidelijk eventueel de huidige situatie. Als je besloten hebt om het totaal anders te doen, kan je dat ook aangeven. Geef in dat geval dan ook even aan of het topic gesloten kan/mag worden.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

Upgrade PHP binnen Xampp

29 aug 2016 08:52
Topic mag gesloten worden.
Ik laat alles zoals het is.
  • David
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.752 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie