Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
update van 2.5 naar 3.x
update van 2.5 naar 3.x
13 jun 2016 18:47
ik heb een site in beheer met joomla 2.5.8,
www.de-tuut.nl
ik probeer deze site te updaten naar 3.5
ik heb inmiddels een aantal sites gedaan, meestal wel met enkele probleempjes, maar het is me nu vier keer gelukt.
Bij deze site echter niet. De automatische update zegt dat er geen update is, ook niet na het legen van allerlei caches, gebruik van andere browsers, zelfs gebruik van andere computers.
De update via extensiebeheer gaat helemaal vreemd, ik heb de 2.5 naar 3 update uit dit forum gehaald, en als ik deze run krijg ik een tijdje een cirkeltje en daarna ........ helemaal NIETS. Geen error, geen boodschap, niets.
Ik heb bij extensiebeheer geen waarschuwingen, geen database-fouten, allemaal niets. De directories zijn allemaal netjes beschrijfbaar, iemand enig idee wat hier gebeurt?
ik probeer deze site te updaten naar 3.5
ik heb inmiddels een aantal sites gedaan, meestal wel met enkele probleempjes, maar het is me nu vier keer gelukt.
Bij deze site echter niet. De automatische update zegt dat er geen update is, ook niet na het legen van allerlei caches, gebruik van andere browsers, zelfs gebruik van andere computers.
De update via extensiebeheer gaat helemaal vreemd, ik heb de 2.5 naar 3 update uit dit forum gehaald, en als ik deze run krijg ik een tijdje een cirkeltje en daarna ........ helemaal NIETS. Geen error, geen boodschap, niets.
Ik heb bij extensiebeheer geen waarschuwingen, geen database-fouten, allemaal niets. De directories zijn allemaal netjes beschrijfbaar, iemand enig idee wat hier gebeurt?
- henk2
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
update van 2.5 naar 3.x
13 jun 2016 19:03
Je loopt ook wel heel erg achter met je updates. Ik zou eerst updaten naar 2.5.28 en dan door naar 3.5.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
update van 2.5 naar 3.x
13 jun 2016 21:29
Daar heb je zeker gelijk in, maar daar zou een reden voor kunnen zijn, ik ben nl de laatste jaren niet bij deze site betrokken geweest. Overigens is de huidige versie al 2.5.8, dus dat valt al weer mee
Het probleem zou echter vast niet anders zijn geweest, om een of andere reden wil de site de nieuwe updates niet zien en dat is mijn vraag. Wat kan daar de reden van zijn .....
Het probleem zou echter vast niet anders zijn geweest, om een of andere reden wil de site de nieuwe updates niet zien en dat is mijn vraag. Wat kan daar de reden van zijn .....
- henk2
- Joomla!NL ontdekker
update van 2.5 naar 3.x
13 jun 2016 21:41
Het kan te maken hebben met de server configuratie. Dezelfde reden waardoor waarschijnlijk de update niet lukt. Heb je al geprobeerd om de update naar 2.5.28 via extensiebeheer te installeren?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
update van 2.5 naar 3.x
14 jun 2016 12:40
Ik heb meerdere sites op deze server, de anderen lukten wel ..... Ik zit trouwens bij pc-extreme.
En upgraden naar 2.5.28 lukt niet, want de versie is al 2.5.8. Dat zou dus downloaden worden .......
En upgraden naar 2.5.28 lukt niet, want de versie is al 2.5.8. Dat zou dus downloaden worden .......
- henk2
- Joomla!NL ontdekker
update van 2.5 naar 3.x
14 jun 2016 13:31
Uhhhhhhhhhhhhhh.... als ik tel, dan komt 28 altijd na 8!
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
update van 2.5 naar 3.x
14 jun 2016 20:29
ai, ja dat is waar ...... ik lijk wel blond.
Inmiddels gevonden dat de maximale upload-afmeting op slechts 2 Mb stond. Via wat gerommel met htaccess heb ik dat waarachtig op 8 gekregen. Daarna jouw update naar 2.28 geprobeerd, en zowaar, probleemloos!
Daarna verder gegaan naar 3, en toen kreeg ik een wit scherm in het backend. Frontend geen probleem.
ik ga mn backup terugzetten en het nog eens opnieuw proberen.
ik geloof dat ik op weg ben
Inmiddels gevonden dat de maximale upload-afmeting op slechts 2 Mb stond. Via wat gerommel met htaccess heb ik dat waarachtig op 8 gekregen. Daarna jouw update naar 2.28 geprobeerd, en zowaar, probleemloos!
Daarna verder gegaan naar 3, en toen kreeg ik een wit scherm in het backend. Frontend geen probleem.
ik ga mn backup terugzetten en het nog eens opnieuw proberen.
ik geloof dat ik op weg ben
- henk2
- Joomla!NL ontdekker
update van 2.5 naar 3.x
14 jun 2016 21:24 - 14 jun 2016 21:24
Je bent inderdaad op de goede weg, nu je weet hoe de volgorde van Joomla!-versies loopt
Heb je deze minimigratie-handleiding al gezien?
daarin staan ook een paar nuttige tips om de problemen met het witte scherm op te lossen.
Heb je deze minimigratie-handleiding al gezien?
daarin staan ook een paar nuttige tips om de problemen met het witte scherm op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.701 seconden