Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Joomla 3.5.1. stopt bij stap 1 van de installatie

Joomla 3.5.1. stopt bij stap 1 van de installatie

16 jun 2016 22:01
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op het forum en heb nu al een vraag ;-)
Fijn dat ik hier terecht kan, hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Ik ben bezig met het maken van een website met Joomla 3.5.1 (NL) en heb WAMPserver64 versie 3.0 geïnstalleerd (ik heb een Windows 8 pc, 64 bit). De WAMPserver heeft de volgende kenmerken: Apache : 2.4.17 MySQL : 5.7.9 PHP : 5.6.16 PHP : 7

Als ik via mijn Firefox het volgende invoer: localhost/website kom ik netjes in het installatieprogramma van Joomla uit (stap 1). Mijn Wamp is ook mooi groen ;-)

Ik voer het volgende in:
- de naam van de website;
- kort beschrijving
- mijn e-mailadres
- gebruikersnaam van de administrator : admin
- wachtwoord + bevestiging

Dan wil ik naar stap 2 gaan; 'volgende' en dan gebeurt er helemaal niets...geen wachtbalkje, niets...

In het verleden heb ik wel eens vaker een website in elkaar gezet met oudere versies van Joomla en oudere Wamp-versie, maar nu werkt het dus niet met deze 3.1.15 en Wamp64, 3.0.

Weet iemand wat ik fout doe en hoe ik naar de volgende stap kan komen ??

Alvast bedankt voor jullie hulp ! Als ik een antwoord krijg aub in ''Jip en Janneke-taal"; dat is niet alleen handig voor mij omdat ik niet zo technisch onderlegd ben maar is zeker ook fijn voor minder technische mensen die het internet afstruinen op zoek naar antwoorden voor problemen.

groeten,

Jeroen
  • Jeroen1971
  • Jeroen1971's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

17 jun 2016 10:23
Hallo Jeroen,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Dat is waarschijnlijk toch een probleem met de configuratie van Wamp. Je zou het een keer met Xampp kunnen proberen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

17 jun 2016 17:04 - 17 jun 2016 17:07
Hallo Astrid,

bedankt voor het welkom heten en je tip.

Inmiddels heb ik nog wat verder zitten zoeken op internet en kwam de volgende site tegen:
site

Hier staan de nodige tips die je kunt uitvoeren om je WAMP beter te laten werken op het moment dat hij niet 'doorloopt' naar stap 2.
Ik heb 4 truckjes een voor een uitgeprobeerd..
1. In de Joomla.sql file in de map wamp\www\mysite\installation\sql\mysql de "ENGINE=InnoDB" vervangen door "ENGINE=MyIsam".
2. De php ini file van de wampmanager de max_execution_time = naar 200 gezet
3. In de php ini file de Output_Buffering=op Off gezet en de Display_Errors= op Off
4. In de php ini file de memory_limit = op 512M gezet

Geen van de truckjes 1 t/m 4 heeft gewerkt ;-(

Vervolgens heb ik Xampp geinstaleerd (versie 3.2.2.) en heb exact gedaan zoals in het youtubefilmpje :
filmpje

Je zult het niet geloven maar ook nu blijft het installeren van Joomla exact bij de eerste stap hangen en gaat niet verder naar stap 2.

Weet iemand wat ik niet goed doe ? Ik begin nogal radeloos te worden, ik ben al dagen aan het aanmodderen...

Groeten,
Jeroen
  • Jeroen1971
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

17 jun 2016 18:08
Ik begrijp er niks van. Overigens is 3.2.2. geen versie, maar de versie van het controlpanel van Xampp. Dus wel handig als je even aangeeft welke versie je heb gedownload en welk bestand. Net nog even als test deze geinstalleerd:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Nederlands installatiepakket bij onze downloads gebruikt en geen enkel probleem. Lijkt me dan toch een lokaal probleem met je computer/firewall of zo.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

17 jun 2016 23:01 - 17 jun 2016 23:04
Hallo Astrid,

Ik had eerst XAMPP versie 5.6.20 gedownload meen ik. Daarna heb ik een nieuwere (versie 5.6.21.) geinstaleerd.

Ik heb wel iets ontdekt...

Ik wil een website aanmaken die bijvoorbeeld www.Jeroen.com heet. Dit gaat dus telkens om wat voor reden niet goed... Als ik nu onder htdocs een nieuwe map aanmaak en die noem ik bijvoorbeeld Jeroen2 en ik plak hier de Joomla bestanden in...kan ik dat zonder problemen compleet installeren! Ook als ik er bijvoorbeeld nog eentje aanmaak zoals Jeroen3 is dat zo gepiept. Kortom het werkt gewoon.

Maar...als ik de map Jeroen verwijder en opnieuw aanmaak blijft hij bij het installatieproces gewoon weer hangen bij stap 1... Op de een of andere manier blijft er ergens in mijn computer iets staan dat nog verwijst naar de fout. Ik kan natuurlijk gewoon mijn site een andere naam geven zoals Jeroen2 maar je zult begrijpen dat ik liever de oorspronkelijke naam Jeroen wil gebruiken. Weet jij misschien waar ik ergens op mijn pc die 'verwijziging' kan verwijderen zodat ik met een schone en frisse lei de Jeroen-site weer kan installeren?

Stel voor dat het niet werkt om de Jeroen-site verder te gaan en ik moet dus Jeroen2 of 3 gebruiken; kan ik dat dan later nog eenvoudig terugzetten naar Jeroen ?

Alvast bedankt voor je reactie en sorry voor het lange verhaal...

Jeroen
  • Jeroen1971
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

17 jun 2016 23:08
De naam van die map is toch niet belangrijk? Of daar nou een 2 of een 3 of niks achter staat. Maar volgens mij kan je zelfs gewoon de map jeroen2 hernoemen naar jeroen zonder dat dat problemen geeft.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

18 jun 2016 10:22
Hallo Astrid,
Ik heb het gefixed. Ik heb mijn internethistorie van de afgelopen dagen gewist. Nu kan ik weer de oorspronkelijke Jeroen-site installeren.
Bedankt voor je hulp en een fijn weekend :)

Jeroen
  • Jeroen1971
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.722 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie