Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand
29 jan 2017 20:11
Ik word geconfronteerd met een plotseling uit te voeren update omdat de provider aanstaande woensdag stopt met het ondersteunen van PHP 5.6 en dan alleen nog maar PHP7 mogelijk is. Omdat Joomla steeds heeft aangegeven dat Joomla up-to-date is, heb ik hier nooit aandacht aan geschonken maar dat is nu dus wel anders.
Echter het werkt niet en ik krijg genoemde foutmelding.
We hebben nu versie 3.2.7 en willen dus naar 3.6.x.
Ik maak gebruik van Joomla_3.6.5-Stable-Update_Package. Deze heb ik lokaal gedownload, lokaal uitgepakt en geupload naar de site in een aparte map. Ik ga dan naar Extensies beheren en kies voor Installeren vanuit map en zorg dat de juiste map is ingevoerd en klik op Installeren. Met path.php is het pad al gecontroleerd.
Ik heb ook geprobeerd de optie 'Upload pakketbestand' maar dit geeft eenzelfde resultaat.
Wie kan mij van advies voorzien hoe ik de update uit moet voeren?
Echter het werkt niet en ik krijg genoemde foutmelding.
We hebben nu versie 3.2.7 en willen dus naar 3.6.x.
Ik maak gebruik van Joomla_3.6.5-Stable-Update_Package. Deze heb ik lokaal gedownload, lokaal uitgepakt en geupload naar de site in een aparte map. Ik ga dan naar Extensies beheren en kies voor Installeren vanuit map en zorg dat de juiste map is ingevoerd en klik op Installeren. Met path.php is het pad al gecontroleerd.
Ik heb ook geprobeerd de optie 'Upload pakketbestand' maar dit geeft eenzelfde resultaat.
Wie kan mij van advies voorzien hoe ik de update uit moet voeren?
- ersc01
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
29 jan 2017 21:00
Erik,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Je loopt inderdaad wel heel erg achter met het updaten van Joomla (en de geïnstalleerde extensies).
Ik hoop dat je website nog niet is gehackt.
De laatste Joomla-updates waren voornamelijk beveiligingsupdates.
Als het goed is hoef je het update-pakket niet uit te pakken en naar de map op de server te uploaden.
(Het is nu wel handig om voordat je verder gaat, eerst de map tmp in de rootmap op de server even te legen met een FTP-programma)
Ga naar Extensies ==> Beheren ==> Installeren
En kies de tab Upload pakketbestand.
Blader via de verkenner naar het update-pakket op je PC en installeer zo de update.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Je loopt inderdaad wel heel erg achter met het updaten van Joomla (en de geïnstalleerde extensies).
Ik hoop dat je website nog niet is gehackt.
De laatste Joomla-updates waren voornamelijk beveiligingsupdates.
Als het goed is hoef je het update-pakket niet uit te pakken en naar de map op de server te uploaden.
(Het is nu wel handig om voordat je verder gaat, eerst de map tmp in de rootmap op de server even te legen met een FTP-programma)
Ga naar Extensies ==> Beheren ==> Installeren
En kies de tab Upload pakketbestand.
Blader via de verkenner naar het update-pakket op je PC en installeer zo de update.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
30 jan 2017 07:59
Dat ik achterloop begrijp ik maar als Joomla altijd weergeeft dat mijn versie up-to-date is, dan krijg je dit soort situaties.
Ik heb eerst de map tmp geleegd, ondertussen had ik ook een map temp aangemaakt en die is ook geleegd.
Extensies ==> Beheren ==> Installeren
Tab Upload pakketbestand.
Ik gebruik het bestand Joomla_3.6.5-Stable-Full_Package.zip met 12037kB.
Dat geeft een error 500.
Opnieuw het bestand gedownload en dat bleek maar 10602kB te zijn.
Ook nu kreeg ik de error 500:
500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.
Wat gaat er fout?
Ik heb eerst de map tmp geleegd, ondertussen had ik ook een map temp aangemaakt en die is ook geleegd.
Extensies ==> Beheren ==> Installeren
Tab Upload pakketbestand.
Ik gebruik het bestand Joomla_3.6.5-Stable-Full_Package.zip met 12037kB.
Dat geeft een error 500.
Opnieuw het bestand gedownload en dat bleek maar 10602kB te zijn.
Ook nu kreeg ik de error 500:
500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.
Wat gaat er fout?
- ersc01
- Nieuw op Joomla!NL
30 jan 2017 09:01 - 30 jan 2017 10:06
Ik weet niet waar je het update-pakket vandaan haalt.
Maar het update-pakket om te updaten naar 3.6.5 vind je hier via deze link .
Het pakket is 10,35MB.
Maar het update-pakket om te updaten naar 3.6.5 vind je hier via deze link .
Het pakket is 10,35MB.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
30 jan 2017 12:11
Ik heb dit bestand gedownload maar krijg weer die error 500.
Is er nog een alternatief?
Is er nog een alternatief?
- ersc01
- Nieuw op Joomla!NL
30 jan 2017 12:14
Ik vertrouw de server-inrichting niet.
Bij een goede Joomla-vriendelijke hoster, moet dit zonder problemen werken.
Neem hierover eens contact op met je hostingprovider.
Koppel daarna svp hier hun reactie terug.
Bij een goede Joomla-vriendelijke hoster, moet dit zonder problemen werken.
Neem hierover eens contact op met je hostingprovider.
Koppel daarna svp hier hun reactie terug.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
30 jan 2017 13:01
De maximale executie-tijd op de server is ingesteld op 90 seconden.
Mogelijk dat dit de error 500 geeft volgens hun. Dit is bij Vevida een globale instelling en zij willen deze niet aanpassen.
Het eerste alternatief dat zij aandragen is lokaal uitpakken en daarna ftp-en naar de server maar daarvan krijg ik dus de melding dat het xml-instellingenbestand niet gevonden kan worden.
Het tweede alternatief is lokaal een server te installeren, daar de site, inclusief de database, op te zetten en deze met een maximale executie-tijd van bijvoorbeeld 5 minuten te updaten en daarna alles weer te uploaden naar de server.
Deze laatste optie is mij te ingewikkeld en daarom gaat mijn voorkeur uit naar een andere optie.
Is het bijvoorbeeld mogelijk de update in stappen te doen, oftewel van 3.2.7 naar 3.4 te gaan?
Mogelijk dat dit de error 500 geeft volgens hun. Dit is bij Vevida een globale instelling en zij willen deze niet aanpassen.
Het eerste alternatief dat zij aandragen is lokaal uitpakken en daarna ftp-en naar de server maar daarvan krijg ik dus de melding dat het xml-instellingenbestand niet gevonden kan worden.
Het tweede alternatief is lokaal een server te installeren, daar de site, inclusief de database, op te zetten en deze met een maximale executie-tijd van bijvoorbeeld 5 minuten te updaten en daarna alles weer te uploaden naar de server.
Deze laatste optie is mij te ingewikkeld en daarom gaat mijn voorkeur uit naar een andere optie.
Is het bijvoorbeeld mogelijk de update in stappen te doen, oftewel van 3.2.7 naar 3.4 te gaan?
- ersc01
- Nieuw op Joomla!NL
30 jan 2017 13:05
Ja dat zou je kunnen doen.
Je vindt de updates op joomla.org
Persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met Vevida.
Het is natuurlijk je persoonlijke keuze, maar ik zou overwegen om te verhuizen naar een Joomla-vriendelijke hoster.
Je vindt de updates op joomla.org
Persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met Vevida.
Het is natuurlijk je persoonlijke keuze, maar ik zou overwegen om te verhuizen naar een Joomla-vriendelijke hoster.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
30 jan 2017 14:23
Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht....
Ik heb eerst versie 3.3.6 gedownload en de optie 'Upload pakketbestand' gekozen met deze versie maar kreeg weer de error 500 (waarschijnlijk dus de time-out).
Volgens mij was de zip-file uitgepakt en heb daarna de optie 'Installeren vanuit map' gekozen maar kreeg nu de foutmelding dat het bestand \templates niet aanwezig was. Mijn conclusie was dat het unzippen al over de tijdslimiet heen ging.
Daarop de 3.3.6 lokaal uitgepakt en geupload naar de map tmp.
Ik weet niet of het geholpen heeft maar ik heb ook de regel
ini_set('max_execution_time', 300); //300 seconds = 5 minutes
aan de index.php toegevoegd en daarna nogmaals de optie 'Installeren vanuit map' gekozen waarna het proces wel doorlopen werd.
Op dat moment was dus versie 3.3.6 actief en tot mijn verbazing gaf het Systeem-Controlepanel ook weer aan dat er een nieuwere versie beschikbaar was en wel die van 3.6.5. Vanuit dat punt heb ik die update opgestart en met een paar keer de inlog-credentials ingegeven te hebben was ook dat proces doorlopen.
Gelijk maar even de beschikbare updates voor de andere extensies doorlopen dus wij zijn weer helemaal bij.
Bedankt voor de ondersteuning.
Ik heb eerst versie 3.3.6 gedownload en de optie 'Upload pakketbestand' gekozen met deze versie maar kreeg weer de error 500 (waarschijnlijk dus de time-out).
Volgens mij was de zip-file uitgepakt en heb daarna de optie 'Installeren vanuit map' gekozen maar kreeg nu de foutmelding dat het bestand \templates niet aanwezig was. Mijn conclusie was dat het unzippen al over de tijdslimiet heen ging.
Daarop de 3.3.6 lokaal uitgepakt en geupload naar de map tmp.
Ik weet niet of het geholpen heeft maar ik heb ook de regel
ini_set('max_execution_time', 300); //300 seconds = 5 minutes
aan de index.php toegevoegd en daarna nogmaals de optie 'Installeren vanuit map' gekozen waarna het proces wel doorlopen werd.
Op dat moment was dus versie 3.3.6 actief en tot mijn verbazing gaf het Systeem-Controlepanel ook weer aan dat er een nieuwere versie beschikbaar was en wel die van 3.6.5. Vanuit dat punt heb ik die update opgestart en met een paar keer de inlog-credentials ingegeven te hebben was ook dat proces doorlopen.
Gelijk maar even de beschikbare updates voor de andere extensies doorlopen dus wij zijn weer helemaal bij.
Bedankt voor de ondersteuning.
- ersc01
- Nieuw op Joomla!NL
30 jan 2017 14:59
Dank voor je uitgebreide terugkoppeling.
Ik hoopdat je nieuwe updates weer normaal blijven binnenkomen.
Plan overigens voor jezelf regelmatig een controle op updates.
Volg daarvoor ook het nieuws op onze voorpagina.
Ik sluit dit topic.
Mocht je nog andere vragen hebben, maak dan gerust een nieuw topic aan.
Ik hoopdat je nieuwe updates weer normaal blijven binnenkomen.
Plan overigens voor jezelf regelmatig een controle op updates.
Volg daarvoor ook het nieuws op onze voorpagina.
Ik sluit dit topic.
Mocht je nog andere vragen hebben, maak dan gerust een nieuw topic aan.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.705 seconden