Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kan niet upgraden vanuit 3.5.1 naar 3.7.2 rommeltje backend.
02 jun 2017 14:20
Beste forum gebruikers,
Ik heb al een tijdje last van dat ik binnen de backend veel foutmeldingen krijg. Ik kan niet meer upgraden. akeebabackup up doet het niet etc.
Nu wil ik de site weer eens lekker en goed neerzetten en zit te denken dit dan maar handmatig te doen zodat joomla weer lekker draait.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken zonder al te veel problemen op mijn hals te halen. Kan ik de versie joomla overschrijven? Moet ik dan een aantal zaken niet mee kopiëren?
Ik heb al een tijdje last van dat ik binnen de backend veel foutmeldingen krijg. Ik kan niet meer upgraden. akeebabackup up doet het niet etc.
Nu wil ik de site weer eens lekker en goed neerzetten en zit te denken dit dan maar handmatig te doen zodat joomla weer lekker draait.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken zonder al te veel problemen op mijn hals te halen. Kan ik de versie joomla overschrijven? Moet ik dan een aantal zaken niet mee kopiëren?
- arjanoudijn
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
03 jun 2017 08:23
Ook ik ben bezig om mijn website om te zetten naar de nieuwste versie want in mijn huidige versie zitten nog heel veel zaken die eigenlijk verwijderd horen te zijn.
Dus ik heb een verse installatie genomen en ben alle inhoud aan het kopiëren naar de nieuw te bouwen site. Ondertussen kijk ik wat ik nu aan extensies nodig heb en alleen dat installeer ik.
Nu kan het ook sneller door de tabel content uit je database over te zetten naar je nieuwe site maar ik wil ook alle, voor mij belangrijke, items nakijken.
Ook bouw ik gelijk een nieuw menu er in maar dat kan slecht zijn voor het gevonden worden door Google!
Voor mij is dat niet van belang maar misschien wel voor jouw.
Dus mijn advies is een verse Joomla in een map plaatsen op je server, alles opnieuw opbouwen en dan met Akeeba neer zetten in de root als je klaar bent. Neem er wel de tijd voor.
Dus ik heb een verse installatie genomen en ben alle inhoud aan het kopiëren naar de nieuw te bouwen site. Ondertussen kijk ik wat ik nu aan extensies nodig heb en alleen dat installeer ik.
Nu kan het ook sneller door de tabel content uit je database over te zetten naar je nieuwe site maar ik wil ook alle, voor mij belangrijke, items nakijken.
Ook bouw ik gelijk een nieuw menu er in maar dat kan slecht zijn voor het gevonden worden door Google!
Voor mij is dat niet van belang maar misschien wel voor jouw.
Dus mijn advies is een verse Joomla in een map plaatsen op je server, alles opnieuw opbouwen en dan met Akeeba neer zetten in de root als je klaar bent. Neem er wel de tijd voor.
- ArjanR
- Bekend met Joomla!NL
03 jun 2017 09:02
Met het overzetten van data (als je weer vanaf 0 een nieuwe site begint) kun je eventueel ook gebruik maken van J2XML. Hangt even af hoe groot je huidige site is.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
03 jun 2017 11:24
Je kunt ook proberen om de oorzaak te achterhalen. Ligt er een extensie dwars? Wordt het probleem veroorzaakt door de serverconfiguratie van je hoster? Als dat laatste het geval is, dan heeft het weinig zin om je site opnieuw op te bouwen namelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
07 jun 2017 16:11
Ik ga het advies van ArjanR opvolgen en de site opnieuw opzetten. Ik ben er echt al een tijdje mee bezig. de site draait gelukkig nog wel maar correcties aanbrengen is een ander verhaal. Ik heb zelf ook het sterke vermoeden dat bij diverse upgrades e.e.a. is verkeerd gegaan.
Dank jullie wel voor alle moeite. Top!
Dank jullie wel voor alle moeite. Top!
- arjanoudijn
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
07 jun 2017 16:13
Dank je wel voor het terugkoppelen. Ik zal dit draadje sluiten. Als je nog iets wilt weten, maak dan gerust een nieuwe vraag aan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 1.066 seconden