Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Menu items tweede taal verdwenen na update 3.7.0
07 mei 2017 12:59
Hallo,
Na een update van 3.6.5 naar 3.7.0 zijn de de menu-items van de tweede taal van een tweetalige website verdwenen uit het menu in de backend en ik zie dat deze items nu verplaatst zijn en in het drop-down menu onder het 'componenten' staat! Ook het taalvlaggetje om over te schakelen naar de andere taal is verdwenen in de frontend.
Herkent iemand dit? En heeft iemand tips / hints hoe dit te herstellen?
Bijvoorbaat dank.
Groet, Liesbeth
Na een update van 3.6.5 naar 3.7.0 zijn de de menu-items van de tweede taal van een tweetalige website verdwenen uit het menu in de backend en ik zie dat deze items nu verplaatst zijn en in het drop-down menu onder het 'componenten' staat! Ook het taalvlaggetje om over te schakelen naar de andere taal is verdwenen in de frontend.
Herkent iemand dit? En heeft iemand tips / hints hoe dit te herstellen?
Bijvoorbaat dank.
Groet, Liesbeth
- skelp
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
07 mei 2017 14:06
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 mei 2017 15:07
Hoi Astrid,
Bedankt voor de link. Er zijn dus meer mensen die hier last van hebben...
Via phpMyAdmin heb ik de betreffende menu-items onder het juiste menu-type gezet.
Helaas zijn deze items nu nog niet te zien in het menu waar ze in thuis horen. Het rare is dat je bij het overzicht van de menu's in de backend wel kunt zien dat er 4 items in dat menu staan.
Verder staan er bij mij ook nog items onder componenten die bij plugins horen te staan. Dit gaat over de plugins waarmee je een meertalige website in kunt stellen. Beetje een zooitje geworden dus.
Bedankt voor de link. Er zijn dus meer mensen die hier last van hebben...
Via phpMyAdmin heb ik de betreffende menu-items onder het juiste menu-type gezet.
Helaas zijn deze items nu nog niet te zien in het menu waar ze in thuis horen. Het rare is dat je bij het overzicht van de menu's in de backend wel kunt zien dat er 4 items in dat menu staan.
Verder staan er bij mij ook nog items onder componenten die bij plugins horen te staan. Dit gaat over de plugins waarmee je een meertalige website in kunt stellen. Beetje een zooitje geworden dus.
- skelp
- Bekend met Joomla!NL
-
08 mei 2017 16:55
Ter aanvulling een afbeelding van hoe mijn componenten menu er uit ziet in de backend.
Er staan een aantal items in die er niet in horen te staan.
Er staan een aantal items in die er niet in horen te staan.
- skelp
- Bekend met Joomla!NL
-
08 mei 2017 16:58
Dat maakt het inderdaad een stuk duidelijker. Taalpakketten gingen in het verleden bij mij ook wel eens fout. Je kunt die drie foute items toch gewoon verwijderen via je database?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.702 seconden