Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Fout bij het updaten van COM_INSTALLER_TYPE_TYPE_

Fout bij het updaten van COM_INSTALLER_TYPE_TYPE_

11 okt 2017 17:20 - 11 okt 2017 17:26
#1
Hier exact hetzelfde probleem (vandaar dat ik bij dit topic aanhaak). Sinds de update naar Joomla 3.8.x bij iedere extensie-update:

Waarschuwing
Updatepad bestaat niet

en:
Bericht
Fout bij het updaten van COM_INSTALLER_TYPE_TYPE_.

De bewuste website draait bij Transip, maar dat was tot nu toe geen issue. Alleen moest na elke Joomla-update een open_basedir foutmelding worden opgelost m.b.v. deze truc: www.antagonist.nl/help/nl/website/joomla/info (en dan onder het kopje 'Could not create directory').
Dat zorgde ervoor dat ook de extensies geüpdatet konden worden.

Met deze foutmeldingen werkt bovenstaande dus niet. In de php log vond ik de volgende error:
Code:
Undefined index: extractdir in /www/administrator/components/com_installer/models/update.php on line 469, referer: https://*****/administrator/index.php?option=com_installer&view=update

Op die regel in update.php staat de volgende code:
Code:
JInstallerHelper::cleanupInstall($package['packagefile'], $package['extractdir']);

En inderdaad, in update.php wordt 'extractdir' nergens gedefinieerd. Maar dit stukje code ook niet veranderd ten opzichte van Joomla 3.7.x, toen alles nog werkte.

Ik weet zeker dat de log en tmp paden goed staan en schrijfrechten hebben, dit heb ik getest en is ook niet gewijzigd sinds de update vanaf eerdere Joomla versies.

Het gaat dus ergens fout op de server, of in een ander deel van de updatecode van Joomla 3.8.x. Heeft iemand hier een vers idee bij? Ik zou erg geholpen zijn!
Laatst bewerkt 11 okt 2017 17:26 door HenkDePoema.
Discussie gesloten.
  • HenkDePoema
  • HenkDePoema's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

Fout bij het updaten van COM_INSTALLER_TYPE_TYPE_

11 okt 2017 17:28
#2
Ik heb je vraag afgesplitst. Ook al lijkt je probleem hetzelfde, dan is het nog niet handig om aan te haken bij de vraag van iemand anders.
En zoals al een aantal keer eerder aangegeven: Als je bij een hoster zit waar je de Joomla core bestanden aan moet passen om e.e.a. werkend te krijgen, dan is eigenlijk het enige advies: verhuizen naar een Joomla!-vriendelijke hoster!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37158

Fout bij het updaten van COM_INSTALLER_TYPE_TYPE_

11 okt 2017 17:56 - 11 okt 2017 18:00
#3
Tja, migreren naar een ander hostingpartij is natuurlijk de ultieme noodoplossing, maar dat is niet het soort advies wat ik hoopte te krijgen! Het gaat om een snel groeiende bedrijfswebsite met internationaal bereik (ik heb natuurlijk spijt als haren op m'n hoofd dat die bij Transip is ondergebracht), en dat maakt dat ik niet zomaar wat kan experimenteren, laat staan migreren. Dus ik sta nadrukkelijk open voor een workaround ;)
Laatst bewerkt 11 okt 2017 18:00 door HenkDePoema.
Discussie gesloten.
  • HenkDePoema
  • HenkDePoema's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

Fout bij het updaten van COM_INSTALLER_TYPE_TYPE_

11 okt 2017 18:01
#4
Verhuizen naar een andere hoster kost je max een half uur zonder downtime.
Als je site zo belangrijk is, dan lijkt mij dat nu juist de beste oplossing.
Anders moet je een testomgeving in een submap opzetten omdat er voor jouw probleem waarschijnlijk geen kant-en-klare oplossing is. Dus bij alles wat je gaat proberen, loop je het risico dat je site down gaat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37158
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.772 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie