- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Update 3.6.0 naar 3.6.2 lukt niet.
11 aug 2016 13:46normaal bij een upgrade doe ik dit via de optie: schrijf bestanden direct. Tot nu toe geen probleem.
Echter bij de laatste update 3.6.0 naar 3.6.2 krijg ik steeds een wit scherm en gaat de installatie niet verder.
Ook niet wanneer ik een van de andere opties selecteer lukt de update niet.
Kan ik manueel de update verrichten?
- gardevil
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
11 aug 2016 17:31 - 11 aug 2016 17:33Een witte pagina duidt meestal op een PHP-conflict tussen Joomla en extensies of extensies onderling.
Zet de Foutrapportage op tabblad Server van de Algemene instellingen eens op Ontwikkeling of Maximum. Mert deze instelling wordt namelijk op de witte pagina een foutmelding getoond die je kan helpen richting een oplossing voor je storing.
Zorg er bij het uitvoeren van de update wel altijd eerst voor dat alle geïnstalleerde extensies up to date zijn.Foutrapportage. Deze parameter stelt het niveau voor foutrapportage in dat PHP moet gebruiken op de Joomla site. Het heeft vijf opties:
Standaard van het systeem, Geen, Eenvoudig, Maximum en Ontwikkeling.
“Standaard van het systeem” laat het niveau van PHP foutrapportage op dat wat op de server staat ingesteld (in het algemeen in het php.ini bestand).
“Geen” schakelt de PHP foutrapportage uit
“Eenvoudig”, “Maximum” en “Ontwikkeling” overschrijft de server instellingen om een basis niveau aan foutrapportage te krijgen (voor “Eenvoudig”) en het rapporteren van alle fouten (“Maximum” en “Ontwikkeling”).
Tip: Zou je Joomla site zo slecht werken, dat het niet mogelijk is de administrator pagina's te bereiken om de foutrapportage te activeren, dan kun je volledige PHP foutrapportage activeren door het bewerken van het configuration.php bestand. Het veranderen van de $error_reporting parameter in dat bestand naar een waarde van '6143' is gelijk aan het instellen van foutrapportage op “Maximum”.
Ga daarbij niet uit van wat de Joomla Updater in de back-end je meldt, maar controleer alle extensies via Extensies => Beheer op versienummer en vergelijk die met de laatste versie op de website van de extensie-ontwikkelaar.
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
11 aug 2016 18:48Hoe dit komt is mij een raadsel maar het is terug in orde dus bedankt voor de hulp en hier mag wat mij betreft een slotje op.
- gardevil
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
11 aug 2016 18:57Bedankt voor het terugkoppelen.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator