Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Update Joomla heeft website laten crashen
25 okt 2017 00:56 - 25 okt 2017 00:58
Goedenavond,
Gisteravond een update van Joomla gedaan, maar de boel is daarna helaas gecrasht. Front-end werkt inmiddels weer, maar back-end krijg ik niet aan de praat. Ik krijg wel het admin log-in scherm, maar direct na het inloggen verschijnt een leeg scherm met de melding:
Hebben meer mensen hier last van (gehad) en/of iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt. Heb via phpmyadmin plug-ins en extenties uitgeschakeld en 1 voor 1 weer ingeschakeld, maar dit mocht helaas niet baten.
Gisteravond een update van Joomla gedaan, maar de boel is daarna helaas gecrasht. Front-end werkt inmiddels weer, maar back-end krijg ik niet aan de praat. Ik krijg wel het admin log-in scherm, maar direct na het inloggen verschijnt een leeg scherm met de melding:
Error displaying the error page: Unknown column 'a.client_id' in 'where clause': Unknown column 'a.client_id' in 'where clause'
Hebben meer mensen hier last van (gehad) en/of iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt. Heb via phpmyadmin plug-ins en extenties uitgeschakeld en 1 voor 1 weer ingeschakeld, maar dit mocht helaas niet baten.
- stephanvanloon
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
25 okt 2017 07:57
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het meest waarschijnlijke is dat je niet alle extensies van te voren hebt geupdate naar de meest recente versie.
Voor Joomla 3.8.0 en 3.8.1 is dat wel een vereiste.
Heb je van te voren een back-up gemaakt?
Zet in dat geval die back-up terug, update eerst alle extensies en probeer daarna nogmaals de update van Joomla.
Het meest waarschijnlijke is dat je niet alle extensies van te voren hebt geupdate naar de meest recente versie.
Voor Joomla 3.8.0 en 3.8.1 is dat wel een vereiste.
Heb je van te voren een back-up gemaakt?
Zet in dat geval die back-up terug, update eerst alle extensies en probeer daarna nogmaals de update van Joomla.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
25 okt 2017 10:52 - 25 okt 2017 10:56
Bedankt voor het welkom heten!
Er stond inderdaad 1 extentie-update klaar, maar deed waarschijnlijk de volgorde altijd al verkeerd (eerst cms - dan extenties). Ik gebruik Joomla inmiddels een jaar of 8 en daar het altijd goed ging is een beetje gemakzucht ontstaan en heb ik bij de laatste updates eigenlijk geen back-up meer gemaakt.
Ik heb er nog wel één van 2 jaar geleden, maar daarmee gaat veel data verloren.
Het enige waar ik nu zelf aan zit te denken is om de vorige versie van Joomla te downloaden en dan de map administrator op de server te verwijderen en de vorige versie van administrator te uplouden. Dan zou het admin gedeelte het theoretisch gezien weer moeten doen lijkt me.
Op die manier kreeg ik gisteren front-end ook weer werkend, al was een oudere versie van Joomla daar niet voor nodig.
Er stond inderdaad 1 extentie-update klaar, maar deed waarschijnlijk de volgorde altijd al verkeerd (eerst cms - dan extenties). Ik gebruik Joomla inmiddels een jaar of 8 en daar het altijd goed ging is een beetje gemakzucht ontstaan en heb ik bij de laatste updates eigenlijk geen back-up meer gemaakt.
Ik heb er nog wel één van 2 jaar geleden, maar daarmee gaat veel data verloren.
Het enige waar ik nu zelf aan zit te denken is om de vorige versie van Joomla te downloaden en dan de map administrator op de server te verwijderen en de vorige versie van administrator te uplouden. Dan zou het admin gedeelte het theoretisch gezien weer moeten doen lijkt me.
Op die manier kreeg ik gisteren front-end ook weer werkend, al was een oudere versie van Joomla daar niet voor nodig.
- stephanvanloon
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
25 okt 2017 10:56
Hmmm, daar zou ik niet zomaar vanuit gaan.
Ik vermoed dat een extensie van een 3e partij de boel nu dwars zit en dan los je het niet op door Joomla-core bestanden te overschrijven.
Veel hostingbedrijven maken tegenwoordig ook back-ups.
Je zou eens kunnen informeren of ze dat voor jouw website ook doen.
In dat geval kun je vragen of zij de back-up van voor de update kunnen terugzetten.
Of dat je van dat bedrijf de bestanden en database krijgt, om het zelf te doen.
Ik vermoed dat een extensie van een 3e partij de boel nu dwars zit en dan los je het niet op door Joomla-core bestanden te overschrijven.
Veel hostingbedrijven maken tegenwoordig ook back-ups.
Je zou eens kunnen informeren of ze dat voor jouw website ook doen.
In dat geval kun je vragen of zij de back-up van voor de update kunnen terugzetten.
Of dat je van dat bedrijf de bestanden en database krijgt, om het zelf te doen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.606 seconden