Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Opslaan knop artikel frontend werkt niet
Opslaan knop artikel frontend werkt niet
30 aug 2016 18:13
Beste,
Ik heb al vanalles geprobeerd en ben een beetje ten einde raad aangezien ik nergens een antwoord vind voor mijn probleem.
gegevens:
Joomla! versie Joomla! 3.6.2 Stable (problemen zijn ontstaan na update naar 3.6)
Website: www.koelegemsk.be
Probleem:
Sinds ik de website heb ge-update naar joomla 3.6 kunnen gebruikers niet meer via de frontend artikels aanpassen. Namelijk ze kunnen ze niet opslaan aangezien de opslaan knop niet werkt. De annuleren knop werkt echter wel.
Volgende acties al geprobeerd echter zonder resultaat:
Ik heb de caches leeggemaakt
Ik heb alle plugins en modules die niet joomla eigen zijn gedisabled.
Ik heb andere templates geprobeerd (ook de standaard protostar) en hier blijft het probleem ook bestaan
Via de backend kan ik wel artikels aanpassen en opslaan.
Iemand een idee wat ik nog verder kan proberen?
Ik heb al vanalles geprobeerd en ben een beetje ten einde raad aangezien ik nergens een antwoord vind voor mijn probleem.
gegevens:
Joomla! versie Joomla! 3.6.2 Stable (problemen zijn ontstaan na update naar 3.6)
Website: www.koelegemsk.be
Probleem:
Sinds ik de website heb ge-update naar joomla 3.6 kunnen gebruikers niet meer via de frontend artikels aanpassen. Namelijk ze kunnen ze niet opslaan aangezien de opslaan knop niet werkt. De annuleren knop werkt echter wel.
Volgende acties al geprobeerd echter zonder resultaat:
Ik heb de caches leeggemaakt
Ik heb alle plugins en modules die niet joomla eigen zijn gedisabled.
Ik heb andere templates geprobeerd (ook de standaard protostar) en hier blijft het probleem ook bestaan
Via de backend kan ik wel artikels aanpassen en opslaan.
Iemand een idee wat ik nog verder kan proberen?
- bertjco
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
30 aug 2016 20:18
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Als je een externe editor gebruikt (zoals JCE) kijk dan of je wel de laatste versie hebt.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Als je een externe editor gebruikt (zoals JCE) kijk dan of je wel de laatste versie hebt.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
31 aug 2016 19:30
Beste,
Ik heb al een aantal verschillende editors geprobeerd. Nu heb ik ARK editor geïnstalleerd (laatste versie)
Probleem blijft bestaan.
Ik heb al een aantal verschillende editors geprobeerd. Nu heb ik ARK editor geïnstalleerd (laatste versie)
Probleem blijft bestaan.
- bertjco
- Nieuw op Joomla!NL
01 sep 2016 08:10
Heb je ook al eens een andere browser geprobeerd? Database gerepareerd? Een compleet installatiepakket van 3.6.2 (zonder de map installation) overgezet met ftp en bij Extensies - Ontdekken gekeken of er nog iets ontbrak? Met Firebug gekeken of je misschien een javascript conflict hebt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 sep 2016 13:46 - 05 sep 2016 13:59
Hey Astrid,
Bedankt voor je voorstellen maar niet heeft geholpen spijtig genoeg.
Andere browsers is geen succes.
Geen problemen gevonden in de database.
Herinstallatie gedaan van joomla package via joomla update en caches opgeschoond.
Alle bestanden geupload van ftp
Console panel van Firebug heeft wel 2 foutmeldingen gegeven:
Ik heb beide files nog eens extra overschreven van een cleane joomla installatie maar dit gaf geen verbetering.
Ik begrijp niet goed hoe het komt dat ik hier een foutmelding van krijg aangezien dit standaard joomla files zijn. Dan zou toch iedereen dit probleem moeten ondervinden?
1)
2)
Wat zijn mijn opties momenteel nog?
