Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Na terugzetten back-up foto's verdwenen.
Na terugzetten back-up foto's verdwenen.
18 dec 2016 13:08
Ik ben in het verleden overgestapt naar een andere provider. Ik heb toen van de over te zetten site van alle bestanden , een backup gemaakt mbv filezilla en een backup van de sql database.
Na overzetten naar de nieuwe provider. Ben ik alle images kwijt ze zitten niet meer in de mappen die wel overgezet zijn maar die er overigens ook vreemd uitzien. Alle mappen verticaal. Ik verdenk ook wel eens dat de oorzaak de template is, want ik heb beez3 voor de site en protostar andere templates zie ik niet.
Een map :
flipperfeest
res
slides
thumps
in alle mappen zit niets.
Toen dacht ik de images zitten in de sql database,
maar daar kan ik ze ook niet vinden.
Waar zijn m'n foto's gebleven.
zie bijlage:
Na overzetten naar de nieuwe provider. Ben ik alle images kwijt ze zitten niet meer in de mappen die wel overgezet zijn maar die er overigens ook vreemd uitzien. Alle mappen verticaal. Ik verdenk ook wel eens dat de oorzaak de template is, want ik heb beez3 voor de site en protostar andere templates zie ik niet.
Een map :
flipperfeest
res
slides
thumps
in alle mappen zit niets.
Toen dacht ik de images zitten in de sql database,
maar daar kan ik ze ook niet vinden.
Waar zijn m'n foto's gebleven.
zie bijlage:
- opakeesje
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
18 dec 2016 13:12 - 18 dec 2016 17:24
Je screenshot is niet te lezen. Ik zie overigens wel dat je Hathor als backend template hebt en geen [strike]Protostar[/strike] Isis.
Je bent in het verleden overgestapt (hoe lang geleden?) en je constateert nu pas dat je afbeeldingen weg zijn? Ik vind dat wel erg vreemd.
Je bent in het verleden overgestapt (hoe lang geleden?) en je constateert nu pas dat je afbeeldingen weg zijn? Ik vind dat wel erg vreemd.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
18 dec 2016 14:28
Al maanden geleden , maar ik ben steeds zelf aan het proberen geweest oa met xxamp en sql Toen ik de site geupdate heb naar 3. 5. x heb ik geen nieuwe beheer template gekregen bleef de Hathor template behouden. Kan ik de map protostar toevoegen. Dit verschijnsel heb ik op een andere site ook, die van 2.5 naar 3.x geupdate zijn.
- opakeesje
18 dec 2016 17:04 - 18 dec 2016 17:25
Hathor en [strike]Protostar[/strike] Isis zijn beide Joomla 3 backend templates, dus je moet gewoon [strike]Protostar[/strike] Isis. hebben. Neem aan dat je geupdate hebt naar 3.6.5 inmiddels? Als er dan iets ontbreekt van de core-bestanden dan kan je die eenvoudig toevoegen via de Component Joomla!update
Aan het pad te zien dat je in je vraag handmatig hebt ingetypt, gebruik je een extensie voor de afbeeldingen. Theoretisch zou in ieder geval de hoofdmap "flipperfeest" afbeeldingen moeten bevatten. Het zou natuurlijk kunnen (maar is wel een beetje vreemd) dat de afbeeldingen niet gedownload zijn via ftp. Ik zou eerst eens rechtstreeks via ftp kijken of in je lokale backup van de bestanden of je ze daar wel ziet.
Aan het pad te zien dat je in je vraag handmatig hebt ingetypt, gebruik je een extensie voor de afbeeldingen. Theoretisch zou in ieder geval de hoofdmap "flipperfeest" afbeeldingen moeten bevatten. Het zou natuurlijk kunnen (maar is wel een beetje vreemd) dat de afbeeldingen niet gedownload zijn via ftp. Ik zou eerst eens rechtstreeks via ftp kijken of in je lokale backup van de bestanden of je ze daar wel ziet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
18 dec 2016 17:39
Dank voor de hulp
Ik begrijp nu dat de images in de map images moeten zitten en niet in de sql database.
helaas is het kennelijk bij het terugzetten van de site fout, waarom is me een raadsel omdat de rest wel goed is overgekomen. mogelijk beveiliging? Kennelijk is de backup fout gegaan ook daar vind ik de mappen onde images : res/ slldes/ thumps Dat is nu duidelijk. Ik ga nu trachten Hathor en isis te installeren volgens
Met dank
Hans
Ik begrijp nu dat de images in de map images moeten zitten en niet in de sql database.
helaas is het kennelijk bij het terugzetten van de site fout, waarom is me een raadsel omdat de rest wel goed is overgekomen. mogelijk beveiliging? Kennelijk is de backup fout gegaan ook daar vind ik de mappen onde images : res/ slldes/ thumps Dat is nu duidelijk. Ik ga nu trachten Hathor en isis te installeren volgens
Met dank
Hans
- opakeesje
18 dec 2016 17:58
Nog even een aanvulling ik heb juist Full Package Dutch gedownload en de map templates geopend echter daar zie ik alleen bee3/protostar/sytem en verder geen isis en hathor of zitten die ergens anders?
- opakeesje
18 dec 2016 18:25
Je gaat nu wel erg off-topic. Je oorspronkelijke probleem gaat over ontbrekende afbeeldingen. Als je problemen hebt met je administrator template, maak hiervoor dan svp en nieuwe vraag aan.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
19 dec 2016 12:03
Oorzaak is me nu wel duidelijk ik gebruikte een component oziogallery (oude versie) en die is waarschijnlijk verantwoordelijk voor de afwijkende mappen opbouw.
Dank voor de hulp
Dank voor de hulp
- opakeesje
Tijd voor maken pagina: 0.664 seconden