Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Veilig pad niet bereikbaar na verhuis
Veilig pad niet bereikbaar na verhuis
24 jul 2017 22:01
Sinds vandaag wordt onze site gehost bij WNed.NL.
De voorbije dagen heb ik in een testomgeving onze site overgebracht en bekeken dat alles functioneert.
Na het installeren van de backup van mijn oorspronkelijke hoster naar de testomgeving kreeg ik een foutmelding ivm de map vmfiles dewelke als veilige map ingesteld dient te worden. Deze heb ik toen toegevoegd op hetzelfde niveau als de map public_htlm en toen was de foutmelding verdwenen. Vandaag heb ik de verhuiscode gekregen om de site volledig online te kunnen gebruiken op ons gekende website adres.
Nu zie ik de foutmelding terug verschijnen als ik via administrator naar Virtuemart ga.
Bij configuratie van Virtuemart in het veld Veilige Pad heb ik het path aangepast naar de aangepastte naam van de site tov de testomgeving. Doch de foutmelding blijft bestaan.
In bijlage heb ik een screenprint toegevoegd van het voorstel dat de site zelf geeft waar de map vmfiles zou dienen te staan en zoals het ook ingesteld is in het veld veilig pad.
De permission van de vmfiles is 755. In deze map bevindt zich ook een map invoices en tmp
Wat kan hierbij nog mis zijn ?
De voorbije dagen heb ik in een testomgeving onze site overgebracht en bekeken dat alles functioneert.
Na het installeren van de backup van mijn oorspronkelijke hoster naar de testomgeving kreeg ik een foutmelding ivm de map vmfiles dewelke als veilige map ingesteld dient te worden. Deze heb ik toen toegevoegd op hetzelfde niveau als de map public_htlm en toen was de foutmelding verdwenen. Vandaag heb ik de verhuiscode gekregen om de site volledig online te kunnen gebruiken op ons gekende website adres.
Nu zie ik de foutmelding terug verschijnen als ik via administrator naar Virtuemart ga.
Bij configuratie van Virtuemart in het veld Veilige Pad heb ik het path aangepast naar de aangepastte naam van de site tov de testomgeving. Doch de foutmelding blijft bestaan.
In bijlage heb ik een screenprint toegevoegd van het voorstel dat de site zelf geeft waar de map vmfiles zou dienen te staan en zoals het ook ingesteld is in het veld veilig pad.
De permission van de vmfiles is 755. In deze map bevindt zich ook een map invoices en tmp
Wat kan hierbij nog mis zijn ?
- Donamd
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
24 jul 2017 22:33
Vreemd dat het op de tijdelijke domeinnaam wel goed ging. Werkt het wel als je de rechten op 777 zet? Dat kan in principe geen kwaad omdat de map buiten de map public_html staat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
24 jul 2017 22:50
Rechten heb ik op 777 gezet zowel voor de map vmfiles als de onderliggende mappen invoices en tmp, maar het blijft het zelfde probleem. Misschien nog deze bijkomende info.
Als ik op opslaan druk zie ik de foutmelding verschijnen. Als het scherm dan vernieuw met F5 of met Ctrl + F5 dan is de foutmelding weg, maar als dan via het menu terug naar configuratie ga van Virtuemart zie ik de foutmelding terug.
Als ik op opslaan druk zie ik de foutmelding verschijnen. Als het scherm dan vernieuw met F5 of met Ctrl + F5 dan is de foutmelding weg, maar als dan via het menu terug naar configuratie ga van Virtuemart zie ik de foutmelding terug.
- Donamd
24 jul 2017 23:18
Via Filezilla zag ik dat vmfiles niet in een map stond die op hetzelfde niveau zat als de map public_html.
Vreemd dat dit in DirectAdmin anders zichtbaar werd gemaakt.
In bijlage heb ik een screenprint toegevoegd waarop de 2 mappen naast elkaar te zien zijn.
Als ik via Filezilla kijk zie ik echter dat de locatie hiervan is /home/id789398/vmfiles/
Als dit ingevuld wordt in het veilige pad, dan is de foutmelding wel weg.
Vreemd dat dit in DirectAdmin anders zichtbaar werd gemaakt.
In bijlage heb ik een screenprint toegevoegd waarop de 2 mappen naast elkaar te zien zijn.
Als ik via Filezilla kijk zie ik echter dat de locatie hiervan is /home/id789398/vmfiles/
Als dit ingevuld wordt in het veilige pad, dan is de foutmelding wel weg.
- Donamd
25 jul 2017 09:31 - 25 jul 2017 09:33
Als het werkt is het goed, maar je hebt wel degelijk de mogelijkheid om de map aan te maken op de locatie die door VM aangegeven wordt. Je moet dan eerst naar domains - jouwdomein gaan en dan zie je dit:
De public_html die jij ziet is eigen een soort alias (rode pijltje).
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
De public_html die jij ziet is eigen een soort alias (rode pijltje).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.674 seconden