Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost nieuwe database aanmaken?
nieuwe database aanmaken?
05 okt 2017 00:01
Hallo,
Ik heb een site draaien onder J 3.8.1 Het beheer wordt te omvangrijk, op dit moment heb ik een kopie van de site op een andere plek staan om nieuwe beheerder wegwijs te maken. Tevens de plek om nieuwe dingen uit te proberen. De bedoeling is deze öefensite"regelmatig te verversen. Vraag: Moet ik bij het bij het plaatsen van de productie site op de kopie omgeving (verversen) ook telkens weer weer een nieuwe database aanmaken?
alvast bedankt.
Ik heb een site draaien onder J 3.8.1 Het beheer wordt te omvangrijk, op dit moment heb ik een kopie van de site op een andere plek staan om nieuwe beheerder wegwijs te maken. Tevens de plek om nieuwe dingen uit te proberen. De bedoeling is deze öefensite"regelmatig te verversen. Vraag: Moet ik bij het bij het plaatsen van de productie site op de kopie omgeving (verversen) ook telkens weer weer een nieuwe database aanmaken?
alvast bedankt.
- Paswebby
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
05 okt 2017 08:26
Ik weet niet hoe je die website op de kopie-omgeving plaatst. Doe je dat met akeeba?
Zo ja, voor het uitpakken/extracten van akeeba-backup (.jpa bestand) maak je altijd de rootmap leeg en je database.
Een nieuwe database kan uiteraard ook, echter dat moet je de oude database verwijderen, omdat je anders mogelijk tegen de limiet van aantal toegestane databases bij je hoster.
Zo ja, voor het uitpakken/extracten van akeeba-backup (.jpa bestand) maak je altijd de rootmap leeg en je database.
Een nieuwe database kan uiteraard ook, echter dat moet je de oude database verwijderen, omdat je anders mogelijk tegen de limiet van aantal toegestane databases bij je hoster.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
05 okt 2017 11:31 - 05 okt 2017 12:08
Dank Romke voor de snelle reactie, tot nu verwijderde ik inderdaad de oude database en maakte een nieuwe aan. Database legen kan dus ook, zal wel simpeler zijn dan database vernieuwen. Alleen,.. hoe doe je dat?
alvast bedankt!
NB: (aanvulling) ik gebruik inderdaad Akeeba voor het plaatsen van de kopie.
Edit Astrid: Ik heb je reacties samengevoegd.
alvast bedankt!
NB: (aanvulling) ik gebruik inderdaad Akeeba voor het plaatsen van de kopie.
Edit Astrid: Ik heb je reacties samengevoegd.
- Paswebby
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
05 okt 2017 11:36
Voor het legen van je database moet je inloggen in phpmyadmin, bereikbaar via je hosting panel.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.733 seconden