Uiteindelijk zie ik geen andere keuze meer dan heel de website opnieuw te installeren van scratch maar dat wil ik vermijden omdat ik dan al mijn data kwijt ben en dit heel veel werk gaat zijn om alle artikels terug aan te maken.
Edit Jelle: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Bedankt voor je voorstellen maar niet heeft geholpen spijtig genoeg.
Andere browsers is geen succes.
Geen problemen gevonden in de database.
Herinstallatie gedaan van joomla package via joomla update en caches opgeschoond.
Alle bestanden geupload van ftp
Console panel van Firebug heeft wel 2 foutmeldingen gegeven:
Ik heb beide files nog eens extra overschreven van een cleane joomla installatie maar dit gaf geen verbetering.
Ik begrijp niet goed hoe het komt dat ik hier een foutmelding van krijg aangezien dit standaard joomla files zijn. Dan zou toch iedereen dit probleem moeten ondervinden?
1)
ReferenceError: Hash is not defined
Error in dit gedeelte van het script:
www.koelegemsk.be/media/system/js/modal.js
Line 7
function(e){return Object.append(this,e)},handlers:new Hash,parsers:new Hash};SqueezeBox.extend(new Events(function(){})).extend(new Options(function(){})).extend(new Chain(function(){}))
2)
TypeError: o.on is not a function
www.koelegemsk.be/media/system/js/validate.js
Line 1
Error in this part of the script:
"fieldset"!==d&&(o.on("blur",function()
Wat zijn mijn opties momenteel nog?
Uiteindelijk zie ik geen andere keuze meer dan heel de website opnieuw te installeren van scratch maar dat wil ik vermijden omdat ik dan al mijn data kwijt ben en dit heel veel werk gaat zijn om alle artikels terug aan te maken.
Edit Jelle: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
- bertjco
- Nieuw op Joomla!NL
05 sep 2016 14:06
Het lijkt me toch een conflict met je template. Vind het heel vreemd dat je dit probleem ook hebt met protostar. Je kunt eens kijken of het helpt als je jQuery Easy installeert.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
05 sep 2016 14:15
Ook geen succes.
Ik heb voor de zekerheid ook nog eens geprobeerd in protostar.
Ziet er niet goed uit. Ik voel de bui al hangen
Ik heb voor de zekerheid ook nog eens geprobeerd in protostar.
Ziet er niet goed uit. Ik voel de bui al hangen
- bertjco
- Nieuw op Joomla!NL
05 sep 2016 14:37
Zet die menumodule met swmenu eens uit. Die ziet er erg verouderd uit qua layout. Zou best eens de boosdoener kunnen zijn.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
05 sep 2016 15:50
Hey Astrid,
swmenufree gaf geen problemen.
Ondertussen is het wel opgelost en werkt alles als voorheen inclusief oude template en swmenufree.
In de plugin jquery easy heb ik 'activeer jquery' aangeduidt. Dit stond op nee.
Wat wss wou zeggen dat jquery niet actief was en totaal niets uitvoerde? Of toch voor de opslaan knop.
Bedankt voor je input want de jquery easy heeft het opgelost.
Kan het zijn dat jquery gewoon niet werd uitgevoerd en zo ja waar heb ik dit dan fout laten lopen?
swmenufree gaf geen problemen.
Ondertussen is het wel opgelost en werkt alles als voorheen inclusief oude template en swmenufree.
In de plugin jquery easy heb ik 'activeer jquery' aangeduidt. Dit stond op nee.
Wat wss wou zeggen dat jquery niet actief was en totaal niets uitvoerde? Of toch voor de opslaan knop.
Bedankt voor je input want de jquery easy heeft het opgelost.
Kan het zijn dat jquery gewoon niet werd uitgevoerd en zo ja waar heb ik dit dan fout laten lopen?
- bertjco
- Nieuw op Joomla!NL
05 sep 2016 16:49
Dat kan diverse oorzaken hebben. Belangrijkste is dat het werkt toch?
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.698 seconden