- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Fout in joomla 3.6.4 ?
Fout in joomla 3.6.4 ?
08 nov 2016 14:56Deze melding kreeg ik van mijn provider.
de server van de provider draait op php 7.0.10 (fig1) en mijn systeem is joomla 3.6.4.Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben gedetecteerd dat er een beveiligingslek zit in bepaalde scripts op uw pakket. Om mogelijk misbruik te voorkomen heeft ons systeem deze problemen automatisch opgelost. Het gaat om de volgende scripts:
Onrechtmatige uitbreiding van toegangsrechten-kwetsbaarheid in Joomla
/home/frysk68/domains/frysk-seniorenorkest.nl/public_html/components/com_users/controllers/user.php
Door dit soort lekken kunnen derden toegang hebben gekregen tot dit pakket en hier misbruik van hebben gemaakt door bijvoorbeeld kwaadaardige bestanden te uploaden. We raden u dan ook sterk aan om het hele pakket na te lopen en te controleren of er nog andere bestanden zijn die op het pakket terecht zijn gekomen die ons detectiesysteem niet heeft opgespoord.
Meer informatie over Patchman en de werkwijze vindt u op onze website.
Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit bericht, dan kunt u contact opnemen met onze support-afdeling.
Is dit iets wat bekend is?
- sysman
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Fout in joomla 3.6.4 ?
08 nov 2016 15:24joomlanl.nl/nieuws/releases/202-beveilig...erd-account-aanmaken
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Fout in joomla 3.6.4 ?
08 nov 2016 16:43Dus het probleem, zou in mijn site opgelost moeten zijn. Kreeg de mail nadat ik de update had uitgevoerd. Heb eerst de backup met Akeeba (was joomla 3.6.2) teruggezet en toen opnieuw de joomla updates uitgevoerd.
Helaas constateer ik nu iets anders, misschien een nieuw item?
Elke pagina die wil ik openen komt op slot en er ontstaat een geheel witte pagina.
Heb de browser en joomla cash leeggemaakt, maar dat maakt niet uit.
- sysman
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Fout in joomla 3.6.4 ?
08 nov 2016 17:42Ik zal dit draadje sluiten.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team