Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Foutmelding na update Joomla 3.7: Warning: Cannot use a scal

26 apr 2017 18:12 - 26 apr 2017 19:53
Hoi,

Na update naar Joomla 3.7 krijg ik op de website www.sintpietersbuiten.be de foutmelding

"Warning: Cannot use a scalar value as an array in /home/sintpieter/domains/sintpietersbuiten.be/public_html/libraries/cms/html/html.php on line 620"

Wat ging er fout? Hoe kan ik dit herstellen??

Dankjewel!

Bart

Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • bmassaer
  • bmassaer's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

26 apr 2017 19:37
Ik heb even gegoogled op jouw foutmelding. Naast nog een site die het zelfde probleem lijkt te hebben, vond ik ook nog dit:

github.com/joomla/joomla-cms/issues/15548

Er is melding van deze foutmelding gemaakt op het developersforum van Joomla en ik vermoed dat er een bug fix voor komt.
Mijn kennis van PHP is overigens veel te beperkt om nou te snappen wat daar allemaal gezegd wordt.
Er wordt wel een code gegeven waarmee de foutmelding onderdrukt kan worden, maar waar je die dan precies moet zetten durf ik niet met zekerheid te zeggen. Misschien dat een PHP-kenner op dit forum het wel duidelijker kan toelichten zodat een leek het ook begrijpt.

In jouw geval zou ik de backup terugzetten en wachten totdat er een nieuwe update uitkomt waarbij deze bug verholpen is.

Om deze reden wacht ik altijd een aantal dagen tot een week met updaten nadat de update beschikbaar is. Ik zoek altijd eerst op de diverse fora of er mensen zijn die problemen hebben met de update, en toen vond ik dus o.a. jouw bericht.

Francis

26 apr 2017 19:40
Ik denk dat dit door een extensie wordt veroorzaakt. Zet al je zelf geïnstalleerde extensies uit. Kijk of je de melding nog steeds krijgt. Zo nee, zet ze dan 1 voor 1 weer aan en controleer na elke stap.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.638 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie