Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Na terugzetten backup alleen nog startpagina
Na terugzetten backup alleen nog startpagina
22 aug 2016 22:52 - 22 aug 2016 22:55
Ik beheer een aantal websites, waaronder deze:
www.erfgoedheumen.nl/
De oude versie draaide nog op Joomla 1.5. Daarom had ik een nieuwe versie gemaakt op www.erfgoedheumen.nl/nieuw/ met Joomla 3.6.2. Daarvan heb ik met Akeeba 5.1.4 een backup gemaakt en die heb ik met kickstart geïnstalleerd op www.erfgoedheumen.nl/ nadat ik daar eerst alle bestanden van de oude Joomla installatie en ook van de nieuwe site had verwijderd.
Ging probleemloos.
De backend is helemaal in orde, van het frontend komt alleen de startpagina nog in beeld.
Alle andere pagina's melden 'File not found.' Dus geen foutcode 404.
Hoe krijg ik de site weer in orde?
De oude versie draaide nog op Joomla 1.5. Daarom had ik een nieuwe versie gemaakt op www.erfgoedheumen.nl/nieuw/ met Joomla 3.6.2. Daarvan heb ik met Akeeba 5.1.4 een backup gemaakt en die heb ik met kickstart geïnstalleerd op www.erfgoedheumen.nl/ nadat ik daar eerst alle bestanden van de oude Joomla installatie en ook van de nieuwe site had verwijderd.
Ging probleemloos.
De backend is helemaal in orde, van het frontend komt alleen de startpagina nog in beeld.
Alle andere pagina's melden 'File not found.' Dus geen foutcode 404.
Hoe krijg ik de site weer in orde?
Groeten van Loes
Joomla 4.4.9 of nieuwer NL en PHP 8
- LoesW
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
23 aug 2016 08:53
Zet in de backend url herschrijven eens op nee. Ik denk dat het een SEF probleem is namelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 aug 2016 08:57 - 23 aug 2016 08:58
Is het bestand .htaccess goed meegekomen in de root van je Joomla-site?
Als het bestand er staat, hernoem het eens naar htacces.old (dus punt aan de voorkant eraf en puntold erachter).
Hernoem nu het bestand htaccess.txt naar .htaccess (dus punt ervoor en punttxt eraf).
Ga in de back-end naar Systeem /Algemene instellingen en kijk bij SEO instellingen of het staat ingesteld zoals hieronder. Anders even aanpassen.
Edit WoodyF4u: Astrid was mij voor .
Als het bestand er staat, hernoem het eens naar htacces.old (dus punt aan de voorkant eraf en puntold erachter).
Hernoem nu het bestand htaccess.txt naar .htaccess (dus punt ervoor en punttxt eraf).
Ga in de back-end naar Systeem /Algemene instellingen en kijk bij SEO instellingen of het staat ingesteld zoals hieronder. Anders even aanpassen.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Edit WoodyF4u: Astrid was mij voor .
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
23 aug 2016 11:45
Hallo Astrid en Woody4you
Voor nu heb ik de 'vriendelijke URL's 'even uitgezet en dan komt de site weer prima in beeld. Wat een opluchting!
Thuis zal ik eens kijken naar htaccess, daar kan ik nu niet bij.
Reuze bedankt tot zo ver, wordt vervolgd!!
Voor nu heb ik de 'vriendelijke URL's 'even uitgezet en dan komt de site weer prima in beeld. Wat een opluchting!
Thuis zal ik eens kijken naar htaccess, daar kan ik nu niet bij.
Reuze bedankt tot zo ver, wordt vervolgd!!
Groeten van Loes
- LoesW
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.657 seconden