Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Layout 'vernaggeld' na update
08 jun 2016 21:46
Allereerst: excuses, ik ben relatief nieuw tot Joomla, dus heb ongetwijfeld iets verkeerd gedaan. Na update van Joomla (naar 3.5.1) en het updaten van de extensies (JSN Slideshow, image) is mijn Layout compleet de mist in gegaan. Ook als ik opnieuw een afbeelding of caroussel toevoeg, blijft dit probleem. Afbeeldingen en slideshows werken niet meer en laten broncodes zien. (
www.rockpointeranch.com
en alle subpaginas)
Eigenlijk zijn mijn vragen als volgt:
1. Hoe is dit gekomen?
2. Hoe los ik dit op?
3. In Installatron heb ik de optie "Create a backup and automatically restore the backup if the update fails." aan staan, maar kan nergens vinden hoe ik deze backup kan terugzetten. Er staat daarbij "0 backups", wat niet echt hoop geeft dat er een automatische backup is gemaakt... Iemand tips hierover?
Eigenlijk zijn mijn vragen als volgt:
1. Hoe is dit gekomen?
2. Hoe los ik dit op?
3. In Installatron heb ik de optie "Create a backup and automatically restore the backup if the update fails." aan staan, maar kan nergens vinden hoe ik deze backup kan terugzetten. Er staat daarbij "0 backups", wat niet echt hoop geeft dat er een automatische backup is gemaakt... Iemand tips hierover?
- NdK
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
08 jun 2016 22:20
Beste NdK,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Installatron staat hier op het forum niet echt bekend als een erg ideaal programma. Iedereen mag er voor iets van vinden, maar de ervaring leert dat het vaak meer kapot maakt dan je lief is.
Voor het maken van een goede back-up voordat je gaat updaten, raad ik je aan om Akeeba Backup op je website in Joomla! te installeren.
Als je daarmee een back-up maakt heb je in ieder geval de database + alle mappen en bestanden netjes veilig.
Je zou nog bij je hoster kunnen vragen of die een back-up van voor je updates heeft en die voor je kan terugzetten.
Het lijkt er op dat er tijdens een update iets niet lekker is gegaan. Zonder een goede back-up is het nu zaak te kijken wat er te herstellen valt.
Ik zou eens beginnen met te controleren of alle geïnstalleerde extensies up-to-date zijn. Zo niet, doe dat dan eerst. Let op: Niet alle updates worden altijd via de Joomla-updater getoond. Soms moet je bij de maker van de extensie op de website kijken of er updates beschikbaar zijn.
Daarna de meest recente versie van JSN Slideshow downloaden en installeren via de back-end alsof je de extensie opnieuw installeert.
Ik ben benieuwd wat dan het resultaat is.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Installatron staat hier op het forum niet echt bekend als een erg ideaal programma. Iedereen mag er voor iets van vinden, maar de ervaring leert dat het vaak meer kapot maakt dan je lief is.
Voor het maken van een goede back-up voordat je gaat updaten, raad ik je aan om Akeeba Backup op je website in Joomla! te installeren.
Als je daarmee een back-up maakt heb je in ieder geval de database + alle mappen en bestanden netjes veilig.
Je zou nog bij je hoster kunnen vragen of die een back-up van voor je updates heeft en die voor je kan terugzetten.
Het lijkt er op dat er tijdens een update iets niet lekker is gegaan. Zonder een goede back-up is het nu zaak te kijken wat er te herstellen valt.
Ik zou eens beginnen met te controleren of alle geïnstalleerde extensies up-to-date zijn. Zo niet, doe dat dan eerst. Let op: Niet alle updates worden altijd via de Joomla-updater getoond. Soms moet je bij de maker van de extensie op de website kijken of er updates beschikbaar zijn.
Daarna de meest recente versie van JSN Slideshow downloaden en installeren via de back-end alsof je de extensie opnieuw installeert.
Ik ben benieuwd wat dan het resultaat is.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
10 jun 2016 16:19
Heel hartelijk bedankt voor de (snelle, ook) reactie
Ik ga Akeeba backup installeren om te zorgen dat ik in elk geval altijd een backup heb tussendoor, bedankt voor deze tip. Mijn hoster heeft de backup van dinsdagnacht kunnen terugzetten, dus gelukkig alles hersteld.
Er zijn een aantal extensies die ik kan updaten. Helaas geeft dat wel weer als probleem dat ik een waarschuwing krijg dat ik bij updaten van een bepaalde extensie, ook alle fotocarrousels/slideshows zou moeten vervangen. Is er een risico aan verbonden om up de huidige versie van Joomla te blijven draaien?
Ik ga Akeeba backup installeren om te zorgen dat ik in elk geval altijd een backup heb tussendoor, bedankt voor deze tip. Mijn hoster heeft de backup van dinsdagnacht kunnen terugzetten, dus gelukkig alles hersteld.
Er zijn een aantal extensies die ik kan updaten. Helaas geeft dat wel weer als probleem dat ik een waarschuwing krijg dat ik bij updaten van een bepaalde extensie, ook alle fotocarrousels/slideshows zou moeten vervangen. Is er een risico aan verbonden om up de huidige versie van Joomla te blijven draaien?
- NdK
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
10 jun 2016 18:44
Ja, dat is op termijn een risico.
Tenzij je nu al op een verouderde versie van Joomla! draait.
Eind vorig jaar zijn er updates uitgebracht die zijn uitgegeven om kritische beveiligingslekken op te lossen.
Voor een veilige website moest je toen in ieder geval updaten naar 3.4.8
Inmiddels is 3.5.x de standaard en eind juni komt 3.6.x alweer uit.
Bij elke update wordt Joomla! verder ontwikkelt. En dat geldt ook voor de extensies.
Ontwikkelaars kunnen hun extensies aanpassen omdat de motor waar ze op draaien (Joomla) ook verbetert.
Het is dus zeker aan te raden om altijd met zowel Joomla als de extensies actueel te blijven.
Verder is het goed te lezen dat je vraag is opgelost.
Ik sluit dit topic.
Maak gerust een nieuw topic aan als je nog andere vragen hebt.
Tenzij je nu al op een verouderde versie van Joomla! draait.
Eind vorig jaar zijn er updates uitgebracht die zijn uitgegeven om kritische beveiligingslekken op te lossen.
Voor een veilige website moest je toen in ieder geval updaten naar 3.4.8
Inmiddels is 3.5.x de standaard en eind juni komt 3.6.x alweer uit.
Bij elke update wordt Joomla! verder ontwikkelt. En dat geldt ook voor de extensies.
Ontwikkelaars kunnen hun extensies aanpassen omdat de motor waar ze op draaien (Joomla) ook verbetert.
Het is dus zeker aan te raden om altijd met zowel Joomla als de extensies actueel te blijven.
Verder is het goed te lezen dat je vraag is opgelost.
Ik sluit dit topic.
Maak gerust een nieuw topic aan als je nog andere vragen hebt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.649 seconden