Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Database is niet up to date

19 okt 2016 13:02
Ik heb een tijdje geleden een website "overgenomen" voor onderhoud. De website werkt prima, maar er zijn een paar rare dingen.

Altijd als ik de website update krijg ik een foutmeldig, maar de update gaat verder wel goed.
Als ik dan database repair doe, krijg ik het scherm zoals in de eerste bijlage. De database is niet up to date.

Ook raar is dat het controlpanel er vreemd uitziet, maar het wel gewoon doet.

Het lijkt me fijn als ik die foutmeldingen kan oplossen, maar de website werkt wel gewoon, dus of het nou zo belangrijk is?
  • jecrvali
  • jecrvali's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

19 okt 2016 13:28 - 19 okt 2016 13:28
Weet je zeker dat alle geïnstalleerde extensies op de meest recente versie draaien?
Ga daarbij niet af op de auto-updater van Joomla, maar loop ze via Extensies / Beheer zelf één voor één langs en vergelijk de geïnstalleerde versie met de laatste versie die op de site van de betreffende ontwikkelaar staat.

Dat het beheerscherm er anders uitziet is waarschijnlijk door de vorige beheerder zo gemaakt.
De getoonde modules kun je namelijk zelf bepalen via Modulebeheer. Kies dan voor het Beheergedeelte en niet voor het websitegedeelte.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.658 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie