Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost frontend werkt niet na update j3.7 vermoed oorzaak artisteer

frontend werkt niet na update j3.7 vermoed oorzaak artisteer

28 apr 2017 14:51
Ik heb de website www.vaderenzoonweekend.com geupgrade naar joomla 3.7 maar nu werkt de frontend niet meer. Ik ben er wel achter gekomen dat wanneer ik een standaard templete kies dit opgelost is. dus mijn vermoeden is dat dit komt door Artisteer 4.3 waarmee ik mijn templetes maak. Ik weet dat artisteer een beetje verouderd is maar het werkt zo lekker. weet iemand een oplossing alvast bedankt voor het mee denken.
Voor mij staat er denk ik niets anders op dan even een oudere update terug te zetten.
Gemarkeerd als webneus door: Romke
  • rswebmaster
  • rswebmaster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

28 apr 2017 14:59
Namens het Joomla!NL team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.

Ik heb nog nooit gewerkt met Artisteer en ken het verder dus ook niet. Wel weet ik dat Artisteer inmiddels niet meer bijgewerkt. Daarvoor is de opvolger Themler gekomen.
Door te blijven werken met het verouderde programma en de voortschrijdende ontwikkelingen binnen Joomla loop je dus op een zeker moment een (dit) risico.

Misschien toch eens het overwegen waard om te kijken naar andere goede templateontwikkelaars waar je zelf op basis van een basistemplate ook goed nieuwe en uitgebreide templates kunt maken, zoals yootheme en helix (III)
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

28 apr 2017 16:05
Eens met Romke.
Ik was zelf ook altijd groot fan van Artisteer. Vooral omdat je je creativiteit er helemaal op los kon laten en heel verschillende designs kon ontwerpen.
Maar bij Joomla 3 is het voor mij toch echt opgehouden voor wat betreft Artisteer.

Ik zou ook niet weten hoe je het weer werkend kunt krijgen. Wellicht kan dat nu ook echt niet meer, omdat het natuurlijk uiteindelijk de bedoeling is dat alle oud Artisteergebruikers overstappen op Themler.

Themler is ook een mooi programma, met ontzettend veel mogelijkheden, maar toch ook wel weer heel anders in gebruik dan Artisteer.
Je werkt online en moet altijd ingelogd zijn bij Themler om te wijzigingen te kunnen aanpassen aan je site. Een snelle internetverbinding is daarbij een vereiste. Wil je een Joomla site kunnen maken zit je aan 129,00 per jaar. Ik vind dat best prijzig. Maar het is wel ontzettend uitgebreid en ook hierbij kun je creatief gezien "los gaan" op basis van wysiwyg (what you see is what you get) net als in Artisteer . Al is het wel behoorlijk wennen omdat het toch anders (andere interface) werkt dan Artisteer. Wel een prima helpdesk (Engelstalig) overigens.
Ik kon er uiteindelijk toch niet goed mee uit de voeten, met name omdat ik het te traag vond werken. Wellicht is dat inmiddels beter geworden.

Ik ben overgestapt naar www.virtuemartemplates.net voor 79,00 per jaar (ik kan onbeperkt templates downloaden en online gebruiken voor maximaal 10 sites). Dat zijn templates speciaal voor Joomla websites met Virtuemart webshops.

Ze hebben ook een website waar je een Joomla template kunt aanschaffen, voor niet al te veel geld (29,00 per jaar). Je mag er wel meer downloaden en locaal installeren om uit te proberen. En ze hebben ook een prima helpdesk (Engelstalig) mocht je ergens niet uitkomen.
Dat is www.energizethemes.com .

Maar als het puur om een hobbymatige site gaat, wat ik gezien de domeinnaam vermoed, zou je ook eens kunnen kijken naar gratis templates en uitproberen of je daar mee uit de voeten kunt.
Zelf ben ik daar niet zo in thuis. Hier op het forum stond dacht ik ergens een bericht met links naar sites die gratis templates aanbieden.

28 apr 2017 16:54
Ik ben absoluut geen fan van Artisteer, maar ik denk toch dat je conclusie te voorbarig is. We hadden hier dan namelijk al veel meer problemen met de update in combinatie met Artisteer moeten zien. Ik vermoed eerder dat het een verouderde extensie (waarschijnlijk module) is, die op een positie van Artisteer staat die niet bestaat in de standaard template. Maar als je een blanco pagina krijgt met een Internal Server error (500), dan kan je het beste in de backend de foutrapportage op ontwikkeling zetten. 99% kans dat je dan direct ziet wat de boosdoener is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

28 apr 2017 18:30 - 28 apr 2017 18:56
bedankt voor al jullie hulp. Ik ben maar eens begonnen met fout opsporing. en dat gaf geen resultaat. toen heb ik alle modules uitgeschakeld en 1 voor 1 weer ingeschakeld. en wat blijkt het probleem zit in extrawatch. als ik de "extrawatch agent module" inschakel gaat de website in de stress. nu probeer ik een nieuwe versie te installeren van extrawatch maar dit lukt ook niet. ik krijg steeds de volgende foutmelding in de backend:

Fatal error: Redefinition of parameter $recipient in /var/www/vhosts/vaderenzoonweekend.com/httpdocs/components/com_extrawatch/src/env/interface.extrawatch.env.php on line 49

heb al een poging gedaan om het component te verwijderen via ftp. maar ok zonder succes.
Effe verder stoeien dus. misschien weet iemand hoe ik dit oplos.
Bedankt voor jullie tips voor andere template builders. Ik ga zeker zoeken naar een andere builder. Ik zelf vond themler ook niet zo'n succes vanwege de kosten en omdat het totaal niet overzichtelijk is. zeker nu ik zo'n website of 30 nu op artisteer heb draaien. Had van themler zo langzamerhand wel verwacht dat ze in themler een plugin zouden hebben om je oude artisteer templates te importeren en te kunnen aanpassen. dit werkt wel voor wordpress bij hun. jammer. tips vool builders blijven bij mij welkom.
groeten Robert

Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
  • rswebmaster
  • rswebmaster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

28 apr 2017 18:59 - 28 apr 2017 19:00
Hallo,

Fijn dat je oorspronkelijke vraag is opgelost.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer ;)

Voor andere vragen gaarne een nieuwe topic openen zo blijft ons forum overzichtelijk. ;)
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.736 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie