Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Update naar J 3.6 blijft hangen
Update naar J 3.6 blijft hangen
15 jul 2016 20:27
Beste forumleden,
Via de backend > controlpanel > 'update nu' knop probeer ik een update uit te voeren van J 3.5.1 naar J 3.6. Uiteraard eerst een back-up gemaakt mbv Akeeba.
Het downloaden van het upgrade pakket gaat automatisch (volgens mij ook via akeeba) en volgens mij goed. Zie print screen uploaden.png
Daarna blijft de installatie hangen bij het installeren. Zie print screen installeren.png
ik heb dit verschillende keren geprobeerd. Eerst het cache opgeschoond, ook opschonen verlopen cache. Daarna via filezilla de tmp map geleegd, maar ook dat biedt geen oplossing.
Ook geprobeerd te updaten via extensies>beheren>installatie vanuit map en ook installatie vanaf url .
Helaas niets werkt.
Wie kan mij aub helpen ???
De website wordt gehosted bij mijndomein.nl en draait op PHP Version 5.6.17
Via de backend > controlpanel > 'update nu' knop probeer ik een update uit te voeren van J 3.5.1 naar J 3.6. Uiteraard eerst een back-up gemaakt mbv Akeeba.
Het downloaden van het upgrade pakket gaat automatisch (volgens mij ook via akeeba) en volgens mij goed. Zie print screen uploaden.png
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Daarna blijft de installatie hangen bij het installeren. Zie print screen installeren.png
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
ik heb dit verschillende keren geprobeerd. Eerst het cache opgeschoond, ook opschonen verlopen cache. Daarna via filezilla de tmp map geleegd, maar ook dat biedt geen oplossing.
Ook geprobeerd te updaten via extensies>beheren>installatie vanuit map en ook installatie vanaf url .
Helaas niets werkt.
Wie kan mij aub helpen ???
De website wordt gehosted bij mijndomein.nl en draait op PHP Version 5.6.17
- JanKJomL
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
15 jul 2016 20:35
Aangezien je toch al een backup hebt, kijk eens of het helpt als je de plugin backup on update uitzet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 jul 2016 20:47
Helaas. Hij gaat inderdaad niet back-uppen maar blijft direct hangen in de situatie zoals afbeelding 2
- JanKJomL
- Bekend met Joomla!NL
19 jul 2016 21:44
Zou het kunnen liggen aan het soort template? Ik gebruik protostar voor de website en isis voor het beheergedeelte (hoe hebben ze trouwens die naam ooit kunnen gebruiken, maar dat terzijde).
Waar zit AdminTools btw, of is dat een aparte module die geïnstalleerd moet worden?
Waar zit AdminTools btw, of is dat een aparte module die geïnstalleerd moet worden?
- JanKJomL
- Bekend met Joomla!NL
19 jul 2016 22:06
Ik heb meerdere browsers (FF en IE) gebruikt, zelfs via mijn Ipad (iOS 9.3), maar niets lukt. Ook is er voldoende ruimte bij de host. Heeft iemand nog een idee waar dit aan kan liggen??
- JanKJomL
- Bekend met Joomla!NL
19 jul 2016 22:07
Nee, het kan niet aan je template liggen. Kijk eens of je via ftp je /tmp map kunt legen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
19 jul 2016 22:33
Hallo Astrid, dank voor de tip maar helaas dat werkt ook niet. Ik had dit direct al geprobeerd.
Mocht het nu echt niet lukken, is wachten op update Joomla 3.7 dan een reeële optie? Die schijnt ook belangrijkerder wijzigingen te hebben dan 3.6.
Mocht het nu echt niet lukken, is wachten op update Joomla 3.7 dan een reeële optie? Die schijnt ook belangrijkerder wijzigingen te hebben dan 3.6.
- JanKJomL
- Bekend met Joomla!NL
19 jul 2016 22:39
Als dit niet lukt, dan denk ik dat een volgende versie ook niet gaat lukken. Misschien je probleem ook even neerleggen bij de hoster?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
22 jul 2016 18:45
Zojuist door de helpdesk van mijndomein.nl opgelost. Ik heb de inloggegevens afgegeven aan de helpdesk en die hebben via de back-end opgelost.
Reactie van de helpdesk; "Het is gelukt. Je joomla installatie was niet compleet meer, waardoor de update niet door kon gaan.
Ik heb nieuwe bestanden van Joomla 3.5.1 erover heen gezet waarna de update wel door ging."
Of ik dat zelf had kunnen doen, weet ik niet. Het lijkt mij lastig om 3.5.1 opnieuw te installeren terwijl deze er al op zit.
Ik ben iig weer geholpen . Inloggegevens uiteraard weer gewijzigd.
Reactie van de helpdesk; "Het is gelukt. Je joomla installatie was niet compleet meer, waardoor de update niet door kon gaan.
Ik heb nieuwe bestanden van Joomla 3.5.1 erover heen gezet waarna de update wel door ging."
Of ik dat zelf had kunnen doen, weet ik niet. Het lijkt mij lastig om 3.5.1 opnieuw te installeren terwijl deze er al op zit.
Ik ben iig weer geholpen . Inloggegevens uiteraard weer gewijzigd.
- JanKJomL
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.729 seconden