Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost upgraden vanaf versie 3.2.7 lukt niet
upgraden vanaf versie 3.2.7 lukt niet
15 nov 2016 09:40
Ik heb een Joomla site die draait op versie 3.2.7 en deze host heeft nu ook PHP 5.6.22.
Maar het lukt me op geen enkele manier om deze up te graden. De site zelf zegt dat Joomla up to date is.
Cache wissen helpt niet.
Via extensie beheer proberen de upgrade Joomla_3.6.4-Stable-Update_Package.zip (en ook de tar.gz) (met upload pakketbestand en via url) krijg ik de melding:
Waarschuwing
JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
Wat kan ik het beste doen om deze site up te graden?
Ik meen me te herinneren dat ergens vorig jaar een patch door de host werd aanbevolen vanwege een veiligheidsissue en toen nog niet de mogelijkheid om up te graden vanwege de PHP versie. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Maar het lukt me op geen enkele manier om deze up te graden. De site zelf zegt dat Joomla up to date is.
Cache wissen helpt niet.
Via extensie beheer proberen de upgrade Joomla_3.6.4-Stable-Update_Package.zip (en ook de tar.gz) (met upload pakketbestand en via url) krijg ik de melding:
Waarschuwing
JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
Wat kan ik het beste doen om deze site up te graden?
Ik meen me te herinneren dat ergens vorig jaar een patch door de host werd aanbevolen vanwege een veiligheidsissue en toen nog niet de mogelijkheid om up te graden vanwege de PHP versie. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
- BiancaWisseloo
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
15 nov 2016 11:01 - 15 nov 2016 11:03
Ten eerste wil ik je aangeven dat ik niet bij zo'n hostingbedrijf mijn website zou willen hebben.
Want als dat bedrijf niet in staat is om voldoende met PHP-updates mee te gaan en je wel aanraadt een Joomla-patch te installeren, dan is dat geen betrouwbare partij.
Ten tweede: Het is wel laat dat je (ondanks alle waarschuwingen over beveiligingslekken in vorige versies) nog steeds met die oude versie werkt.
Kijk eens wat er gebeurt als je eerst de Joomla-updater update naar de meest recente versie en pas daarna de update naar 3.6.4 uitvoert. Joomla Updater updaten zou moeten kunnen via Extensies Beheer Ontdekken
Want als dat bedrijf niet in staat is om voldoende met PHP-updates mee te gaan en je wel aanraadt een Joomla-patch te installeren, dan is dat geen betrouwbare partij.
Ten tweede: Het is wel laat dat je (ondanks alle waarschuwingen over beveiligingslekken in vorige versies) nog steeds met die oude versie werkt.
Kijk eens wat er gebeurt als je eerst de Joomla-updater update naar de meest recente versie en pas daarna de update naar 3.6.4 uitvoert. Joomla Updater updaten zou moeten kunnen via Extensies Beheer Ontdekken
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
15 nov 2016 11:12
Het gaat niet om mijn site, maar die van iemand anders die er allemaal niet veel verstand van heeft, dus het gaat niet om een keuze die ik zelf gemaakt heb.
Aan dit commentaar heb ik niet zoveel. Ik zoek een oplossing.
En waar vind ik die Joomla updater? Ik vind je advies niet zo duidelijk...
Aan dit commentaar heb ik niet zoveel. Ik zoek een oplossing.
En waar vind ik die Joomla updater? Ik vind je advies niet zo duidelijk...
- BiancaWisseloo
- Bekend met Joomla!NL
-
15 nov 2016 11:27
Componenten -> Joomla update
Iemand kan toch niet ruiken dat het niet jouw website is?
Iemand kan toch niet ruiken dat het niet jouw website is?
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
15 nov 2016 11:32
Dat werkt niet, want de site beweert dat ik de meest recente versie heb van Joomla.
Volgens mij gaf ik dat in de openingspost ook aan. Ik dacht dat het om een plugin oid ging... Sorry.
Ik snap dat iemand niet kan ruiken dat het mijn site niet is, maar meteen zo'n oordeel vind ik nogal onvriendelijk overkomen.
Volgens mij gaf ik dat in de openingspost ook aan. Ik dacht dat het om een plugin oid ging... Sorry.
Ik snap dat iemand niet kan ruiken dat het mijn site niet is, maar meteen zo'n oordeel vind ik nogal onvriendelijk overkomen.
- BiancaWisseloo
- Bekend met Joomla!NL
-
15 nov 2016 11:55
En de cache opschonen bij Extensies - Updaten? Dat wil ook nog wel eens helpen. En daarna weer naar componenten - Joomla!update gaan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 nov 2016 12:37
Ook dit had ik al gedaan...En dat doet niks.
Heb wel de Joomla updater vervangen door een nieuwere en kreeg wel allerlei vreemde meldingen en kon niet updaten.
Ik had om te proberen omdat niks helpt bij joomla update instellingen het update kanaal op testen gezet.
Nu heb ik versie 3.6.3-rc3 en krijg deze instelling ook niet meer op iets anders dan Testen. Ik klik erop en er gebeurt niks.
Kan dit kwaad? De site werkt nog wel.
Heb wel de Joomla updater vervangen door een nieuwere en kreeg wel allerlei vreemde meldingen en kon niet updaten.
Ik had om te proberen omdat niks helpt bij joomla update instellingen het update kanaal op testen gezet.
Nu heb ik versie 3.6.3-rc3 en krijg deze instelling ook niet meer op iets anders dan Testen. Ik klik erop en er gebeurt niks.
Kan dit kwaad? De site werkt nog wel.
- BiancaWisseloo
- Bekend met Joomla!NL
-
15 nov 2016 13:08
Nu heb ik dit: ik ben naar een ander soort browser (ik zat in Chrome en nu in Explorer (of hoe heet deze nu)) gegaan en daar kon in deze instelling daar wel aan passen en de update van die testversie naar de normale 3.6.4 doen.
Wie weet was het daar allemaal in een keer gelukt.
Wie weet was het daar allemaal in een keer gelukt.
- BiancaWisseloo
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.677 seconden