Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Virtuemart link verdwenen uit Administrator
16 mei 2017 14:54 - 16 mei 2017 18:41
Hoi Forummers,
Heb eigenlijk pas net dit forum ontdekt doordat ik op Google aan het zoeken was naar mijn probleem.
Leuk forum is dit met zeer veel nuttige informatie goed dat jullie der zijn!
Ik heb gelijk maar een accountje aangemaakt in de hoop dat iemand mij hier ook verder kan helpen. Zal proberen mijn probleem zo duidelijk mogelijk te beschrijven.
De website draait op:
Joomla 3.7.0
Virtuemart 3.2
Webhost mijndomein
PHP server 5.6
Het probleem waar ik mee zit is als volgt: De link in het beheergedeelte die verwijst naar Virtuemart is niet meer terug te vinden.
Op de frontend kan ik wel gewoon nog de VIrtuemart producten terug zien.
Voor de upgrade naar Joomla 3.7.0 was de link van Virtuemart onder Componenten nog gewoon te zien. Maar na de upgrade helaas niet meer.In mijn online zoektocht naar een oplossing ben ik meerder mogelijkheden tegen gekomen die ik alle zonder succes al heb uitgeprobeerd.
De volgende acties heb ik al ondernomen:
*In PHP Myadmin gecontroleerd of de link in menus enabled is.
*Een laatste download van Virtuemart over de oude heen geinstaleerd.
* en ook heb ik deze info met elkaar vergeleken maar bij mij zijn de nummers hetzelfde:
Verder ben ik helaas geen oplossingen tegen gekomen waar ik wat mee kan en hoop dat hier iemand me verder op weg kan helpen alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!
Ow en sorry dat het bericht vrij lang is geworden!
Edit Jelle: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Heb eigenlijk pas net dit forum ontdekt doordat ik op Google aan het zoeken was naar mijn probleem.
Leuk forum is dit met zeer veel nuttige informatie goed dat jullie der zijn!
Ik heb gelijk maar een accountje aangemaakt in de hoop dat iemand mij hier ook verder kan helpen. Zal proberen mijn probleem zo duidelijk mogelijk te beschrijven.
De website draait op:
Joomla 3.7.0
Virtuemart 3.2
Webhost mijndomein
PHP server 5.6
Het probleem waar ik mee zit is als volgt: De link in het beheergedeelte die verwijst naar Virtuemart is niet meer terug te vinden.
Op de frontend kan ik wel gewoon nog de VIrtuemart producten terug zien.
Voor de upgrade naar Joomla 3.7.0 was de link van Virtuemart onder Componenten nog gewoon te zien. Maar na de upgrade helaas niet meer.In mijn online zoektocht naar een oplossing ben ik meerder mogelijkheden tegen gekomen die ik alle zonder succes al heb uitgeprobeerd.
De volgende acties heb ik al ondernomen:
*In PHP Myadmin gecontroleerd of de link in menus enabled is.
xxx_extensions table for the VirtueMart component entry. Check the content of the "enabled" field. It should be 1 but yours may show 0 - edit it to 1 and the component will then show in the Joomla BE menu.
*Een laatste download van Virtuemart over de oude heen geinstaleerd.
* en ook heb ik deze info met elkaar vergeleken maar bij mij zijn de nummers hetzelfde:
- go to the table "jos_extensions"
- search the entry with field "name" = virtuemart
- note the value of the field "extension_id"
- than go to the table "jos_menu"
- search the entry with field "title" = COM_VIRTUEMART
- change the field "component_id" to the value of the field "extension_id" from table "jos_extensions"
Verder ben ik helaas geen oplossingen tegen gekomen waar ik wat mee kan en hoop dat hier iemand me verder op weg kan helpen alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!
Ow en sorry dat het bericht vrij lang is geworden!
Edit Jelle: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
- Cotje
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
16 mei 2017 15:48
Hallo Cotje,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Fijn dat je zelf al e.e.a. hebt uitgesloten/opgezocht. Heb je ook in de menutabel gekeken of er vmadmin staat bij menutype bij al je VM menu-items?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Fijn dat je zelf al e.e.a. hebt uitgesloten/opgezocht. Heb je ook in de menutabel gekeken of er vmadmin staat bij menutype bij al je VM menu-items?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
17 mei 2017 08:59
Hoi Astrid,
Hartelijk dank voor je snelle reactie.
Ook in de menutabel kan ik niks vreemds ontdekken, echt heel raar en best frustrerend ook wel.
Het zal best iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie, maar kom er gewoon niet uit.
Hartelijk dank voor je snelle reactie.
Ook in de menutabel kan ik niks vreemds ontdekken, echt heel raar en best frustrerend ook wel.
Het zal best iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie, maar kom er gewoon niet uit.
- Cotje
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
17 mei 2017 20:13
Ik kan één simpel iets bedenken, maar dit had je wellicht zelf ook al nagekeken.
Je kan checken of de extensies van Virtuemart betreffende locatie "beheergedeelte" ingeschakeld staan.
Dus even bij extensiebeheer zoeken op "Virtuemart".
Ik zie dan de volgende extensies aan staan die het beheergedeelte betreffen:
Virtuemart Administrator Menu (module)
Virtuemart (component)
Ik heb geen idee hoe het zou kunnen dat ze uitgeschakeld zijn, maar als het dit is , is het waarschijnlijk wel simpel opgelost.
Je kan checken of de extensies van Virtuemart betreffende locatie "beheergedeelte" ingeschakeld staan.
Dus even bij extensiebeheer zoeken op "Virtuemart".
Ik zie dan de volgende extensies aan staan die het beheergedeelte betreffen:
Virtuemart Administrator Menu (module)
Virtuemart (component)
Ik heb geen idee hoe het zou kunnen dat ze uitgeschakeld zijn, maar als het dit is , is het waarschijnlijk wel simpel opgelost.
- Francis1970
- Bekend met Joomla!NL
18 mei 2017 08:47
Nog even ter info: Virtuemart staat al lang niet meer in het componenten menu maar apart op de menu-balk. Wat Francis schrijft zou heel goed mogelijk kunnen zijn. Je moet dan overigens ook kijken bij de modules en dan het beheergedeelte of de VM - Administrator Module wel gepubliceerd is.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.644 seconden