Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Update van 3.6.0 naar 3.6.4 geeft foutmeldingen.
Update van 3.6.0 naar 3.6.4 geeft foutmeldingen.
04 nov 2016 17:36 - 04 nov 2016 18:06
Hallo allemaal,
Vandaag wilde ik mijn site updaten van 3.6.0 updaten naar 3.6.4.
Als ik dit via Componenten - Joomla! Update doe krijg ik tijdens de installatie de foutmelding '
manier 2: Als ik probeer te updaten via Extensies - Beheren - Installeren krijg ik de foutmelding "
". Van deze site heb ik de zip-file gedownload downloads.joomla.org/cms/joomla3/3-6-4 Ik heb gelezen dat het niet handig is om manier 2 te gebruiken.
Ik heb de hele dag zitten zoeken op het internet naar oplossingen. Beide foutmeldingen komen blijkbaar veel voor...maar ik heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen om te updaten...
Ik heb gewoon een tmp file : C:xampp/htdocs/mijnsite/tmp
Als ik in Joomla kijk bij Systeem - Algemene Instellingen - Server staat het juiste pad van de tmp-file gewoon netjes vermeld
In mij configuration.php file staan ook netjes :
Kan iemand mij verder helpen zodat ik mijn site kan updaten naar de nieuwste versie 3.6.4 ?
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Jeroen
Edit Romke: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen, Tevens heb ik je berichten samengevoegd en het ander topic verwijderd!
Vandaag wilde ik mijn site updaten van 3.6.0 updaten naar 3.6.4.
Als ik dit via Componenten - Joomla! Update doe krijg ik tijdens de installatie de foutmelding '
Code:
'The Archive file is corrupted, truncated or archive parts are missing".
Code:
JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
". Van deze site heb ik de zip-file gedownload downloads.joomla.org/cms/joomla3/3-6-4 Ik heb gelezen dat het niet handig is om manier 2 te gebruiken.
Ik heb de hele dag zitten zoeken op het internet naar oplossingen. Beide foutmeldingen komen blijkbaar veel voor...maar ik heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen om te updaten...
Ik heb gewoon een tmp file : C:xampp/htdocs/mijnsite/tmp
Als ik in Joomla kijk bij Systeem - Algemene Instellingen - Server staat het juiste pad van de tmp-file gewoon netjes vermeld
In mij configuration.php file staan ook netjes :
Code:
public $log_path = 'C:\\xampp\\htdocs\\mijnsite/logs';
public $tmp_path = 'C:\\xampp\\htdocs\\mijnsite/tmp';
Kan iemand mij verder helpen zodat ik mijn site kan updaten naar de nieuwste versie 3.6.4 ?
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Jeroen
Edit Romke: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen, Tevens heb ik je berichten samengevoegd en het ander topic verwijderd!
- Jeroen1971
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
04 nov 2016 17:58
De eerste melding wil wel eens voorkomen als het druk is op de server of als je eigen verbinding mogelijk niet goed is.
Je kunt het dan altijd later nog eens proberen.
Bij de tweede neem ik aan dat je wel het juiste pakket hebt gedownload. De melding die je dan krijgt ontbreekt echter.
Je kunt het dan altijd later nog eens proberen.
Bij de tweede neem ik aan dat je wel het juiste pakket hebt gedownload. De melding die je dan krijgt ontbreekt echter.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
04 nov 2016 19:07
Hallo Romke,
Bedankt voor je snelle reply.
Voor wat betreft de eerste manier. Ik heb de site nog niet gehost. De site staat lokaal op mijn pc via XAMPP. Ik heb vandaag tientallen keren geprobeerd de update te installeren, dus ik denk niet dat het de drukte is. Hij geeft eigenlijk na 1 seconde al die foutmelding, er zijn dan 0 bytes gelezen en 0 bytes uitgepakt.
Voor wat betreft de tweede manier. Ik heb dit bestand gedownload:
Joomla! 3.6.x to 3.6.4 Patch Package (.zip)
Er staat ook nog een Joomla! 3.6.x to 3.6.4 Patch Package (.tar.gz) bestand. Die heb ik ook geprobeerd maar dan krijg ik weer een foutcode die aangeeft dat het bestand te groot is (<10 Mb). Het is ook een RAR-bestand en geen zip-bestand.
Groeten,
Jeroen
Bedankt voor je snelle reply.
Voor wat betreft de eerste manier. Ik heb de site nog niet gehost. De site staat lokaal op mijn pc via XAMPP. Ik heb vandaag tientallen keren geprobeerd de update te installeren, dus ik denk niet dat het de drukte is. Hij geeft eigenlijk na 1 seconde al die foutmelding, er zijn dan 0 bytes gelezen en 0 bytes uitgepakt.
Voor wat betreft de tweede manier. Ik heb dit bestand gedownload:
Joomla! 3.6.x to 3.6.4 Patch Package (.zip)
Er staat ook nog een Joomla! 3.6.x to 3.6.4 Patch Package (.tar.gz) bestand. Die heb ik ook geprobeerd maar dan krijg ik weer een foutcode die aangeeft dat het bestand te groot is (<10 Mb). Het is ook een RAR-bestand en geen zip-bestand.
Groeten,
Jeroen
- Jeroen1971
- Joomla!NL ontdekker
04 nov 2016 19:28
ik weet niet zeker of het er mee te maken kan hebben, maar in je php.ini file wat staat daar voor max upload size.
Bekijk de diverse waarden eens en verhoog deze desnoods.
Anders zou ik het nu zo ook niet weten, misschien dat een ander lid je dan verder kan helpen.
Bekijk de diverse waarden eens en verhoog deze desnoods.
Anders zou ik het nu zo ook niet weten, misschien dat een ander lid je dan verder kan helpen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
04 nov 2016 19:52
Hallo Romke,
Ik heb die uploadgrootte inderdaad al aangepast een tijdje geleden. Je zal het niet geloven maar ik ben vandaag meer dan 10 uur aan het zoeken geweest naar de oplossing en 5 minuten geleden heb ik de oplossing toch gevonden (denk ik). Het is toch gelukt om te updaten !
Ik heb de tmp-file leeggemaakt. Ik heb het gedownloade zip-bestand van de update erin gezet. Vervolgens in Joomla via Componenten - Joomla!Update gegaan, daar heb ik gekozen voor Uploaden en Updaten en via Bladeren het zipbestand in de tmp-file gezocht en toen Uploaden&Installeren en toen deed hij het....pffffffffff eindelijk
Groeten, Jeroen
Ik heb die uploadgrootte inderdaad al aangepast een tijdje geleden. Je zal het niet geloven maar ik ben vandaag meer dan 10 uur aan het zoeken geweest naar de oplossing en 5 minuten geleden heb ik de oplossing toch gevonden (denk ik). Het is toch gelukt om te updaten !
Ik heb de tmp-file leeggemaakt. Ik heb het gedownloade zip-bestand van de update erin gezet. Vervolgens in Joomla via Componenten - Joomla!Update gegaan, daar heb ik gekozen voor Uploaden en Updaten en via Bladeren het zipbestand in de tmp-file gezocht en toen Uploaden&Installeren en toen deed hij het....pffffffffff eindelijk
Groeten, Jeroen
- Jeroen1971
- Joomla!NL ontdekker
04 nov 2016 20:08
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.700 seconden