Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

inloggen in backend lukt niet - verhuizing - Akeeba kickstar

20 jul 2016 15:01
Hallo Forum gebruikers,

Na een halve dag mijn tijd te hebben verspild aan pogingen om een backup van een site op een ander domein te plaatsen, leek het mij prettig om dit te delen, zodat anderen er misschien mee geholpen zijn of worden.

Case: Backup op nieuw domein plaatsen met Akeeba kickstart. Website was geupdate naar Joomla 3.6 en PHP 7 voordat ik een backup maakte.
Alles gaat goed en foutloos, website staat op zijn nieuwe domein en is te bekijken zonder problemen

Probleem: Kan niet inloggen in Backend. Ik krijg steeds opnieuw het inlogscherm terwijl ik zeker weet dat ik het juiste wachtwoord en gebruikersnaam gebruik. Geen oplossing gevonden.

Ik heb dan maar een oudere backup in Joomla 3.5 geinstalleerd en nu kan ik wel inloggen.
Ik hoop dat iemand het leuk vindt om er eens naar te kijken of er een oplossing bij kan zetten.

Groeten,
Frank
  • Frankyto
  • Frankyto's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

21 jul 2016 00:47 - 21 jul 2016 08:50
Heb je tijdens de restore bij het derde tabje (Instellen Site) onderin ook een wachtwoord ingevuld (2 maal) bij "Super administrator instellingen"?
En zo ja, heb je dit per ongeluk ingevuld terwijl de Caps Lock aanstond (je zou de eerste niet zijn :) )

En als je bij de database kunt zou je ook via bijvoorbeeld dit artikel het wachtwoord van de super user kunnen wijzigen.

Edit WoodyF4u (Wouter): Ik heb de berichten van Rovel samengevoegd.
  • rovel
  • rovel's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

21 jul 2016 11:39
Dank voor de hulp.
Ik heb de backup meerdere keren op twee verschillende domeinnamen geprobeerd te installeren. Ook heb ik de installatie een paar keer verwijderd om weer opnieuw te beginnen. En ik let juist altijd op dingen als Capslock. En ja ik heb het wachtwoord ingevoerd en herhaald waar dit hoort. Ook heb ik op beide domeinen geprobeerd via PHPMyadmin een nieuw wachtwoord in te stellen.

Samenvattend: Ik heb alles geprobeerd waarvan ik dacht dat het zou helpen, maar het lukte mij niet. Vervolgens een oudere backup installatie gedaan van voordat de Joomla 3.6 uit was. En deze kon ik zonder problemen en zonder foutmeldingen installeren zoals altijd. De reden dat ik dit hier plaatste is omdat ik denk dat het met de nieuwste Joomla 3.6 update te maken heeft en hoop dat anderen misschien hetzelfde hebben meegemaakt die er wel een oplossing voor hebben gevonden, die hier dan kan worden gedeeld.

Gr,
Frank
  • Frankyto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

21 jul 2016 12:21 - 21 jul 2016 12:22
Hallo
In jou antwoord zie ik deze tekst

Vervolgens een oudere backup installatie gedaan van voordat de Joomla 3.6 uit was. En deze kon ik zonder problemen en zonder foutmeldingen installeren zoals altijd

Heb je daarna de update naar 3.6 opgestart en is er toen eerst de backup gestart of heb je die geannuleerd?
Als je die backup afwacht dan krijg je automatisch de update.
Ik attendeer je er maar op wellicht is dat door jou wel goed gedaan.
Bij mij ging dat allemaal wel goed als je de update start gaat hij automatisch eerst backuppen, dit is het nieuwe bij updaten naar 3.6.
Groet Kees
Mvg Kees,
  • pa2cjh
  • pa2cjh's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

21 jul 2016 13:49
Apart.
Ik heb een Akeeba backup gemaakt van een 3.6 website, en deze gerestored op een ander domein (subfolder). Dat ging prima en ik kon ook normaal inloggen op de backend.

Voor de zekerheid ook nog even dat artikel gevolgd om het wachtwoord van de admin van de nieuwe 3.6 website te wijzigen, en ook dat lukte zonder problemen.
Het lijkt dus niet aan Akeeba of aan Joomla3.6 te liggen, en ik kan me ook niet voorstellen dat het iets met Php7 te maken heeft.
  • rovel
  • rovel's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

22 jul 2016 12:01
Hallo Kees,
Ik heb gewoon een iets eerdere backup gepakt, van voordat de 3.6 uit was. Deze heb ik zonder problemen kunnen installeren. Vervolgens kon ik inloggen op de backend, zoals ik dat gewend ben (met /administrator). Daarna heb ik de geïnstalleerde website geupdate naar 3.6. (En het klopt dat akeeba eerst een update maakt voordat de 3.6 geinstalleerd wordt.)
Dit is het probleem niet. Het probleem is dus dat wanneer ik geen oudere backup had gehad, maar alleen de laatste backup met Joomla 3.6 bewaard zou hebben, ik dus niet mijn backend meer in kwam na installatie van de website. En ook het aanpassen en bijvoegen van een gebruiker via database / phpmyadmin werkte niet.
Bedankt voor het meedenken.
Gr,
Frank
  • Frankyto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.642 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie