Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Heb nog Joomla 1.6.0 hoe nu verder?

10 apr 2017 13:51 - 10 apr 2017 14:08
Mijn zoon heeft voor mij een website gemaakt en gisteren kwam ik erachter dat de versie van Joomla sterk verouderd is. Ik zag een melding op mijn website hyck3d by Mr7z-Xai Syndicate. De melding heb ik weg gekregen en de site ook gecontroleerd op Sucuri. Kreeg alleen de melding fire wall en verouderde versie. Dus neem dan aan dat er verder niets gehacked is. Host gemaild, maar krijg weinig reactie. Probeer nu een back up te maken zodat ik de site kan updaten, maar zelfs dat lukt me niet. Ik ben een digibeet vrees ik... Kan iemand mij helpen om de site weer in de nieuwste versie te laten draaien?
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat "Help" niets toevoegt. Lees s.v.p. ook even de forumregels.
  • Dominiek
  • Dominiek's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

10 apr 2017 14:12
Hallo Dominiek,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ik begrijp het even niet. Je zegt dat je een digibeet bent, maar krijgt wel een gehackte site "schoon". Om een backup te maken kan je Akeeba backup installeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

10 apr 2017 14:18
Ik weet niet of de site schoon is. Ik heb de melding weg gekregen. Mijn zoon heeft de site gemaakt en alles stap voor stap voor mij op papier gezet en uitgedraaid zodat ik zelf foto's en tekst kan wijzigen. Toen ik gisteren mijn site bekeek en de foto's bekeek zag ik ineens die tekst staan boven mijn foto's. Ik schrok en ben direct ingelogd en vond toen die gegevens. Ik kon zien dat iemand rond januari had ingelogd onder de naam Joomla created bij Exploiter. Whoami. Na verder zoeken op internet vond ik Sucuri. En kreeg ik de melding dat de versie van Joomla verouderd was. Maar als ik het goed begrijp kan ik dus via plesk geen back up maken?
  • Dominiek
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

10 apr 2017 14:36
Of dat via plesk kan, weet ik zo niet. Sommige hosters bieden ook backupfunctionaliteit aan, maar dat zou je dus even na kunnen vragen. Je kunt wel via Plesk/phpmyadmin een export doen van je database. En dan met ftp alle Joomla bestanden downloaden naar je computer. Maar dat is veel omslachtiger dan Akeeba backup installeren en daarmee een complete backup te maken.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

10 apr 2017 14:41
Beste Astrid,

Bedankt voor al je antwoorden. Ik kreeg zojuist een reactie van de host zij willen het tegen betaling in orde maken, ik denk dat ik dat maar moet doen. Het is voor mij toch allemaal een beetje gokken of ik het wel goed doe.... Maar in ieder geval bedankt voor je snelle reacties!
  • Dominiek
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

10 apr 2017 15:04
Dank je wel voor de terugkoppeling. Succes!
Als je verder nog vragen hebt, maak dan gerust een nieuw draadje aan. Ik zal dit draadje sluiten.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.647 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie