Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Links werken niet meer na update naar 3.6.2.

Links werken niet meer na update naar 3.6.2.

22 aug 2016 16:20
Beste mensen,

Ik ben er zojuist achter gekomen dat de links op de site niet meer werken. ( www.oldtimertruckersparade.nl ) - joomla! 3.6.2.
Op de site maak ik gebruik van DMC Firewall. Hier zag ik dat ht.access een probleem had en dat ik deze opnieuw moest editen.
ik heb eerst deze file via ftp gedownload en zag tot mijn verbazing dat deze leeg was.
Ik vermoed dat de site is gehackt of dat met de laatste update naar 3.6.2 wat mis is gegaan.

Ook nadat ik de ht.access heb geedit (via DMC) werken de links niet.
het bestand wordt wel bijgewerkt en dan is het volgende toegevoegd:
Code:
<Limit GET POST> order allow,deny allow from all </Limit>

Ik heb geen idee wat ik hier mee aanmoet. Ik weet wel dat in de ht.access veel meer vermeld moet staan dan dit.

Zover ik het heb kunnen zien op de ftp-server dan is het bestand op 17 aug. jl. gewijzigd.
Ik heb in de log van DMC Firewall gekeken en kwan dit tegen (ook op 17 aug.):

- Known Bad Bot
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Digital AlphaServer 1000A 4/233; Windows NT; Powered By 64-Bit Alpha Processor)
- SQL Injection Attempt
Requested URI: /wp-content/plugins/Login-wall-etgFB/login_wall.php?login=cmd&z3=d3AtY2FjaGUucGhw&z4=L3dwLWNvbnRlbnQvcGx1Z2lucy8%3d
Illegal content: '/**/'

iemand een idee, kan er een hack achter zitten?
Groetjes,

Franky
  • franky2nl
  • franky2nl's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

22 aug 2016 16:27
Mogelijk een hackpoging, maar die berichten duiden nog niet echt op een hack volgens mij. En wat als je een standaard htaccess.txt uit een installatiepakket van de laatste Joomla-versie upload en dat hernoemt naar .htaccess?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

22 aug 2016 16:38
Dag Astrid,

Dank je voor je snelle reactie.

Dit kan ik inderdaad proberen.

ik ben nu bezig om de oude - automatische - meldingen van DMC naar mijn mail te bekijken en kwam dit tegen:

your '.htaccess' file didn't have limit block so we aborted blocking the ip adress

Deze is om 17 aug. 02:24:02 verzonden

De melding over Known Bad Bot - eerder vermeld in dit bericht - is verzonden om 02:24:03
De rapporten die ik sindsdien na deze tijd van DMC krijgen bevatten de volgende melding:

No content was found in our copy of your server file - this clould be due to server load!

Ik zal nog even verder kijken in mijn mailhistorie over de update van joomla.
Groetjes,

Franky
  • franky2nl
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

22 aug 2016 17:03
Dag Astrid,

Ik weet nog dat ik melding kreeg vanuit de website dat er een update beschikbaar was via de mail.
Dit zag er betrouwbaar uit. Het was een update naar 3.6.1. op 4 aug, jl.

Zie hieronder de inhoud:

Dit bericht IS NIET verzonden door Joomla.org. Het wordt automatisch verzonden door uw eigen site,
Oldtimer Truckersparade Oldebroek

================================================================================
UPDATE INFORMATIE
================================================================================

Uw website heeft vastgesteld dat er een nieuwe versie van Joomla! beschikbaar is om te downloaden.

Huidige geïnstalleerde Joomla! versie: 3.6.0
Nieuwe Joomla! versie beschikbaar om te installeren: 3.6.1

Dit bericht is aan u verzonden door uw eigen website om u op de hoogte te stellen van deze melding.
Het Joomla! project zal nooit direct contact met u opnemen over beschikbare updates van Joomla! op uw website.

UPDATE INSTRUCTIES

Klik op de volgende link om de update te installeren op Oldtimer Truckersparade Oldebroek. (Indien de URL geen link is, kopieer en plak het dan in uw browser).

Update link: ww.w.oldtimertruckersparade.nl/administr...ion=com_joomlaupdate

WAAROM KRIJG IK DIT BERICHT?

Dit bericht wordt automatisch verzonden door een plugin binnen Joomla!, de software waarmee uw website gebouwd is.
Deze plugin controleert of er een nieuwe versie van Joomla! beschikbaar is en verstuurt een melding naar de administratoren.
U ontvangt meerdere identieke berichten van uw website tot de software bijgewerkt is of tot u deze berichten uitschakelt.

Om deze berichten uit te schakelen dient u de 'Systeem - Joomla! Updatemelding' plugin in het pluginbeheer uit te schakelen op uw website.

Wanneer u niet weet wat Joomla! is of wat u moet doen, neem dan geen contact op met het Joomla! project.
Dit bericht wordt niet door het project verzonden en zij kunnen u niet helpen. Neem in plaats daarvan contact op met de persoon die uw website heeft gebouwd of deze beheert.

Wanneer u de persoon bent die de website gebouwd heeft of beheert, houd er dan rekening mee dat deze plugin automatisch ingeschakeld is op uw website, op het moment waarop Joomla geïnstalleerd werd of bijgewerkt werd.

WIE STUURT DIT BERICHT?

Dit bericht is aan u gestuurd door uw eigen website, Oldtimer Truckersparade Oldebroek

Ik moet zeggen dat ik deze melding nog niet eerder heb gekregen voor een update maar het ziet er allemaal toch vertrouwd uit? De autmatische upatemelding staat wel ingeschakeld maar bij de update naar 3.6.2. heb ik geen melding gekregen.

Ik zie ook - via ftp - dat mijn index.php op dezelfde datum is gewijzigd. Maar dat kan misschien te maken hebben dat in de update ook het index.php is aangepast.

Kan dit er iets mee te maken hebben dat er inderdaad een hackpoging is geweest?
Groetjes,

Franky
  • franky2nl
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

22 aug 2016 19:05 - 22 aug 2016 19:11
Ter info,

Dat bericht via mail ( melding ) klopt en is nieuw in Joomla dus geen hack.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

23 aug 2016 12:01
Beste Jelle,

Ok, dat is dan duidelijk.
Ik vermoed nu trouwens dat de fout in DMC zit.
Zodra er een ip-adres wordt geblokkeerd wordt deze in de ht.access geplaatst.
Ik denk dat het bestand niet goed is opgeslagen of iets anders waardoor het bestand leeg is.

Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn? Of heeft iemand al eens dezelfde ervaring gehad?

Het schiet mij nu wel te binnen dat nadat de update van 3.6.1., DMC niet helemaal perfect werkte. Ik kon bijvoorbeeld niet in het controlepanel van DMC komen (kreeg een wit scherm). Pas nadat de update van 3.6.2 was geïnstalleerd, werkt ook DMC weer naar behoren.
Groetjes,

Franky
  • franky2nl
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

23 aug 2016 12:28
Dan zou ik DMS even tijdelijk de-installeren of uitzetten als dat ook kan. Ik kwam dit nog tegen, maar jij geeft aan dat je .htaccess helemaal leeg is, dus dan zal dit ook wel niet helpen. En nog even voor de zekerheid: jij hebt het steeds over ht.access terwijl het bestand .htaccess moet heten.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

23 aug 2016 13:14
Beste Astrid,

Bedankt voor je respons en het meedenken.

Ten eerste, ik bedoel uiteraard .htaccess :)

Ik heb inmiddels je advies opgevolgd en de htaccess.txt gekopieerd en hernoemd naar .htaccess, daarna binnen DMC dit bestand weer geconfigureerd waardoor het volgende weer is toegevoegd:

<Limit GET POST>
order allow,deny
allow from all

</Limit>

Ik mis nu natuurlijk wel een lijst met ip-adressen binnen deze code die inmiddels werden geblokkeerd. Maar goed, die wordt vanzelf wel weer aangevuld door DMC.

Vooralsnog ga ik er nu vanuit dat er iets mis is gegaan binnen DMC waardoor het .htaccess bestand verkeerd is weggeschreven.
Mocht het weer misgaan dan kan ik alsnog overwegen om DMC opnieuw te installeren.
Groetjes,

Franky
  • franky2nl
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

23 aug 2016 13:59
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer ;)
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.717 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie